SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 496 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Du borde få utt näramre 700Bhp på E85 med de prylarna ~600 På Vpower

Bodyshot
      Deltagare

Pratade precis med JRM och blev inte direkt glad.

Det visade sig att O. Glad som har ordnat mina toppar hade ställt in ventilspelet helt galet, över ett halvt varv fel per ventil vilket resulterade i att jag nu får köpa ALLA nya IGEN!! (10000kr till!)

Jävligt onödigt och inte lär han ta på sig det felet heller 🙁

Blir det nog med sån här otur för mig nån gång?

%$@#”’!? ”

TomK
        Deltagare

Pratade precis med JRM och blev inte direkt glad.

Det visade sig att O. Glad som har ordnat mina toppar hade ställt in ventilspelet helt galet, över ett halvt varv fel per ventil vilket resulterade i att jag nu får köpa ALLA nya IGEN!! (10000kr till!)

Jävligt onödigt och inte lär han ta på sig det felet heller 🙁

Blir det nog med sån här otur för mig nån gång?

%$@#”’!? ”

Fan va surt!!!

Men vadå ett halvt varv fel??

Bodyshot
          Deltagare

Jag vetinte jag kanske uppfattade det jmmy sa fel men alla ventiler stod mycket fel och hade blivit krökta. Kul i jul ska aldrig mer lita på någon annan än JRM.

sladden
            Deltagare

Jag vetinte jag kanske uppfattade det jmmy sa fel men alla ventiler stod mycket fel och hade blivit krökta. Kul i jul ska aldrig mer lita på någon annan än JRM.

Fy fan va tråkigt…. Hoppas det går bra nu å att grejerna håller

Bodyshot
              Deltagare

Tack Sladden, hoppade att det går bra för dig med, ser fram emot att ha lite sällskap på banorna i sommar 🙂

Subarumicke
                Deltagare

huu vad mycket elände 🙁 ge inte upp någon gång så funkar det, och nu när du endå plöjt ner massor så lär det funka till slut.

Hmm vad är ett värsting soppa system?? ett snik är AN 8 rör, dubbla Bosch 044 pumpar+ catchtank

Ett mes systen är 1 st 044 bosch pump och AN 6 ledningar 😉

fjant systemet är en walbro med org ledningar

Bodyshot
                  Deltagare

Jag valde en bosch 044 med AN 8 t.o.r samt en special JRM catchtank i skuffen, räcker för mitt mål och lite till på vpower.

Jo huuualigen vad detta har kostat mig, 3 kärringar, sexsiffrigt peningar, flertalet mekardagar, åtskilliga timmar korvkiosk skryt och en hedersplats i tv3s Lyxfällan!

NickeH
                    Deltagare

Jag tycker stockholmarna ska titta på hur norrlänningarna gör 🙂 inte har Kvarnis gjort av med så många $$$

Sen verkar det vara många som får problem när andra ska trimma deras bil och ska nån annan trimma bilen bör det vara bara EN firma inblandad annars skyller dom bara på varandra.

Jag säger som Sven Melander ”Själv är bäste dräng!” 🙂

Sälj inte bilen, det är det sämsta affär du kan göra, du måste iaf få prova köra monstret innan ev försäljning.

Bodyshot
                      Deltagare

Hehe NickeH jag har nog kvar den trots allt, jag vet att det jag har lagt ner på den aldrig riktigt kommer tillbaka pengamässigt.

Hoppas sommaren kommer snart, bilen är helt klar om 2 V 😀

jag längtar nu, jag har ju bara kört den 100mil på två år nu 🙂

Kvarnis
                        Deltagare

Du ska vara glad om topparna och kammarna klarade sig om det blir knass med ventilerna så brukar det bli väldigt tråkigt.

Tänker dock inte spekulera vad som blev fel, men vet om något liknande som hände i Uk nyligen, och det berode på att schimsen bearbetats fel.
                          Det var ett företag som inte var van med Subaru motorer.

Det slutade så här

Bodyshot
                          Deltagare

Ja riktigt så felinställda var dom inte men av alla så var det bara två st som såg ok ut resten var det bara att kasta, så jag tycker synd om fricke för samma kille som byggde mina toppar har satt ihop och vägt in hela hans maskin, hoppas han slipper haveri….

Fricke.w
                            Deltagare

Tråkigt som fan för dig william, men min maskin är de inga problem med, ställde spelet på max rekomenderat på den, så visst är de lite ventil slammer, men de går ju ner sig lite efter man kört ett tag, så blir ju mindre, men hellre de än att ställa dom för tajt från början och riskera brända ventiler.

Satte inte du kammarna ett halvt varv fel själv vid montering av topparna?
                              Står ju så i din projekt tråd om man går tillbaks i den, så frågan är ju vad som hände redan då med ventilerna?

Klarade sig ventil styrningarna på dina toppar, enligt olle brukar dom nästan alltid bli skadad vid krökning av ventiler?

Var ut till Olle på en fika i dag i alla fall och tog upp dit misöde, de ända han sa var att han stälde dit spel efter spec pappret som följde med kammarna, mer än så var de inte.

Fredrik

Bodyshot
                              Deltagare

Fricke – Topparna klarade sig och som jag sa så när vi ställde kamremmen så snurrade vi runt allt försiktigt för att se att inget tog i nånstanns eller lät konstigt, detta har jag även fått bekräftat av riktigt kunniga personer att detta ej kan ha skadat ventilerna..

Ledsen men O. måste ha gjort mina toppar när han var full eller något….

Skitsamma jag får betala och det är jag som får lida av att lita på nån jag inte känner – det är inte heller första gången jag har haft otur direkt 😛

Fricke.w
                                Deltagare

Jo då jag tror dig att något kan vara galet, hellt upen bart måste de ju ha varit de om de vart som de vart med dina ventiler, men de jag menar är att de kan ju inte bli så, på grund av ventil spel? om inte ventil skaften är för lång då vill säga 🙁
                                  Men helt klart tråkigt som fan för dig 🙁

Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.