SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Mina kammar är ju av modell extrem när det gäller lyft, lyfter ju runt 12mm om jag inte minns fel mot tex hks eller cosworths kammar som ”bara” ligger runt 10mm, så något kanske missades där, jag vetinte men det blev en dyr historia detta med topparna iaf, jag fick ju göra om hela jobbet på topparna hos jrm..

Plus att dom byggde om HELA maskinen nu ;P

Bodyshot
      Deltagare

1v kvar tills bilen är helt färdig!!!

TomK
        Deltagare

1v kvar tills bilen är helt färdig!!!

Fan va kul!
          Hoppas att allt lirar som det ska och att den går som ett as! 😀

Bodyshot
          Deltagare

Hehe ja det ska bli ruskigt gött!

OM och jag säger OM det skulle vara nått med den efter detta då hoppar jag från antingen västerbron eller Globens nya Skyview 😉

Fricke.w
            Deltagare

Ha ha jo jag förstår dig, nog med oturen nu va, själv hinner jag nog inte äga min specilet länge nu när den blir klar, har ju dragit i väg så in i helsike med hus priser, samt hand peningen, och damen här hemma har ju tjatat om hus i minst 2 år nu :D, så får nog tyvär ta mig i kragen å ta ett litet sabats år från roliga bilar, för kommer behöva ta av pengarna som en subaru försäljning ger, men oj vad bak man kommer gå på den afären 🙁
              Men ska hala på de så länge de går 😉

Bodyshot
              Deltagare

Hehe din bil lär la gå fint den med när den är klar Fricke!

Men att få en bil till perfektion har jag lärt mig är en lång lång väg – och jag är inte riktigt där ännu ändå :O

Snikmicke och jag kanske får stå vid korvkiosken ihop i sommar?

Fricke.w
                Deltagare

Ha ha jo, de finns ju hur mycket grejer som hellst att uppgradera på en bil, de tar ju alldrig slut tyvär, eller tyvär ska man vell inte heller säga, tycker lite av nöjet ligger i att köpa grejer också 😀
                  Men måste säga att jag vart kall svetig när jag såg din låg ute för 320 000:-
                  Jag vill ju hellst ha ut strax under 300 000:- för min, får vell se hur de går när de blir dax för de tråkiga kapitlet.
                  Ska i alla fall till JRM nu på fredag och få den mappad 😀

Bodyshot
                  Deltagare

hehe det tar nog aldrig slut med delar, det är nog sant 🙂

Kan tänka mig att gå ner till 300.000kr för bilen vid snabb affär, någon sugen? 😉

Rompa
                    Deltagare

sälj inte nu för faaan!!! du ska ju köra på bana jue..!

jag kollade min lista över inköpta delar och inköp av bil… den står på 520000:- just nu. Men det roliga är ju att allt är betalt sen 2009 då jag köpte bilen…:D

Bodyshot
                      Deltagare

hehe tro nu inte att jag köper nått som är mindre vasst, tvärtom om jag säljer 😉

sladden
                        Deltagare

hehe tro nu inte att jag köper nått som är mindre vasst, tvärtom om jag säljer 😉

Jo men att köpa en bil som är klar från början är väll inte så kul??

Halva grejen är ju att man har gjort jobbet själv 🙂

Sluta fundera nu å behåll bilen! Punkt

Fricke.w
                          Deltagare

Ja ingen på de här forumet ska sätta ut sina bilar till nå under priser 😉 tänk nu på stakars mig som är tvingad till villa, och någon tråkig bil desutom 🙁 nä man kannske skulle sätta ut den för 400 000:- då får man den ju alldrig alldrig alldrig såld 🙂 och således kan behålla den, då kan ju inte damen säga nå här hemma 😀

Eiiiiik
                            Deltagare

Ja ingen på de här forumet ska sätta ut sina bilar till nå under priser 😉 tänk nu på stakars mig som är tvingad till villa, och någon tråkig bil desutom 🙁 nä man kannske skulle sätta ut den för 400 000:- då får man den ju alldrig alldrig alldrig såld 🙂 och således kan behålla den, då kan ju inte damen säga nå här hemma 😀

Hahah! Helt rätt väg att gå Fricke!!! 😀

Bodyshot
                              Deltagare

hehe jag har precis köpt villa här i storstaden (vendelsö) så jag har fler utgifter än bilen just nu också, men jag börjar ledsna lite på att hålla på med bilar i allmännhet, plus att plöjja ner så mycket pengar i bilen – den blir ju aldrig ”klar” iaf 😛

Fast det är klart att jag kanske behåller bilen för er skull 😉

En tanke är som sagt att köpa en bil som är monster redan från fabrik & därmed har lite garantier man kan luta sig mot vid eventuella fel… 🙂

Kvarnis
                                Deltagare

Enklaste sättet att köpa ett monster som funkar….

Köp en färdig från UK, köp en standard låda och motor.
                                  Lyft i och regga lyft ut, lyft tillbaka den roliga drivlinan när regging är klar.

Zen sålde sin senaste Time attack bil för ~£45k, Andy sin gammal bil för ~£30k och då hade den åkt en 8…

Och jämfört med dessa bilar så ligger de flesta efter sas 😀

Visar 15 inlägg - 361 till 375 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.