SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Hehe Skall försöka fixa det, är ju ändå ingen mening att mecka ihop den snabbt nu 🙂

Nytt turbokitt beställt roterat GT3582R 86AR, ihop med 2″ grenrör och ny oljekylare samt oljecatchtank.

Väntar på en polaren nu som skall komma och hjälpa mig mecka av allt ikväll – nu dricker jag öl & meckar i lugn och sansad takt!

Zippo_
      Deltagare

nu dricker jag öl & meckar i lugn och sansad takt!

Låter gött 😀

Kvarnis
        Deltagare

Nice …en GT3582R är god för ca 670bhp på rätt soppa 😀

Bodyshot
          Deltagare

Nice …en GT3582R är god för ca 670bhp på rätt soppa 😀

Så får det bli!

Bodyshot
            Deltagare

Perrin turbo kittet är lite försenat, men väntas dyka upp fredag nästa vecka ihop med nytt HKS Grenrör & nästa vecka bör även mitt nya soppasystem med 2x Bosh 044 + fuelcatchtank samt kopplingar och stålomspunnen soppaslang modell grov dyka upp.
              Monterar mitt Link veckan efter sen så mappas den och bänkas 🙂 bränslet är hemligt men det lär visa sig på bromspappret 😉

Snofi
              Deltagare

Här har du nån som du kan jaga ;P

http://www.blocket.se/vi/30312568.htm

Sternborn
                Deltagare

Här har du nån som du kan jaga ;P

http://www.blocket.se/vi/30312568.htm

Aa den där lär det bli svårt att hänga på 🙂

Bodyshot
                  Deltagare

Hehe josefn är vass, vi kommer ha likadana maskiner fast jag har cosworth block med kolvar och stakar+vev som ska vara bättre prylar. Annars samma turbokit osv. Så han åker garanterat inte ifrån mig iaf 🙂

minid
                    Deltagare

Det beror på föraren med! Inte bara maskinen som talar..

Bodyshot
                      Deltagare

Nu snackade vi ju om bilarna och bitarna maskinellt, att jag är en usel förare lär ni märka 😉

Subarumicke
                        Deltagare

eftersom ni trimmar era STI 06 or så har jag ett tipps på ett snyggt kit till er

så att effekten inte skenar 🙂

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/857520-wide-body-kit-form-usa-for-hawkeye-owners.html

Bara 5000 dollars W.T.F.. vilket klipp

Skönt att man håller på med snik trim istället 😉

Sternborn
                          Deltagare

Det där kittet ser ju ut som skit 😮
                            Och vilka j*vla pengar dom vill ha för det 😛

Bodyshot
                            Deltagare

Fyfan Micke, det där var nog bland det VÄRSTA (fulaste) jag någonsin sett!

Men det är väl bra att man återvinner barnpulkor till något!

Förövrigt så sitter jag spänd och följer turbokittet & nya grenröret på ups tracking system, verkar bli leverans idag!! JIPPI!!! 2veckor försenat pga Perrin som skulle tillverka allt och strula lite (inget nytt med förseningar ändå-har ju hänt nån gång förr också)

I helgen blir det nog till att skruva på turbokittet!

Måste skriva också att min nya pendlarbil är något grönjävligt fin att åka, ligger bra på vägen trots att vintersulorna är på – 255/35-19″ friktionsdäck….

Sen så gör ju 440hk en bil på 1400kg hyfsat kvick 😀 – STI RACING, släng dig i väggen!

Bodyshot
                              Deltagare

Och så äntligen kom jultomten med mitt hårda paket till bilen!!!

Det innehöll det efterlängtade & försenade GT3582R turbokittet från Perrin ink Cold Air Intake, Samt mitt nya HKS Grenrör!

Bilder: http://www.garaget.org/?car=158883

Lycka!!! Nu blir det lite mecka i helgen 😀

.zip
                                Deltagare

Tråden städad på trådskaparens begäran. Har ni inget vettigt att tillföra tråden så behöver ni inte göra er besväret att skriva heller!

Lycka till Bodyshot 🙂 Det ska bli roligt att se när allt är klart.

Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.