- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
26 oktober, 2009 kl. 06:04 #196164BodyshotDeltagare
Tack för hjälp, får ta med det i min beställning från USA, jag har en toppenkille på ett trimföretag som kan skriva ner värdet lite osv, riktigt lönsamt!
26 oktober, 2009 kl. 13:59 #196165BodyshotDeltagarehär finns lite bilder innan jag började med tråden: http://www.garaget.org/?car=158883
26 oktober, 2009 kl. 16:36 #196134STIredDeltagareTack för hjälp, får ta med det i min beställning från USA, jag har en toppenkille på ett trimföretag som kan skriva ner värdet lite osv, riktigt lönsamt!
Jepp då kan det bli riktigt billigt 😉
/r
26 oktober, 2009 kl. 19:44 #196166BodyshotDeltagareSådär, har pratat med USA och beställt lite delar till;
1. en walbro 255 till, tänkte köra dubbla, det borde väl funka? Gärna tips på hur jag kan göra med den ni kunniga, har redan en intank walbro.
2. Det blev inte APS fmic, utan tog Perrin Signature Series Stealth Black.
3. Ny hks ssqv dumpventil.
4. Agency powers 3tums turbo inlet pipe.
5. Kopparpackningar till turbo, avgas hela vägen och även till insuget.
6. Mishimoto thermostat för kallare temp?
Det var nog allt för den här gången.
Vad tror ni om den setupen som den ser ut, är allt kapabelt för 500-550hk?
Något tips på vad jag ska köpa byta göra?
MVH26 oktober, 2009 kl. 22:08 #196135STIredDeltagareFunkar nog bra det där. Dryga 500hk blir inga problem.
Här är en lösning med två walbosar i tanken: http://forums.nasioc.com/forums//showthread.php?t=1152071
Pump nr två kopplas in vid behov via ett trycksstyrt relä. Annars om man vill göra det riktigt enkelt kan man koppla dem så att båda pumpar samtidigt hela tiden. Då får man koppla strömmen parallelt på pumparna så får man samma spännig på båda./r
30 oktober, 2009 kl. 11:11 #196167BodyshotDeltagareNu är min FP RED i malmö, verkar vara godkänd genom tullen också, titta nedan:
30 okt kl 10:08 Malmö, Sorterad
30 okt kl 10:07 UPK Malmö, Under tullbehandling ,Snart så har jag den 😀 wiiie
2 november, 2009 kl. 11:50 #196168BodyshotDeltagareOch idag kl 12:04 kom Posten med min nya FP RED Turbo till min dörr.
Paketvärdet var satt till 200usd och frakten var gratis, inräknad i köppriset från usa.
Tull+moms till Reinfeldt blev 662kr på turbon 😉
jag tog en bild på turbon, jämför med APS SR40 som jag hade innan, den ser liten ut! 😀
2 november, 2009 kl. 14:24 #196107bowserDeltagarejaså trodde du skulle satsa på roterat kit =)
men nya snurran såg fin ut=)
3 november, 2009 kl. 09:41 #196169BodyshotDeltagareTankarna var i från början att köra ett roterat kitt, men för den “lagom” effekten jag söker så behöver jag inte det nödvändigtvis.
jag siktar ju “bara” på 500-550hk. 😉 😀
3 november, 2009 kl. 15:08 #196170BodyshotDeltagareSådär!
Precis fått dit stålomspunna modell grövre oljeledningar i hela motorn, hade sönder dom orginal tunna metallrören som var riktigt dåliga.
Allt köptes på NBM Hydraulic i Tyresö, gick på 3000kr med kopplingar och allt, fick 25% rabbatt då min väns familj äger NBM.
Dom har allt från bromsslangar till oljeslangar och oljekylare från setrab, bränsleslangar och alla konstiga kopplingar man kan vilja ha.
Allt har dom dessutom hemma.Rekomenderar NBM varmt!
Har även fått dit FP RED turbon, passade som handen i hansken!
En sak som jag oroar mig över är hur pass lätt det kommer bli att få dit 3″ turbo inlet pipen, den är riktigt tight mellan Turbo- TGV och insug samt turboinlet.
5 november, 2009 kl. 18:45 #196171BodyshotDeltagareTurbon + dom slangar jag kommer ihåg vart dom skulle sitta är på nu, imorgon skall jag lyfta insuget för att få dit agency powers 3tums turbo inlet pipe som kom idag, bromskitt från DBA med hawk+ belägg kom också, mishimoto termostaten kom idag med, och sist mitt helsvarta Perrin signature series FMIC kitt.
Kvarnis, tips för att få dit turbo inletet?
5 november, 2009 kl. 21:51 #196074KvarnisDeltagareSom jag sa lyft insuget 🙂
6 november, 2009 kl. 08:19 #196172BodyshotDeltagareLite nya bilder på turbon på plats, samt delarna som kom igår:
http://www.garaget.org/?car=158883
/ B.S
6 november, 2009 kl. 20:13 #196173BodyshotDeltagareTurbo inleten på plats, men jag har stora problem att få dit slangen som ska sitta mellan turbo-turboinlet röret. Riktigt helvete, enormt tight och inget spelrum finns där alls.
7 november, 2009 kl. 11:44 #196174BodyshotDeltagareTurbon och turboinlet plus slang imellan är nu på plats, var ett riktigt helvete att få på men nu är det gjort!
Kommer dock inte ihåg var alla slangar ska sitta, tips om det någon? Kvarnis? 😉
Imorgon har jag bokat 10timmar att viga åt min FMIC från Perrin, den skall på!
Sen är det egentligen bara sätta på nya bromsarna från Hawk och DBA, efter det till JRM för spridarbyte och mappning, dom ska också få sätta dit en extra walbro.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.