SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 496 totalt)
  • Författare
    Subarumicke
    Deltagare

Hehe din bil lär la gå fint den med när den är klar Fricke!

Men att få en bil till perfektion har jag lärt mig är en lång lång väg – och jag är inte riktigt där ännu ändå :O

Snikmicke och jag kanske får stå vid korvkiosken ihop i sommar?

Någon banträff också hoppas jag 😉

Bodyshot
      Deltagare

Någon banträff också hoppas jag 😉

Hehe det hoppas jag så länge bilarna håller! Är ju inte kvar på steg1 längre så man vet ju aldrig vad som händer – lite som att köpa en helt ny Kia vad jag har hört ryktesvägen…

Erok
        Deltagare

Hehe det hoppas jag så länge bilarna håller! Är ju inte kvar på steg1 längre så man vet ju aldrig vad som händer – lite som att köpa en helt ny Kia vad jag har hört ryktesvägen…

När jag såg din bil idag så var det ju mindre än steg 1 😉 stod där utan motor å allt =)

Bodyshot
          Deltagare

När jag såg din bil idag så var det ju mindre än steg 1 😉 stod där utan motor å allt =)

Det är så jag vill ha den! Driftsäker som få bilar som den står nu 😉

Fricke.w
            Deltagare

Tittade till din bil lite i går 🙂 den står ju där och myser bara med alla andra ruskigt potenta kompisar, kannske är de att den inte vill där i från?
              Nä då men var riktigt roliga bilar de stog hos JRM var kul att gå och kicka lite 😀 inklusive din då William 😉

Bodyshot
              Deltagare

Och igår kväll vart jag påkörd när jag var ute och gick en promenad i Huddinge av en tjej, mitt vänstra ben är total krossat, jippie!

MVH Bodyshot från Södersjukhuset……

Fricke.w
                Deltagare

Du skojar 🙁 hur mycket otur har du i gentligen.
                  Krya på dig då i alla fall.

MVH
                  Fredrik

Kvarnis
                  Deltagare

Ouch …du verkar vara Mr.Jinx…. Tragiskt precis när bilsäsongen ska börja…

Bodyshot
                    Deltagare

Ja detta var ju lite tragiskt men jag tror inte detta stoppar mig från mitt intresse utan jag ska nog fan kunna köra på som vanligt 🙂

ont har jag ju bara nu men får mängder med Morfin här på sös.

Rompa
                      Deltagare

fan vad värdelöst för dig… 😮

hoppas du kryar på dig!

Bodyshot
                        Deltagare

Ja inget nytt här ligger i sängen på mycket morfin och är sjukskriven i 2månader framöver… ont… men det går nog över 🙂

Gilarski
                          Deltagare

Ja inget nytt här ligger i sängen på mycket morfin och är sjukskriven i 2månader framöver… ont… men det går nog över 🙂

Krya på dig 🙁

Eiiiiik
                            Deltagare

Krya på dig! 🙂

Erlandsson
                              Deltagare

Krya på sig!

Bodyshot
                                Deltagare

Dags för en större update.

BILEN FUNKAR!!! Nya maskinen går som en dröm!

Nytt blev det av nästan allt i maskinen, såsom lager kolvar kolvringar dartonfoder på alla cylindrar, Cosworthpackningar osv tom ventiler då han som ställde in dom gjorde det fel vilket gjorde att dom blev lite snea, och dom jag hade var ju inte billiga +1mm heller, whatever nu går den som ett skott iaf 🙂

Darton foder blev det nu, och enligt Jimmy på jrm så är det riktigt stöddiga grejjer som skall tåla en bra massa effekt!

Laddar runt 1.9bar nu och ryktet säger 550hk+ och runt 650-700nm (ej bekräftat slutbänkas på tisdag)

Nu känns det äntligen bra, och nu när JRM har byggt hela maskinen och soppasystem samt med LINK så är jag jävligt säker på att maskinen håller denna gången! 🙂

I övrigt mår ju jag inte så bra fysiskt med mitt krossade ben, men efter morfintabbletter så kan man iaf halta & gå med kryckor, jag har 4månader sjukskrivning kvar och 1års rehabilitering, men det går nog snabbt 🙂

Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.