› SSC › Allmänt snack › Projekt › Cosworth 2.5l STI-05
- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
2 november, 2010 kl. 19:05 #196313BodyshotDeltagare
Ja det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.
Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…
2 november, 2010 kl. 19:50 #196468SteeweDeltagareJa det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.
Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…
Visst är det LINK du ska köra på nu? Är det möjligt med dubbla mappar på den? Simtek är det möjligt på iaf!
/S
2 november, 2010 kl. 21:34 #196314BodyshotDeltagareJag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.
3 november, 2010 kl. 08:05 #196486HighLevelOfSwedenDeltagaredå jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…
Har inte du en GT35’a?? :0/
(skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
moderator av ngn anledning tog bort det förra
som var skrivet med exakt samma ord)3 november, 2010 kl. 10:15 #196315BodyshotDeltagareHar inte du en GT35’a?? :0/
(skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
moderator av ngn anledning tog bort det förra
som var skrivet med exakt samma ord)Japp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.
Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.
3 november, 2010 kl. 10:40 #196487HighLevelOfSwedenDeltagareJapp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.
Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.
Koolt!!
3 november, 2010 kl. 20:19 #196092KvarnisDeltagareJag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.
Har ju ett nytt sm4 över 🙂
3 november, 2010 kl. 21:27 #196316BodyshotDeltagareHar ju ett nytt sm4 över 🙂
Det hade jag redan köpt om det hade varit pnp Kvarnis 😉
4 november, 2010 kl. 06:53 #196093KvarnisDeltagareJo men installera fixar nog JRM utan större besvär, mrm har kontakter så att det går att göra pnp om man vil 🙂
4 november, 2010 kl. 08:40 #196503GilarskiDeltagareKörde bilen varm innan jag gasade lite, gick på ”halv laddtryck” och när jag försökte ge gas igen så hade jag inget ladd alls och turbon tjöt.
Dags för ny turbo! Denna har gått drygt 200mil sen ny! bra grejjer! Forced Performance 4life!
Är jag otursförföljd?
Nu blir det Roterat….
Surt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂
4 november, 2010 kl. 10:52 #196317BodyshotDeltagareSurt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂
Vad vore dom soliga stunderna utan regn? 😉
Jag hoppas detta blir bra, ett bredare register kanske gör så att jag tappar lite på topp men som ”bankille” så är ju ett bredare register att föredra 🙂
Kvarnis, ge mig ett sista kompis pris på PM så får vi se.
9 november, 2010 kl. 08:06 #196318BodyshotDeltagareLiten update!
Oljeledningarna passade inte mitt eftermarknadsolje-system eftersom jag bytte ut dom förjävligt dåliga orginal metall rören mot riktiga stålomspunna slangar med bra kopplingar, så jag fick åka till NBM Hydraulik i Tyresö för att göra special ledning till turbon, men jag behåller givetvis lilla strypningen som ska sitta på turbon för att inte den ska skära av FÖRMYCKET olja, haha, tänk att den kan skära av för mycket och för lite? – vore väl min vanliga tur att skära turbon med för mycket olja denna gången då förra turbon gick för snålt 😉
ny bild: http://www.garaget.org/?car=158883&image=2123584
Imorgon onsdag hämtas komplett soppasystem av PBZ i Uppsala, och i slutet på månaden blir det att fixa Linket & mappa OM allt lirar som det ska maskinellt…
Något jag har tyckt är märkligt är det lilla expansionskärlet med kylarvätska som sitter ovanför turbon – både JRM och jag har fyllt på vätska där men ingen har tänkt vidare på det men nu vill jag ha allt hundra bra och därför tänkte jag fråga om nån här vet vad det kan bero på? Och efter att man har kört bilen ett tag så är den tom och kan fyllas igen??? – Kvarnis?
9 november, 2010 kl. 09:30 #196094KvarnisDeltagareLäckage alt luft.
Man får lufta ganska ordentligt efter man monterat både motor och turbo9 november, 2010 kl. 15:04 #196319BodyshotDeltagareLäckage kan jag nog helt utesluta då jag har kikat som fasiken efter läckage efter uppstarten av bilen, och kylaren har aldrig visat en tendens till att tappa vätska.
Får slangpumpa och fylla på och hålla på så ett tag och försöka få ur luften om det är den.
Den kan inte ha att göra med att förra turbon blev helt illröd vid hårdkörning, jag menar att vätskan dunstat?
9 november, 2010 kl. 20:56 #196059SubarumickeDeltagareHar du trycksatt kylar systemet?? ett tipps byt kylare org är skit om du ska åka bana, men den duger ju för pallbocks vila 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.