SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Och idag lämnades mitt grenrör iväg till Tycoflex i tyresö för att göra om kollektor-uppipe till V-band 😉

Bodyshot
      Deltagare

Kollektor till uppipe är nu v-band, å blev skitsnyggt! Men nästa problem kom när jag skulle montera grenröret, avgassidorna på topparna är helt snea på grenröret så dom måste jag göra om, bra kvalité… Förbannad blev jag iaf..

Bodyshot
        Deltagare

Och idag lämnade jag iväg grenröret igen till samma kille som gjorde om till v-band, han skall nu få ordna så att utblåsen passar mot avgassidan på topparna. Hämtar dom imorgon och sen kommer förhoppningsvis mumin förbi för att vara med vid uppstart av bilen på kvällen imorgon! 😀

Gilarski
          Deltagare

Bild på motor som är ihop : http://www.garaget.org/?car=158883&image=1975571

Gött jobbat 😎

Mumin
            Deltagare

Och ikväll får vi reda på om grenröret passar 🙂 isf bränner jag förbi imorgon efter jobbet!
              Håller tummarna nu!

Edit: blir på mån, tis 🙂

Bodyshot
              Deltagare

Meckat och donat till nu, 03:51 på natten, och äntligen passar grenröret.

Så snart mumintrollet tar sig tid så blir det uppstart, tätt följt av hårig mappning & riktig bänkning!

Bodyshot
                Deltagare

Kan nu äntligen säga att bilen är klar för start! imorgon fyller jag på glykol och sedan har jag 2st slang som skall hitta ägare, och därefter blir det första uppstart!

Mumin, ta dig tid nu 😉

Video kommer på uppstart imorgon om det går bra!

sladden
                  Deltagare

*nyfiken* Hur går det??

Bodyshot
                    Deltagare

Bilen går bra, bara mappning kvar nu 😉

Bodyshot
                      Deltagare

Ska försöka få till mappning nästa vecka 😀 nytt uttrampningslager på plats.

Anders_S
                        Deltagare

Lyfter denna tråden lite….

Bodyshot
                          Deltagare

Okej, kanske lika bra att snacka av sig lite här. Har litet problem med tändningen och har försökt få tag på per på Dynocenter i trollhättan, men utan framgång. Så nu ska bilen till jrm i södertälje inom kort för mappning av mitt simtek sprut och lite annat.

Turbovin
                            Deltagare

Är inte din Simtek-mjukvara låst så att bara Per kommer åt den? Eller har han kanske låst upp den så att du kan justera själv?

Bodyshot
                              Deltagare

Jag köpte ju egen licens till simteket ihop med datakabel så jag ska kunna mappa den, det ska gå enligt Davve på eracegear iaf 🙂

Bodyshot
                                Deltagare

Är inte din Simtek-mjukvara låst så att bara Per kommer åt den? Eller har han kanske låst upp den så att du kan justera själv?

Less på Simtek nu, jag får ingen kontakt med databoxen när jag försöker koppla upp datorn med min nyköpta licens (3000extra), har lite gett upp men bilen ska till JRM-Racing och supergrabbarna får som vanligt lösa problemen åt en 😉

Vetinte om jag inte får kontakt för Per har låst den på något sätt?

När jag kopplar upp datorn mot boxen så står den i ”offlineläge” utan att komma online och ”hitta” boxen så att säga.. märkligt…

Visar 15 inlägg - 226 till 240 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.