SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 496 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Ja som jag förstod det måste Per låsa upp mjukvaran åt dig först. Är det inte så med Ecutek också, ingen annan förutom mapparen kommer åt den?

Bodyshot
      Deltagare

Ja som jag förstod det måste Per låsa upp mjukvaran åt dig först. Är det inte så med Ecutek också, ingen annan förutom mapparen kommer åt den?

jäkla Larvigt Varför ska dom göra så för? Man har ju betalat licensen och sprutet ju, och för den mappen mapparen gör!

andreaswrx
        Deltagare

jäkla Larvigt Varför ska dom göra så för? Man har ju betalat licensen och sprutet ju, och för den mappen mapparen gör!

enkel! varför ska jrm som du nu ska lämna bilen till få en mapp gratis av per för? som dom i sin tur bara kan köra in i nästa bil!

Bodyshot
          Deltagare

enkel! varför ska jrm som du nu ska lämna bilen till få en mapp gratis av per för? som dom i sin tur bara kan köra in i nästa bil!

Min bil är ju inte direkt nån bil som skulle kunna agera donator av mapp då den är i en klass för sig motormässigt! Så det där köper jag inte andreaswrx!

Zippo_
            Deltagare

Min bil är ju inte direkt nån bil som skulle kunna agera donator av mapp då den är i en klass för sig motormässigt! Så det där köper jag inte andreaswrx!

Tror dock det är själva princip saken, och att Per gör det på varenda bil han mappar.
              Har nog inget att göra med just din bil 🙂

Riktigt tråkigt om du inte får mappat den dock 🙁

andreaswrx
              Deltagare

Alla mappar gör det om dom är seriösa! Är ju affärshemligheter:) jrm har ju en mapp att utgå från

Kvarnis
                Deltagare

Jeep, de fletsa mapparna låser ecu’n.
                  Men vissa löser det om man paratar med dom.
                  Jag fick löseordet till min sm4 pnp

nnars så är det väl bara att få tag på en grund map att läsa in, skulle kontakta Steve på simtek i Uk om det är problem.
                  Alt höra med David om han kan hjälpa dig.

Kvarnis
                  Deltagare

Sen så lär man säkert kunna knäcka ecu’n/lösenordet med ett hacking program 😀

Bodyshot
                    Deltagare

Men mitt problem nu verkar vara att inte simtek programmet kommer i kontakt med boxen, jättekonstigt, står bara i offlineläge, får ingen kontakt :-S

Turbovin
                      Deltagare

Är det seriell anslutning på kabeln eller usb? Om du kör med en sån usb-seriell adapter kan det ju va den som strular, vissa sprut verkar va lite kinkiga på att man använder en äkta seriell port.

Bodyshot
                        Deltagare

Är det seriell anslutning på kabeln eller usb? Om du kör med en sån usb-seriell adapter kan det ju va den som strular, vissa sprut verkar va lite kinkiga på att man använder en äkta seriell port.

Precis, jag har en sådan usb adapter, men det verkar inte funka. Men det är ju fasiken inga av dagens datorer som har den där seriella porten, iaf inte dom bärbara datorerna, verkar vara mycket vanligare på dom äldre stationära datorerna.

-L-
                          Deltagare

Precis, jag har en sådan usb adapter, men det verkar inte funka. Men det är ju fasiken inga av dagens datorer som har den där seriella porten, iaf inte dom bärbara datorerna, verkar vara mycket vanligare på dom äldre stationära datorerna.

Bör inte vara något problem att köra usb-rs232. Kolla så att porten är inställd till rätt bitrate (oftast 9600).

Bodyshot
                            Deltagare

Har kört med en sådan där usb-rs232 och det har inte funkat, prövat två olika modeller också.

Bitraten har jag inte en aning om hur man kollar?

NickeH
                              Deltagare

Har kört med en sådan där usb-rs232 och det har inte funkat, prövat två olika modeller också.

Bitraten har jag inte en aning om hur man kollar?

Bitraten kollar du i datorn under portens inställningar, typ computer management/device manager och högerklicka på COM-porten där hittar du inställningen under en av flikarna, beror lite på vilket operativ du kör.

Jag har använt ATEN:s USB->seriell den funkar iaf med autronic det har jag testat. Den har fått bra kritik på dustin för att funka bra mot bil-ecu:er.

http://www.dustinhome.se/pd_5010031619.aspx

Bodyshot
                                Deltagare

Back to topic, får hur som helst ingen signal eller kontakt med en såndär, jävla märkligt. Lagom trött nu 😛

Visar 15 inlägg - 241 till 255 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.