Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 496 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #196164
    Bodyshot
    Deltagare

      Tack för hjälp, får ta med det i min beställning från USA, jag har en toppenkille på ett trimföretag som kan skriva ner värdet lite osv, riktigt lönsamt!

      #196165
      Bodyshot
      Deltagare

        här finns lite bilder innan jag började med tråden: http://www.garaget.org/?car=158883

        #196134
        STIred
        Deltagare

          Tack för hjälp, får ta med det i min beställning från USA, jag har en toppenkille på ett trimföretag som kan skriva ner värdet lite osv, riktigt lönsamt!

          Jepp då kan det bli riktigt billigt 😉

          /r

          #196166
          Bodyshot
          Deltagare

            Sådär, har pratat med USA och beställt lite delar till;

            1. en walbro 255 till, tänkte köra dubbla, det borde väl funka? Gärna tips på hur jag kan göra med den ni kunniga, har redan en intank walbro.

            2. Det blev inte APS fmic, utan tog Perrin Signature Series Stealth Black.

            3. Ny hks ssqv dumpventil.

            4. Agency powers 3tums turbo inlet pipe.

            5. Kopparpackningar till turbo, avgas hela vägen och även till insuget.

            6. Mishimoto thermostat för kallare temp?

            Det var nog allt för den här gången.

            Vad tror ni om den setupen som den ser ut, är allt kapabelt för 500-550hk?
            Något tips på vad jag ska köpa byta göra?
            MVH

            #196135
            STIred
            Deltagare

              Funkar nog bra det där. Dryga 500hk blir inga problem.

              Här är en lösning med två walbosar i tanken: http://forums.nasioc.com/forums//showthread.php?t=1152071
              Pump nr två kopplas in vid behov via ett trycksstyrt relä. Annars om man vill göra det riktigt enkelt kan man koppla dem så att båda pumpar samtidigt hela tiden. Då får man koppla strömmen parallelt på pumparna så får man samma spännig på båda.

              /r

              #196167
              Bodyshot
              Deltagare

                Nu är min FP RED i malmö, verkar vara godkänd genom tullen också, titta nedan:

                30 okt kl 10:08 Malmö, Sorterad
                30 okt kl 10:07 UPK Malmö, Under tullbehandling ,

                Snart så har jag den 😀 wiiie

                #196168
                Bodyshot
                Deltagare

                  Och idag kl 12:04 kom Posten med min nya FP RED Turbo till min dörr.

                  Paketvärdet var satt till 200usd och frakten var gratis, inräknad i köppriset från usa.

                  Tull+moms till Reinfeldt blev 662kr på turbon 😉

                  jag tog en bild på turbon, jämför med APS SR40 som jag hade innan, den ser liten ut! 😀

                  http://www.garaget.org/?car=158883&image=1659339

                  #196107
                  bowser
                  Deltagare

                    jaså trodde du skulle satsa på roterat kit =)

                    men nya snurran såg fin ut=)

                    #196169
                    Bodyshot
                    Deltagare

                      Tankarna var i från början att köra ett roterat kitt, men för den “lagom” effekten jag söker så behöver jag inte det nödvändigtvis.

                      jag siktar ju “bara” på 500-550hk. 😉 😀

                      #196170
                      Bodyshot
                      Deltagare

                        Sådär!

                        Precis fått dit stålomspunna modell grövre oljeledningar i hela motorn, hade sönder dom orginal tunna metallrören som var riktigt dåliga.

                        Allt köptes på NBM Hydraulic i Tyresö, gick på 3000kr med kopplingar och allt, fick 25% rabbatt då min väns familj äger NBM.

                        Dom har allt från bromsslangar till oljeslangar och oljekylare från setrab, bränsleslangar och alla konstiga kopplingar man kan vilja ha.
                        Allt har dom dessutom hemma.

                        Rekomenderar NBM varmt!

                        Har även fått dit FP RED turbon, passade som handen i hansken!

                        En sak som jag oroar mig över är hur pass lätt det kommer bli att få dit 3″ turbo inlet pipen, den är riktigt tight mellan Turbo- TGV och insug samt turboinlet.

                        #196171
                        Bodyshot
                        Deltagare

                          Turbon + dom slangar jag kommer ihåg vart dom skulle sitta är på nu, imorgon skall jag lyfta insuget för att få dit agency powers 3tums turbo inlet pipe som kom idag, bromskitt från DBA med hawk+ belägg kom också, mishimoto termostaten kom idag med, och sist mitt helsvarta Perrin signature series FMIC kitt.

                          Kvarnis, tips för att få dit turbo inletet?

                          #196074
                          Kvarnis
                          Deltagare

                            Som jag sa lyft insuget 🙂

                            #196172
                            Bodyshot
                            Deltagare

                              Lite nya bilder på turbon på plats, samt delarna som kom igår:

                              http://www.garaget.org/?car=158883

                              / B.S

                              #196173
                              Bodyshot
                              Deltagare

                                Turbo inleten på plats, men jag har stora problem att få dit slangen som ska sitta mellan turbo-turboinlet röret. Riktigt helvete, enormt tight och inget spelrum finns där alls.

                                #196174
                                Bodyshot
                                Deltagare

                                  Turbon och turboinlet plus slang imellan är nu på plats, var ett riktigt helvete att få på men nu är det gjort!

                                  Kommer dock inte ihåg var alla slangar ska sitta, tips om det någon? Kvarnis? 😉

                                  Imorgon har jag bokat 10timmar att viga åt min FMIC från Perrin, den skall på!

                                  Sen är det egentligen bara sätta på nya bromsarna från Hawk och DBA, efter det till JRM för spridarbyte och mappning, dom ska också få sätta dit en extra walbro.

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.