SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 496 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Detta gäller orginal vet ej apr. Kvarnis har ju koll 😀
      Hur du ska dra. börjar med a slutar med f.
      d a f
      e b c
      Drog ju mina idag. 29nm a-f sedan 49nm sedan lossa 180 grader bakifrån dvs f-a
      sedan 69nm + 90grader och sedan +45grader till. Om jag minns rätt 😀
      sedan efter dra som kvarnis sa jaaa du men vem fan gör det?
      Och ska kolla så att jag är 100 på dragningen men tror det 😛

Och givaren därdu ville ha, vet villken du menar iaf, ska tänka iaf vet inte vad jag ska göra med topparna. men annars kan jag fixa en annan ska du se:P

Bodyshot
      Deltagare

Tack för svar! Verkar som att jag får hyra in Mumintrollet en dag i garaget för att få allt rätt ( packningar åt rätt håll och rätt nm på bultar;)

Fick roliga besked idag för en gångs skull, UPS skulle komma med mitt smaskiga paket under dagen, FYFAN VA SKÖNT!

Nu är jag inte långt ifrån en hårig mappning&bänkning med bättre register! (effekt kommer som nr2)

Slänger upp en bild eller två på grejjerna när dom kommer under dagen, bilden kommer att finnas på min garaget sida: http://www.garaget.org/bodyshot

Bodyshot
        Deltagare

Och nya packboxar verkade vara lika bra att byta när man ändå hade allt nere, right?

bowser
          Deltagare

Och nya packboxar verkade vara lika bra att byta när man ändå hade allt nere, right?

köpte du 14 mm arp bultar ? tänk på att dessa EJ passar rätt upp och ner i blocket

Bodyshot
            Deltagare

Bra fråga, jag köpte samma som satt i redan, matchade artikelnr.

Sitter fortfarande och väntar på den förbaskade UPS gubben, dom ringde och sa att han skulle komma idag, hoppas på det, har suttit och längtat länge nu! 😀

Kvarnis
              Deltagare

Tror inte han gjorde det, då 14mm i är så lätt tillgängligt 😉

11mm cossie bultar i hårdare stål funkar rätt bra oxå.

Bodyshot
                Deltagare

Och så kom jultomten med paket till mig vid fyra, varvid jag tar ventilerna och topparna och åker direkt till Enem för mirafräsning av ventilsäten +1mm då både insug och avgas ventiler är oversize. Torsdag är enem klara med jobbet och då åker topparna till O.Glad för portning, topparna ska vara helt klara till nästa fredag (1.5v ) och sen ska allt ihop igen på studs! Nu ska jag fota prylarna som kom och lägga upp på garaget 😉

Bodyshot
                  Deltagare

Här är två snabba bilder på delarna, sista två bilderna längst ner är det, näst sista bilden är på allt godis, och sista bilden är specen på kammarna.

http://www.garaget.org/?car=158883

Mumin
                    Deltagare

Ring mig imorgon så ska vi lösa en del av ditt problem iaf.. du har nr via PM! 🙂 sen vill jag se din lilla kärra 😀

bowser
                      Deltagare

Tror inte han gjorde det, då 14mm i är så lätt tillgängligt 😉

11mm cossie bultar i hårdare stål funkar rätt bra oxå.

en annan har numera 14 mm 😉 rcm rocks=)

Bodyshot
                        Deltagare

Showoff 😛
                          Dom jag köpte räcker gott och väl för mina mål med banåka.

Men ska man köra raktfram med mycket hästar så kanske det behövs. Men som du bygger och ska åka med mycket laddtryck som jag förstod så är det nog nödvändigt! Jag kör ju på lugna/moderata 2.0-2.3bar så räcker nog dessa gott och väl.

en annan har numera 14 mm 😉 rcm rocks=)

Bodyshot
                          Deltagare

Imorgon hämtas topparna färdigfrästa +1mm på insug och avgas för att skickas vidare till O.Glad för maxportning, inställning av ventilspel och allt avancerat!

Så i slutet på nästa vecka skall allting sättas ihop, har jag flyt är den färdig under helgen!

Mumin
                            Deltagare

Du har 2 dagar på ditt att hämta givaren.. sen blir det semester för min del i 3 veckor 🙂 Mitt nr har du via PM.

Bodyshot
                              Deltagare

Tack Mumin för att du tog dig tid med givaren, mindre kul att det var fel variant! 😛

Även tack Snofi som agerade budbil med sin vita fara – riktigt snygg GT!

Igår hämtade jag topparna från ENEM i Nacka, såg riktigt bra ut! Bild kommer upp på http://www.garaget.org/bodyshot under dagen.

Direkt när jag hade hämtat topparna från Enem så åkte jag med dom till O.Glad som nu skall justera ventilspel, porta, fixa & dona ( sjukt avancerat att porta och justera mot vad jag trott sedan tidigare! )
                                Nästa Fredag siktar jag på att åka och hämta topparna hos O.Glad i Dalarna för att sedan börja montera ihop bilen under helgen.

Bodyshot
                                Deltagare

Och idag hämtade jag ut ventiltätningarna 8st avgas och 8st insug från min lokala Subaru-Handlare (800kr!) Var ganska dyrt mot vad jag har hört att ”vanliga” bilars ventiltätningar kostar.

Iaf dessa skickades rekomenderat till O.Glad som portar och sätter ihop topparna, fredag ska jag hämta topparna i dalarna, inte långt kvar nu innan bilen sätts ihop igen! 😀

Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.