- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
19 oktober, 2009 kl. 16:10 #196130STIredDeltagare
det beror ju på vilken gt3076r du väljer och definitivt hur stor motor du har…. på en cossie 2.5 utan stroker ja då e det svårt .men en strokad closedeckad så bör det ej va probelm speciellt om du köper den gt3076RTIAL med tials egna avgashus. den e speccad för 580hk på en 2.0 rak fyra . vi får se vintern/våren lär ju avslöja vad det ger på en 2,9l closedeckad 😉
Som sagt ta fram kompressorcharten och räkna på det själv så kommer du se att det inte ens är jättelätt få ut över 600hk ur den turbon rent teoretiskt. Du är fri att experimentera men vilken turbo du vil i ditt projekt och återkom gärna med siffror om du tänkt använda en gt3076. Det blir intressant se vad det blir för effekt oavsett om det är 600 plus eller minus.
Men nu återgår vi till Bodyshots projkekttråd, annars blir jag tvungen moderera ;).
/r
19 oktober, 2009 kl. 17:49 #196151BodyshotDeltagareBehåller bilen, kan inte sälja, jag älskar den!
SPEC i dagsläget:
Cosworth 2,5 liters Stoker Motor
Cosworth Vevaxel
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth race oljepump högre tryck samt 20% mer flöde
Perrin toppmatad ic
Aps insugs kitt 70mm
Aps SR40 turbo (420hk)
Aps Fuelrails med stålomspunna ledningar
Aps Dumpventil
Hks Bränsletrycksregulator
Hks Silent HI power avgassystem
Hks GD max koppling
Laddtrycks styrning med 2 st mappar
(Snäll resp Elak)
Hks tändstift
Jrm remskiva
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
Cupersprint grenrör
Whitline 24mm krängnings hämmar runtom
Perrin insugsslang
Walbrbensinpump
Carbotec spec R bromsbelägg
Ecutek programeradDet som under denna vintern & tråden komma skall:
APS TSR70 turbokitt
1000cc spridare
Bosch soppapump modell låta som jetplan
Kammar skall på
nya ventiler + retainers planing fräsning osv osv.
Autronic PNP
beronde på hur mycket min TMIC från perrin räcker så kanske det blir en APS DR725
nya flytande skivor fram och värstingbelägg
Sparco evo stolar
siktar på 550-600hk
updaterar löpande!
20 oktober, 2009 kl. 13:28 #196157BodyshotDeltagareNu har jag köpt en spridare 800cc Power Enterprise av killen som nästa sommar har sveriges värsta STI 😉
20 oktober, 2009 kl. 17:17 #196071KvarnisDeltagareNu har jag köpt en spridare 800cc Power Enterprise av killen som nästa sommar har sveriges värsta STI 😉
Ok,då blir det till att åka på V-power då alt. race soppa.
23 oktober, 2009 kl. 09:37 #196158BodyshotDeltagarehmm, lägga in sökvägen till bilderna, då måste dom alltså finnas på en hemsida upplagda?
Såhär ser nya specen ut i dagsläget (några av sakerna är på G):
Cosworth 2,5 liters Stoker Motor
Cosworth Vevaxel
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth race oljepump högre tryck samt 20% mer flöde
Perrin toppmatad ic
Power Enterprise 800cc Spridare (ny)
Forced Performance Red Turbo (ny)
Kansei Vattenkylare (ny)
Aps insugs kitt 70mm
Aps Fuelrails med stålomspunna ledningar
Aps Dumpventil
Hks Bränsletrycksregulator
Hks Titanium Avgassystem från catten 3″ rör med 5″ (ny)
Hks GD max koppling
Hks EVC – Laddtrycks styrning med 2 st mappar
(Snäll resp Elak)
Helix 3″ Downpipe
Hks tändstift
Jrm remskiva
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
Supersprint grenrör
Supersprint Up-Pipe
Whitline 24mm krängnings hämmar runtom
Perrin insugsslang
Walbrobensinpump x2 (1st extra ny)
DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPS+ klossar runt om. (ny)
Motec M48 pro (lauch, respons) (ny)24 oktober, 2009 kl. 18:49 #196159BodyshotDeltagareAPS DR725 Stealth Black beställt, och agency Powers 3″turbo inlet pipe för min FP REDs skull. Blev även en hks ssqv till fmic kittet.
Vad tror ni om APS dr725 kittet?
24 oktober, 2009 kl. 19:22 #196131STIredDeltagareAPS intercoolern är riktigt fin, hade samma på min bil också svart. Sjysst passform på den, och fyller ut hålet i fronten fint. Funktionen är det inget fel på heller. Blir bra det där.
Föresten vem bygger/mappar din bil?
/r
24 oktober, 2009 kl. 19:31 #196160BodyshotDeltagareSchysst sti_red! Hörde dock talas om att den var för tjock vilket gav mycket FÖR hög vattentemp på bilar i USA?
Jag bygger bilen helt själv men mappning låter jag proffsen på JRM göra.
24 oktober, 2009 kl. 19:42 #196132STIredDeltagareSchysst sti_red! Hörde dock talas om att den var för tjock vilket gav mycket FÖR hög vattentemp på bilar i USA? Jag bygger bilen helt själv men mappning låter jag proffsen på JRM göra.
Hmm inte märkt nåt av det där själv faktiskt. Jag hade iofs bytt kylare med. Jag bytte även termostat till en som var några grader kallare, ingen dum ide att göra det. Termostat kostar inga stora pengar direkt, några hundra lappar för en som öppnar på 70grader om jag inte minns helt fel istället för original som öppnar på 78°C.
En bättre aluminiumkylare(inga kinagrejer) ligger på runt max 4-5000 hemma i sverige. Har jag för mig. Kinagrejer går säkert få hem för under 2000kr men det är inget jag personligen skulle köpa iaf. Kan iofs funka men jag skulle inte chansa ändå.
Edit: låter klokt, Jimmy brukar sköta sig bra när det gäller o mappa.
/r
25 oktober, 2009 kl. 06:43 #196161BodyshotDeltagareOk tack för tipset! Jag har ju dock en kansei eftermarknadskylare på 😉
vart köper man termostaten, disponerar JRM över sådana?Mer Meka imorgon, måste byta mitt aps 70mm turbo inlet mot ett 3″ för att min FP RED ska passa, beställde ett agency power i hårtmetall. 70mm är väl lika med 2.4″?
MVH25 oktober, 2009 kl. 14:04 #196072KvarnisDeltagareJeep , 1″ = 25.4mm
3″ 76mm 🙂Har inte jrmså finns det nog p ebay Us etc, Zerosport har all fall:)
Ska bli kul att höra hur passformen etc är på den inletpipen,fundrade på den i ett tidaigare tillfälle, men Klew fick ta den turbon i stället.
25 oktober, 2009 kl. 14:10 #196162BodyshotDeltagareTjena igen, håller på att ta av turbo inletpipen som sitter på nu, håller på att bli tokig, hur får man av den?! Vilket håll ska den tas ut åt lättast?
25 oktober, 2009 kl. 17:13 #196073KvarnisDeltagareIgenom att lyfta insuget, alt våld… men då går den sönder.
25 oktober, 2009 kl. 17:35 #196163BodyshotDeltagareHaha fyfan ska bli intressant att se hur det går att sätta dit en 3″ inlet 😛 vilket helvete!
25 oktober, 2009 kl. 19:41 #196133STIredDeltagareBra att kylarn avklarad.
Termostat hittar du som kvarnis sa från US. Blir nog billigast så. Till exempelt så har Vividracing(har aldrig handlat av dem själv men funkar säkert) zerosports termostat för 70USD
http://www.vividracing.com/catalog/zerosports-cool-racing-thermostat-subaru-93-p-203.htmlFinns nog på fler stället. JRM borde kunna fixa det med.
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.