SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 496 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #196313
    Bodyshot
    Deltagare

      Ja det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.

      Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

      #196468
      Steewe
      Deltagare

        Ja det är ju mycket snack om just E85, man blir ju inte klok egentligen när alla säger olika saker hela tiden.

        Men att kunna byta mellan E85 och V-power skulle vara något, anledningen att jag tittar på E85 är den mytomspunna och för mig oförklarliga effektskillnaden, spoolup osv då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

        Visst är det LINK du ska köra på nu? Är det möjligt med dubbla mappar på den? Simtek är det möjligt på iaf!

        /S

        #196314
        Bodyshot
        Deltagare

          Jag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.

          #196486
          HighLevelOfSweden
          Deltagare

            då jag som ni vet inte har den minsta turbon på marknaden…

            Har inte du en GT35’a?? :0/

            (skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
            moderator av ngn anledning tog bort det förra
            som var skrivet med exakt samma ord)

            #196315
            Bodyshot
            Deltagare

              Har inte du en GT35’a?? :0/

              (skriver detta inlägg IGEN!! då ngn fiskmås till
              moderator av ngn anledning tog bort det förra
              som var skrivet med exakt samma ord)

              Japp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.

              Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.

              #196487
              HighLevelOfSweden
              Deltagare

                Japp en roterad GT3582R med en 44mm Precision Wastegate.

                Det jag menar är att jag är ute efter ett brett register och inte bara toppeffekt.

                Koolt!!

                #196092
                Kvarnis
                Deltagare

                  Jag tror det blir Link, eller Autronic. Inte bestämt mig ännu Maxizz hade problem med att hans Link öppnade spridarna fullt hela tiden om jag förstod honom rätt.

                  Har ju ett nytt sm4 över 🙂

                  #196316
                  Bodyshot
                  Deltagare

                    Har ju ett nytt sm4 över 🙂

                    Det hade jag redan köpt om det hade varit pnp Kvarnis 😉

                    #196093
                    Kvarnis
                    Deltagare

                      Jo men installera fixar nog JRM utan större besvär, mrm har kontakter så att det går att göra pnp om man vil 🙂

                      #196503
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Körde bilen varm innan jag gasade lite, gick på ”halv laddtryck” och när jag försökte ge gas igen så hade jag inget ladd alls och turbon tjöt.

                        Dags för ny turbo! Denna har gått drygt 200mil sen ny! bra grejjer! Forced Performance 4life!

                        Är jag otursförföljd?

                        Nu blir det Roterat….

                        Surt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂

                        #196317
                        Bodyshot
                        Deltagare

                          Surt grabben, kämpa på, lär bli mycket pulver när du är klar. Gillar att du prioriterar ett bredare register framför toppeffekt 🙂

                          Vad vore dom soliga stunderna utan regn? 😉

                          Jag hoppas detta blir bra, ett bredare register kanske gör så att jag tappar lite på topp men som ”bankille” så är ju ett bredare register att föredra 🙂

                          Kvarnis, ge mig ett sista kompis pris på PM så får vi se.

                          #196318
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            Liten update!

                            Oljeledningarna passade inte mitt eftermarknadsolje-system eftersom jag bytte ut dom förjävligt dåliga orginal metall rören mot riktiga stålomspunna slangar med bra kopplingar, så jag fick åka till NBM Hydraulik i Tyresö för att göra special ledning till turbon, men jag behåller givetvis lilla strypningen som ska sitta på turbon för att inte den ska skära av FÖRMYCKET olja, haha, tänk att den kan skära av för mycket och för lite? – vore väl min vanliga tur att skära turbon med för mycket olja denna gången då förra turbon gick för snålt 😉

                            ny bild: http://www.garaget.org/?car=158883&image=2123584

                            Imorgon onsdag hämtas komplett soppasystem av PBZ i Uppsala, och i slutet på månaden blir det att fixa Linket & mappa OM allt lirar som det ska maskinellt…

                            Något jag har tyckt är märkligt är det lilla expansionskärlet med kylarvätska som sitter ovanför turbon – både JRM och jag har fyllt på vätska där men ingen har tänkt vidare på det men nu vill jag ha allt hundra bra och därför tänkte jag fråga om nån här vet vad det kan bero på? Och efter att man har kört bilen ett tag så är den tom och kan fyllas igen??? – Kvarnis?

                            #196094
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Läckage alt luft.
                              Man får lufta ganska ordentligt efter man monterat både motor och turbo

                              #196319
                              Bodyshot
                              Deltagare

                                Läckage kan jag nog helt utesluta då jag har kikat som fasiken efter läckage efter uppstarten av bilen, och kylaren har aldrig visat en tendens till att tappa vätska.

                                Får slangpumpa och fylla på och hålla på så ett tag och försöka få ur luften om det är den.

                                Den kan inte ha att göra med att förra turbon blev helt illröd vid hårdkörning, jag menar att vätskan dunstat?

                                #196059
                                Subarumicke
                                Deltagare

                                  Har du trycksatt kylar systemet?? ett tipps byt kylare org är skit om du ska åka bana, men den duger ju för pallbocks vila 😉

                                Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.