SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 496 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Jössus, vilket monster detta kommer bli !! Verkar som 2,5L kan trimmas duktigt mycket med rätt grejer. 🙂

Misstänker att budgeten är rätt generös, kul tråd. 🙂

Bodyshot
      Deltagare

Jössus, vilket monster detta kommer bli !! Verkar som 2,5L kan trimmas duktigt mycket med rätt grejer. 🙂

Misstänker att budgeten är rätt generös, kul tråd. 🙂

Tack, jag hoppas och tror att det blir bra register denna gången!
        Ang budget så har jag köpt det som har behövts/känts lämpligt, att det inte blir nån semester i år kommer inte som en överraskning iaf 😉

Bodyshot
        Deltagare

Imorgon hämtar jag upp topparna i dalarna och sen blir det till att meka hela helgen!

Tänkte passa på att ställa en fråga ang kamrem och installation av den, behöver man en indikatorklocka för att ställa in kamdreven? jag har inga ställbara kamdrev utan dom är orginal.

Sternborn
          Deltagare

Har du planerat att komma till 10 års jubileumet med bilen?

Bodyshot
            Deltagare

Planen var att visa upp och testa den där, om jag ligger i något grönjävligt och får lite hjälp kanske jag hinner färdigt till söndag, annars åker jag med en kompis i hans sti till träffen.

Sternborn
              Deltagare

Planen var att visa upp och testa den där, om jag ligger i något grönjävligt och får lite hjälp kanske jag hinner färdigt till söndag, annars åker jag med en kompis i hans sti till träffen.

ok 🙂 vore kul att se den in action 😉

Mumin
                Deltagare

Jag hade gärna hjälpt till om jag inte varit på semester och fast med kompis från finland.. missar träffen också 🙁

Kvarnis
                  Deltagare

Imorgon hämtar jag upp topparna i dalarna och sen blir det till att meka hela helgen!

Tänkte passa på att ställa en fråga ang kamrem och installation av den, behöver man en indikatorklocka för att ställa in kamdreven? jag har inga ställbara kamdrev utan dom är orginal.

Nej det är bra att nolla motorn och topprna och sträckn på remen lineas in.
                    Kolcka är om man ska pula medställbra drev, alt ta reda på hur allt ligger till 😀

Bodyshot
                    Deltagare

Sådär, igår hämtade jag topparna hos o.glad, han hade gjort ett kanonjobb med dom och även flödestestat dom och gjort ett diagram åt mig på flödet.
                      imorse Började jag med topparna och nu på eftermiddagen så sitter dom på rätt dragna i moment. Nu väntar jag bara på mumin som mot svart peng får hjälpa mig att få dit kamrem och sedan hänga i maskinen 😉

Bodyshot
                      Deltagare

Bild på motor som är ihop : http://www.garaget.org/?car=158883&image=1975571

Zippo_
                        Deltagare

får hoppas allt lirar som det ska nu då 🙂

Bodyshot
                          Deltagare

Allt igenomkollat med van subaru-meck i dag, samt kamremmen passades även in vilket gick jävligt lätt&smidigt mot vad jag hade räknat med! 😛

Så nu skall jag göra om min kollektor-uppipe från 3bultat till V-band måndag/tisdag och motorn åker i nu i helgen!!!!

Nu jäfflar är det nära uppstart!

bilder: http://www.garaget.org/bodyshot

Gilarski
                            Deltagare

Håller tummarna 🙂

Kvarnis
                              Deltagare

Kamrem är en smal sak :D, särskilt med motorn ute ur bilen.

Men kul att allt flyter på 🙂

Bodyshot
                                Deltagare

Efter dagens meckande så är motorn på plats i bilen, nu skall bara kopplingar på, el kontakter krokas ihop, vätskor fyllas på, avgasrör på plats, sen ska den igång, längtar efter att få höra tomgången med nya racekammarna!!!! 😀

Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.