- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
29 april, 2011 kl. 09:38 #196464Fricke.wDeltagare
Har Jrm kört in bilen åt dig? annars ta de lite lungt i början nu om du kan 😀 så de inte blir nå onödiga stres skadar på prylarna, för som du säger vore ju jävulskt tjatigt om de händer nå i gen 🙂
29 april, 2011 kl. 10:02 #196366BodyshotDeltagareHehe jag förstår raul det svider när man lagt ner så grön javligt med flis och sjukt med tid.
JRM hade haft mycket under veckan och hade inte hunnit färdigt med mitt vattenpumpsbyte, så dom siktar på nästa vecka istället. Inte så att jag börjar bli van haha 😉
29 april, 2011 kl. 10:04 #196367BodyshotDeltagareFricke – Det sägs vara viktigt med laddtryck när man kör in kolvringar för vid laddtryck pressas ringarna ut mot cylindervaggarna, men det betyder givetvis inte fullgas hela tiden. 😛
29 april, 2011 kl. 11:22 #196104KvarnisDeltagaregissar att dom följer motorbyggarnas råd.
Det finns två sätt igentligen 😉
Ready to race
eller lugn inkörning med stegvis upbyggnad av laddtryck, mineral,del,för att sedan stoppa i den oljan man köra på.
Det man vill göra är börja med en mineral och slussa motorn, tömma ur skiten och byta filter.
Sedan får börj bör man följa den som byggt motorn råd.
Viktsigaste är att inte köra för rikt på en omappad ecu med större spridare
29 april, 2011 kl. 22:20 #196144STIredDeltagareHe he jodå, med tanke på alla pengar man slängt ut på biljäveln och med tanke på vad man fick för den så var det nog det dummaste jag gjort att sälja den. Men man kommer över det också. Just då var man iofs. ganska trött på skiten och kändes rätt göra det.
Kvarnis var inte jag som hade “röda faran”, utan det var Manuel ;). Jag var inte lika fantasifull med namn så min hette bara röd STI av uppenbara skäl :D.
William, skönt du blev klar till slut iaf. Segt med strul på vägen och alla extra utslängda pengar. Men som sagt så länge man är frisk och glad så kommer man över det också och man inser snart att det där betydde nästan inte ett skit ;). Det man kommer ihåg efter ett tag är ändå bara de gångerna man har haft kul med bilen.
/r
30 april, 2011 kl. 13:04 #196368BodyshotDeltagareJo nog har jag haft endel motgångar under detta byggets gång – Tanken från början var ju att bara köpa en FP RED och slänga på för att få runt 480max500hk, sen blev det FMIC, Toppar, ny turbo, soppasystem,styrsystem, och tillslut en helt ny maskin! 😛
Jag tror nog inte denna bilen säljs direkt, jag har lite småfix kvar med bilen men om rätt bud kommer så är det inte omöjligt att kärran släpps iväg då jag börjat kika på en annan busbil – Corvette Z06-08 och uppåt, sägs vara roliga med twinturbo kitt! 😉
30 april, 2011 kl. 14:43 #196514TomKDeltagareVåga vägra V8a!! 🙂
30 april, 2011 kl. 14:53 #196441sladdenDeltagareDu har garanterat roligare i en subba. En korv1:a har man på sveavägen!!!
30 april, 2011 kl. 14:56 #196539RompaDeltagareDu har garanterat roligare i en subba. En korv1:a har man på sveavägen!!!
EXAKT, det vettigaste som skrivits på länge 😉
30 april, 2011 kl. 17:55 #196369BodyshotDeltagareHehe där fick man svar på tal haha 😛
Jo håller subban nu så blir hon kvar i garaget ett tag 🙂
30 april, 2011 kl. 22:31 #196442sladdenDeltagareHehe där fick man svar på tal haha 😛
Jo håller subban nu så blir hon kvar i garaget ett tag 🙂
hehe.. bra där.. Tror inte du blir besviken.
1 maj, 2011 kl. 06:53 #196062SubarumickeDeltagarejag börjat kika på en annan busbil – Corvette Z06-08 och uppåt, sägs vara roliga med twinturbo kitt! 😉
Huu hjärnskakningen måste sitta i sen du blev påkörd 🙁 byta ner sig till en vette ??? Behåll Subaru sälj i väg frisörbilen (Audi tt) istället
1 maj, 2011 kl. 08:32 #196310BodyshotDeltagareHuu hjärnskakningen måste sitta i sen du blev påkörd 🙁 byta ner sig till en vette ??? Behåll Subaru sälj i väg frisörbilen (Audi tt) istället
Hehe Micke du är dig lik! Hur har det gått för dig i vinter?
Hör och häpna på måndag hämtar jag en ny brukis – Audi A6 Allroad 3.0tdi -2011 med drag och mjuk luftfjädring 🙂
2 maj, 2011 kl. 21:14 #196063SubarumickeDeltagareHehe Micke du är dig lik! Hur har det gått för dig i vinter?
Hör och häpna på måndag hämtar jag en ny brukis – Audi A6 Allroad 3.0tdi -2011 med drag och mjuk luftfjädring 🙂
Det har segnat av en aning 🙁 bilen är provstartad för en månad sedan gjorde ett ryck i helgen så nu återstår det mappning, sen lite småfix till race ready 😉
Jag tänker inte sälja min jag ger inte upp 😉
i stort sett samma som förra året typ…. 🙂
3 maj, 2011 kl. 09:26 #196370BodyshotDeltagareDet har segnat av en aning 🙁 bilen är provstartad för en månad sedan gjorde ett ryck i helgen så nu återstår det mappning, sen lite småfix till race ready 😉
Jag tänker inte sälja min jag ger inte upp 😉
i stort sett samma som förra året typ…. 🙂
Fasiken vad kul att se ditt gamla lik, ny lack?! Har du blivit mån om hur det ser ut nu också? ?
Vad blev ditt recept på maskin mot förra året? GT3071R åkte bort såg jag, kör du en 35R och 550+ nu eller ligger du på styva 500 stockar på en GT3076R?
Får se om jag kanske stoppar i lite mosigare spridare och kör lite E85, borde ju som kvarnis sa kunna ge 700hk på racemapp och lite över 600 på en vanlig snålmapp.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.