› SSC › Allmänt snack › Projekt › Cosworth 2.5l STI-05
- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2010 kl. 06:26 #196499GilarskiDeltagare
Jössus, vilket monster detta kommer bli !! Verkar som 2,5L kan trimmas duktigt mycket med rätt grejer. 🙂
Misstänker att budgeten är rätt generös, kul tråd. 🙂
8 juli, 2010 kl. 13:21 #196266BodyshotDeltagareJössus, vilket monster detta kommer bli !! Verkar som 2,5L kan trimmas duktigt mycket med rätt grejer. 🙂
Misstänker att budgeten är rätt generös, kul tråd. 🙂
Tack, jag hoppas och tror att det blir bra register denna gången!
Ang budget så har jag köpt det som har behövts/känts lämpligt, att det inte blir nån semester i år kommer inte som en överraskning iaf 😉8 juli, 2010 kl. 19:38 #196267BodyshotDeltagareImorgon hämtar jag upp topparna i dalarna och sen blir det till att meka hela helgen!
Tänkte passa på att ställa en fråga ang kamrem och installation av den, behöver man en indikatorklocka för att ställa in kamdreven? jag har inga ställbara kamdrev utan dom är orginal.
8 juli, 2010 kl. 20:20 #196429SternbornDeltagareHar du planerat att komma till 10 års jubileumet med bilen?
8 juli, 2010 kl. 20:32 #196268BodyshotDeltagarePlanen var att visa upp och testa den där, om jag ligger i något grönjävligt och får lite hjälp kanske jag hinner färdigt till söndag, annars åker jag med en kompis i hans sti till träffen.
8 juli, 2010 kl. 20:44 #196430SternbornDeltagarePlanen var att visa upp och testa den där, om jag ligger i något grönjävligt och får lite hjälp kanske jag hinner färdigt till söndag, annars åker jag med en kompis i hans sti till träffen.
ok 🙂 vore kul att se den in action 😉
8 juli, 2010 kl. 21:18 #196422MuminDeltagarePlanen var att visa upp och testa den där, om jag ligger i något grönjävligt och får lite hjälp kanske jag hinner färdigt till söndag, annars åker jag med en kompis i hans sti till träffen.
Jag hade gärna hjälpt till om jag inte varit på semester och fast med kompis från finland.. missar träffen också 🙁
8 juli, 2010 kl. 21:31 #196085KvarnisDeltagareImorgon hämtar jag upp topparna i dalarna och sen blir det till att meka hela helgen!
Tänkte passa på att ställa en fråga ang kamrem och installation av den, behöver man en indikatorklocka för att ställa in kamdreven? jag har inga ställbara kamdrev utan dom är orginal.
Nej det är bra att nolla motorn och topprna och sträckn på remen lineas in.
Kolcka är om man ska pula medställbra drev, alt ta reda på hur allt ligger till 😀10 juli, 2010 kl. 14:44 #196269BodyshotDeltagareSådär, igår hämtade jag topparna hos o.glad, han hade gjort ett kanonjobb med dom och även flödestestat dom och gjort ett diagram åt mig på flödet.
imorse Började jag med topparna och nu på eftermiddagen så sitter dom på rätt dragna i moment. Nu väntar jag bara på mumin som mot svart peng får hjälpa mig att få dit kamrem och sedan hänga i maskinen 😉11 juli, 2010 kl. 18:14 #196270BodyshotDeltagareBild på motor som är ihop : http://www.garaget.org/?car=158883&image=1975571
12 juli, 2010 kl. 21:54 #196520Zippo_Deltagarefår hoppas allt lirar som det ska nu då 🙂
15 juli, 2010 kl. 21:52 #196271BodyshotDeltagareAllt igenomkollat med van subaru-meck i dag, samt kamremmen passades även in vilket gick jävligt lätt&smidigt mot vad jag hade räknat med! 😛
Så nu skall jag göra om min kollektor-uppipe från 3bultat till V-band måndag/tisdag och motorn åker i nu i helgen!!!!
Nu jäfflar är det nära uppstart!
bilder: http://www.garaget.org/bodyshot
16 juli, 2010 kl. 05:41 #196500GilarskiDeltagareHåller tummarna 🙂
16 juli, 2010 kl. 07:11 #196086KvarnisDeltagareKamrem är en smal sak :D, särskilt med motorn ute ur bilen.
Men kul att allt flyter på 🙂
17 juli, 2010 kl. 17:35 #196272BodyshotDeltagareEfter dagens meckande så är motorn på plats i bilen, nu skall bara kopplingar på, el kontakter krokas ihop, vätskor fyllas på, avgasrör på plats, sen ska den igång, längtar efter att få höra tomgången med nya racekammarna!!!! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.