Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 496 totalt)
  • Författare
    Subarumicke
    Deltagare

Fasiken vad kul att se ditt gamla lik, ny lack?! Har du blivit mån om hur det ser ut nu också? ?

Vad blev ditt recept på maskin mot förra året? GT3071R åkte bort såg jag, kör du en 35R och 550+ nu eller ligger du på styva 500 stockar på en GT3076R?

Får se om jag kanske stoppar i lite mosigare spridare och kör lite E85, borde ju som kvarnis sa kunna ge 700hk på racemapp och lite över 600 på en vanlig snålmapp.

Åker Precision Turbo i år är less på Garret hoppas på lite mera effekt en förra året dock det viktiga är att bilen blir snabbare på banorna i år, visar det sig att den håller måttet så funderar jag även på att ta ner bilen till Nurburgring och peta ner Mäkinen ett snäpp 😉 (Då kör ett proffs)

Sorry för jag skriver massa OT i din tråd men du frågade, och jag sa lite bara, man ska inte berätta allt i moddnings väg 🙂

Bodyshot
      Deltagare

Åker Precision Turbo i år är less på Garret hoppas på lite mera effekt en förra året dock det viktiga är att bilen blir snabbare på banorna i år, visar det sig att den håller måttet så funderar jag även på att ta ner bilen till Nurburgring och peta ner Mäkinen ett snäpp 😉 (Då kör ett proffs)

Sorry för jag skriver massa OT i din tråd men du frågade, och jag sa lite bara, man ska inte berätta allt i moddnings väg 🙂

Spännande! Hoppas du får chansen att ta bort Mäkinens rekord då detta är fusk, det var fan ingen orginalbil – finns fan så många bilar som är vässade som går bättre än den.

Precision turbo låter ballt, vilken av dom blev det?

OT spelar ingen roll i min tråd sålänge jag ber om svar 😉

Hoppas det slutar regna nå så jag kan hämta självmordsbilen och köra hem på torrt väglag..

HighLevelOfSweden
        Deltagare

Spännande! Hoppas du får chansen att ta bort Mäkinens rekord då detta är fusk, det var fan ingen orginalbil – finns fan så många bilar som är vässade som går bättre än den.

Precision turbo låter ballt, vilken av dom blev det?

OT spelar ingen roll i min tråd sålänge jag ber om svar 😉

Hoppas det slutar regna nå så jag kan hämta självmordsbilen och köra hem på torrt väglag..

Mäkinens 4-dörrars rekord kommer att stå sig max en månad, sen får man jaga tider långt under vad han presterat på Nürburgring för att ens vara i närheten av ett sk rekord!!

HighLevelOfSweden
          Deltagare

NU är bilen bänkad med bra resultat och mos, tog dessutom Patriks 2.7l kärringmaskin med ett tiotal hk!!!!

http://www.garaget.org/?car=244851&image=2300101

LYCKA! 😀

Får väl ladda lika mycket som dig då (laddar endast 1.5bar)
            så får vi se om du är lika kaxig då som nu!! *ler stort*

Bodyshot
            Deltagare

Får väl ladda lika mycket som dig då (laddar endast 1.5bar)
              så får vi se om du är lika kaxig då som nu!! *ler stort*

Hehe kommer du ihåg när du sa,; “Du kommer aldrig få mer effekt än mig och aldrig över 520hk med orginal insug” bara därför jag nöjdar mig nu 😉

Jag hörde att du krökte en stake så maskinen rasade i din 2.7l, tråkigt som fasen, men vad hände egentligen?

HighLevelOfSweden
              Deltagare

Jag hörde att du krökte en stake så maskinen rasade i din 2.7l, tråkigt som fasen, men vad hände egentligen?

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=614121#post614121

Bodyshot
                Deltagare

Det som hände kommer att komma fram i en mycket välskriven tråd bla här på detta forum samt i vår film som kommer inom mycket kort och felet stavas enkom JRM och deras OTROLIGA SLARV!! som kostat mig mångt mer än 100000kr som dom till 100% kommer att få stå för om det så skall kosta mig allt!!

Berätta mer! Gärna via pm om så är möjligt.

Jag hade offert från dom på lite över 45.000kr för motorrenovering och fick idag faktura på bra mycket mer :O

TomK
                  Deltagare

Berätta mer! Gärna via pm om så är möjligt.

Jag hade offert från dom på lite över 45.000kr för motorrenovering och fick idag faktura på bra mycket mer :O

Fy fan det får man ju en hel monster motor för!

Bodyshot
                    Deltagare

Jo nu är det dubbla 40 ungefär och innan motor renovering så köpte jag soppasystdm och styrsystem av dom för 55000kr till 😮

HighLevelOfSweden
                      Deltagare
                        Vince
                        Keymaster

Skrämmande läsning!:mad:

HighLevelOfSweden
                          Deltagare
                            ljungberg
                            Deltagare

Trist läsning, finns som sagt alltid 2 sidor av en historia. Men om dom har behandlat dig så pass illa så tycker jag du skall sätta dig ner och skriva ihop ett seriöst mail till dom och berätta hur du känner. Ingen är omöjlig att förhandla med.

Jag har själv bara bra erfarenhet av JRM dock är dom inte gratis men vilken svensk tuner är egentligen det? Det många inte heller har gjort inkl mig själv när jag trimmat som jag ångrar i efterhand är att man begär in en skriftlig offert. Allt som tangerar summan ni har kommit överrens om skall diskuteras. Så fungerar alla andra seriösa företag.

Däremot är det nog jäkligt svårt att kunna begära garantier av tuningföretag i Sverige. Många EVO:s och STI:ier byggs hos JRM med väldigt höga effter och säkert misshandlas dom rätt friskt efteråt. Så att räkna med att en bil håller för bankörning varje dag då man tangerar 500 hkr är bara att glömma. Kanske därför dom flesta vännerna gav upp både EVO och Subaru och hamnade i Porscheträsket…

Mig veterligen är det bara RCM i England som erbjuder motorgaranti på sina byggen.

HighLevelOfSweden
                              Deltagare
                                Bodyshot
                                Deltagare

Jag har nu hör och häpna äntligen hämtat bilen!

Fyfan vad den går, som en dröm, verkligen sjukt fint register!!!

Här är en Incar film där jag gasar lite från 3an:

http://www.youtube.com/watch?v=yjo1G4SyQMw

Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.