› SSC › Allmänt snack › Projekt › Cosworth 2.5l STI-05
- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
7 september, 2010 kl. 14:05 #196399TurbovinDeltagare
Ja som jag förstod det måste Per låsa upp mjukvaran åt dig först. Är det inte så med Ecutek också, ingen annan förutom mapparen kommer åt den?
7 september, 2010 kl. 15:31 #196283BodyshotDeltagareJa som jag förstod det måste Per låsa upp mjukvaran åt dig först. Är det inte så med Ecutek också, ingen annan förutom mapparen kommer åt den?
jäkla Larvigt Varför ska dom göra så för? Man har ju betalat licensen och sprutet ju, och för den mappen mapparen gör!
7 september, 2010 kl. 15:55 #196126andreaswrxDeltagarejäkla Larvigt Varför ska dom göra så för? Man har ju betalat licensen och sprutet ju, och för den mappen mapparen gör!
enkel! varför ska jrm som du nu ska lämna bilen till få en mapp gratis av per för? som dom i sin tur bara kan köra in i nästa bil!
7 september, 2010 kl. 16:51 #196284BodyshotDeltagareenkel! varför ska jrm som du nu ska lämna bilen till få en mapp gratis av per för? som dom i sin tur bara kan köra in i nästa bil!
Min bil är ju inte direkt nån bil som skulle kunna agera donator av mapp då den är i en klass för sig motormässigt! Så det där köper jag inte andreaswrx!
7 september, 2010 kl. 17:14 #196521Zippo_DeltagareMin bil är ju inte direkt nån bil som skulle kunna agera donator av mapp då den är i en klass för sig motormässigt! Så det där köper jag inte andreaswrx!
Tror dock det är själva princip saken, och att Per gör det på varenda bil han mappar.
Har nog inget att göra med just din bil 🙂Riktigt tråkigt om du inte får mappat den dock 🙁
7 september, 2010 kl. 17:22 #196127andreaswrxDeltagareMin bil är ju inte direkt nån bil som skulle kunna agera donator av mapp då den är i en klass för sig motormässigt! Så det där köper jag inte andreaswrx!
Alla mappar gör det om dom är seriösa! Är ju affärshemligheter:) jrm har ju en mapp att utgå från
7 september, 2010 kl. 17:23 #196087KvarnisDeltagareJeep, de fletsa mapparna låser ecu’n.
Men vissa löser det om man paratar med dom.
Jag fick löseordet till min sm4 pnpnnars så är det väl bara att få tag på en grund map att läsa in, skulle kontakta Steve på simtek i Uk om det är problem.
Alt höra med David om han kan hjälpa dig.7 september, 2010 kl. 17:25 #196088KvarnisDeltagareSen så lär man säkert kunna knäcka ecu’n/lösenordet med ett hacking program 😀
7 september, 2010 kl. 20:48 #196285BodyshotDeltagareMen mitt problem nu verkar vara att inte simtek programmet kommer i kontakt med boxen, jättekonstigt, står bara i offlineläge, får ingen kontakt :-S
7 september, 2010 kl. 21:20 #196400TurbovinDeltagareÄr det seriell anslutning på kabeln eller usb? Om du kör med en sån usb-seriell adapter kan det ju va den som strular, vissa sprut verkar va lite kinkiga på att man använder en äkta seriell port.
8 september, 2010 kl. 10:03 #196286BodyshotDeltagareÄr det seriell anslutning på kabeln eller usb? Om du kör med en sån usb-seriell adapter kan det ju va den som strular, vissa sprut verkar va lite kinkiga på att man använder en äkta seriell port.
Precis, jag har en sådan usb adapter, men det verkar inte funka. Men det är ju fasiken inga av dagens datorer som har den där seriella porten, iaf inte dom bärbara datorerna, verkar vara mycket vanligare på dom äldre stationära datorerna.
8 september, 2010 kl. 10:21 #196118-L-DeltagarePrecis, jag har en sådan usb adapter, men det verkar inte funka. Men det är ju fasiken inga av dagens datorer som har den där seriella porten, iaf inte dom bärbara datorerna, verkar vara mycket vanligare på dom äldre stationära datorerna.
Bör inte vara något problem att köra usb-rs232. Kolla så att porten är inställd till rätt bitrate (oftast 9600).
8 september, 2010 kl. 10:26 #196287BodyshotDeltagareHar kört med en sådan där usb-rs232 och det har inte funkat, prövat två olika modeller också.
Bitraten har jag inte en aning om hur man kollar?
8 september, 2010 kl. 14:22 #196406NickeHDeltagareHar kört med en sådan där usb-rs232 och det har inte funkat, prövat två olika modeller också.
Bitraten har jag inte en aning om hur man kollar?
Bitraten kollar du i datorn under portens inställningar, typ computer management/device manager och högerklicka på COM-porten där hittar du inställningen under en av flikarna, beror lite på vilket operativ du kör.
Jag har använt ATEN:s USB->seriell den funkar iaf med autronic det har jag testat. Den har fått bra kritik på dustin för att funka bra mot bil-ecu:er.
8 september, 2010 kl. 16:32 #196288BodyshotDeltagareBack to topic, får hur som helst ingen signal eller kontakt med en såndär, jävla märkligt. Lagom trött nu 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.