SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Tack alla! En jäkla lättnad att de Funkar nu! Ska försöka visa upp bilen på nästa stockholmsträff och köra konbana lunda nu 24e, ikväll blir det blackrace i norrtälje!

Fricke.w
      Deltagare

Hur var passformen på tomei grenröret då?
        Har de funkat bra 🙂
        Glöm inte att beställa ett nyt till mig nu bara 😉

Bodyshot
        Deltagare

Och STORT tack fricke för att jag fick köpa grenröret!
          Ditt nya borde skickas nu nästa vecka från usa.

Gilarski
          Deltagare

Grattis, gött kämpat 😎

Subarumicke
            Deltagare

Kul att det funkar nurå!! då kanske man får se den på någon banträff nästa sesång???!

Och inte ska dyka upp men uteblir 😉

Bodyshot
              Deltagare

Beställt Link Styrsystem av JRM och skall mappa måndag nästa vecka, Simteket sålt!

Ikväll skulle jag ta en sväng och hörde lite vinande från turbon…

Körde bilen varm innan jag gasade lite, gick på ”halv laddtryck” och när jag försökte ge gas igen så hade jag inget ladd alls och turbon tjöt.

Dags för ny turbo! Denna har gått drygt 200mil sen ny! bra grejjer! Forced Performance 4life!

Är jag otursförföljd?

Nu blir det Roterat….

Mumin
                Deltagare

Wow… du har inge flyt alls 🙁

Min bil ska in på tisdagen för mappning 🙂 kanske ser din då när jag lämna in min på måndag 🙂

Steewe
                  Deltagare

Det känns nästan som man skulle vara på JRM måndag för att se båda era åk. 🙂

Min står ganska stabilt på pallbockar… 🙁

Mumin
                    Deltagare

Det känns nästan som man skulle vara på JRM måndag för att se båda era åk. 🙂

Min står ganska stabilt på pallbockar… 🙁

Bodyshots kan vara värt att se på.. min ser ut som fan förtillsället.. skämms att lämna in den till jrm med en smälld front + rostig bak skärm.. men väntar på att få lämna in den och få allt åtgärdat!

Fricke.w
                      Deltagare

O fy fan 🙁 du har otur som fan nu william, lider verkligen med dig, men är du säker på att de är turbon då, du har inte laddat sönder något tryck rör, eller silikon koppling?

Bodyshot
                        Deltagare

Yes ska montera ner turbon idag och titta. Men jag är nästan hundra på att den har kastat in. 🙁
                          Tittar på nytt turbokit nu, blir nog ett AMS eller Fullrace 😀

Fricke.w
                          Deltagare

Ha ha 🙂 okej, ja vad brukar man säga, ur motgång föds framgång 😉
                            Men du, ta och be JRM titta över varför den går så varmt då också på en gång, kan ju vara de som tagit död på turbon?
                            allternativt att du kört för mycket på ALS? och de är skrot av den gammla turbon.

MVH
                            Fredrik

Bodyshot
                            Deltagare

Haha precis 😉 ALS…. Jo nog har man varit kung vid korvkiosken alltid 😉

Ha ha 🙂 okej, ja vad brukar man säga, ur motgång föds framgång 😉
                              Men du, ta och be JRM titta över varför den går så varmt då också på en gång, kan ju vara de som tagit död på turbon?
                              allternativt att du kört för mycket på ALS? och de är skrot av den gammla turbon.

MVH
                              Fredrik

Bodyshot
                              Deltagare

Jag har inte hunnit få ner den gamla turbon ännu men jag kommer med en update om hur den såg ut 🙂

Mumin
                                Deltagare

Ja men släng upp en bild förfan William! Mer bilder vill vi ha 😉

Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.