SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Ja det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.

Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

Steewe
      Deltagare

Ja det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.

Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

Visst är det LINK du ska köra på nu? Är det möjligt med dubbla mappar på den? Simtek är det möjligt på iaf!

/S

Bodyshot
        Deltagare

Jag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.

HighLevelOfSweden
          Deltagare

då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

Har inte du en GT35’a?? :0/

(skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
            moderator av ngn anledning tog bort det förra
            som var skrivet med exakt samma ord)

Bodyshot
            Deltagare

Har inte du en GT35’a?? :0/

(skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
              moderator av ngn anledning tog bort det förra
              som var skrivet med exakt samma ord)

Japp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.

Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.

HighLevelOfSweden
              Deltagare

Japp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.

Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.

Koolt!!

Kvarnis
                Deltagare

Jag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.

Har ju ett nytt sm4 över 🙂

Bodyshot
                  Deltagare

Har ju ett nytt sm4 över 🙂

Det hade jag redan köpt om det hade varit pnp Kvarnis 😉

Kvarnis
                    Deltagare

Jo men installera fixar nog JRM utan större besvär, mrm har kontakter så att det går att göra pnp om man vil 🙂

Gilarski
                      Deltagare

Körde bilen varm innan jag gasade lite, gick på ”halv laddtryck” och när jag försökte ge gas igen så hade jag inget ladd alls och turbon tjöt.

Dags för ny turbo! Denna har gått drygt 200mil sen ny! bra grejjer! Forced Performance 4life!

Är jag otursförföljd?

Nu blir det Roterat….

Surt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂

Bodyshot
                        Deltagare

Surt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂

Vad vore dom soliga stunderna utan regn? 😉

Jag hoppas detta blir bra, ett bredare register kanske gör så att jag tappar lite på topp men som ”bankille” så är ju ett bredare register att föredra 🙂

Kvarnis, ge mig ett sista kompis pris på PM så får vi se.

Bodyshot
                          Deltagare

Liten update!

Oljeledningarna passade inte mitt eftermarknadsolje-system eftersom jag bytte ut dom förjävligt dåliga orginal metall rören mot riktiga stålomspunna slangar med bra kopplingar, så jag fick åka till NBM Hydraulik i Tyresö för att göra special ledning till turbon, men jag behåller givetvis lilla strypningen som ska sitta på turbon för att inte den ska skära av FÖRMYCKET olja, haha, tänk att den kan skära av för mycket och för lite? – vore väl min vanliga tur att skära turbon med för mycket olja denna gången då förra turbon gick för snålt 😉

ny bild: http://www.garaget.org/?car=158883&image=2123584

Imorgon onsdag hämtas komplett soppasystem av PBZ i Uppsala, och i slutet på månaden blir det att fixa Linket & mappa OM allt lirar som det ska maskinellt…

Något jag har tyckt är märkligt är det lilla expansionskärlet med kylarvätska som sitter ovanför turbon – både JRM och jag har fyllt på vätska där men ingen har tänkt vidare på det men nu vill jag ha allt hundra bra och därför tänkte jag fråga om nån här vet vad det kan bero på? Och efter att man har kört bilen ett tag så är den tom och kan fyllas igen??? – Kvarnis?

Kvarnis
                            Deltagare

Läckage alt luft.
                              Man får lufta ganska ordentligt efter man monterat både motor och turbo

Bodyshot
                              Deltagare

Läckage kan jag nog helt utesluta då jag har kikat som fasiken efter läckage efter uppstarten av bilen, och kylaren har aldrig visat en tendens till att tappa vätska.

Får slangpumpa och fylla på och hålla på så ett tag och försöka få ur luften om det är den.

Den kan inte ha att göra med att förra turbon blev helt illröd vid hårdkörning, jag menar att vätskan dunstat?

Subarumicke
                                Deltagare

Har du trycksatt kylar systemet?? ett tipps byt kylare org är skit om du ska åka bana, men den duger ju för pallbocks vila 😉

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.