- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
3 maj, 2011 kl. 19:17 #196064SubarumickeDeltagare
Fasiken vad kul att se ditt gamla lik, ny lack?! Har du blivit mån om hur det ser ut nu också? ?
Vad blev ditt recept på maskin mot förra året? GT3071R åkte bort såg jag, kör du en 35R och 550+ nu eller ligger du på styva 500 stockar på en GT3076R?
Får se om jag kanske stoppar i lite mosigare spridare och kör lite E85, borde ju som kvarnis sa kunna ge 700hk på racemapp och lite över 600 på en vanlig snålmapp.
Åker Precision Turbo i år är less på Garret hoppas på lite mera effekt en förra året dock det viktiga är att bilen blir snabbare på banorna i år, visar det sig att den håller måttet så funderar jag även på att ta ner bilen till Nurburgring och peta ner Mäkinen ett snäpp 😉 (Då kör ett proffs)
Sorry för jag skriver massa OT i din tråd men du frågade, och jag sa lite bara, man ska inte berätta allt i moddnings väg 🙂
4 maj, 2011 kl. 08:50 #196371BodyshotDeltagareÅker Precision Turbo i år är less på Garret hoppas på lite mera effekt en förra året dock det viktiga är att bilen blir snabbare på banorna i år, visar det sig att den håller måttet så funderar jag även på att ta ner bilen till Nurburgring och peta ner Mäkinen ett snäpp 😉 (Då kör ett proffs)
Sorry för jag skriver massa OT i din tråd men du frågade, och jag sa lite bara, man ska inte berätta allt i moddnings väg 🙂
Spännande! Hoppas du får chansen att ta bort Mäkinens rekord då detta är fusk, det var fan ingen orginalbil – finns fan så många bilar som är vässade som går bättre än den.
Precision turbo låter ballt, vilken av dom blev det?
OT spelar ingen roll i min tråd sålänge jag ber om svar 😉
Hoppas det slutar regna nå så jag kan hämta självmordsbilen och köra hem på torrt väglag..
5 maj, 2011 kl. 00:38 #196488HighLevelOfSwedenDeltagareSpännande! Hoppas du får chansen att ta bort Mäkinens rekord då detta är fusk, det var fan ingen orginalbil – finns fan så många bilar som är vässade som går bättre än den.
Precision turbo låter ballt, vilken av dom blev det?
OT spelar ingen roll i min tråd sålänge jag ber om svar 😉
Hoppas det slutar regna nå så jag kan hämta självmordsbilen och köra hem på torrt väglag..
Mäkinens 4-dörrars rekord kommer att stå sig max en månad, sen får man jaga tider långt under vad han presterat på Nürburgring för att ens vara i närheten av ett sk rekord!!
5 maj, 2011 kl. 00:47 #196489HighLevelOfSwedenDeltagareNU är bilen bänkad med bra resultat och mos, tog dessutom Patriks 2.7l kärringmaskin med ett tiotal hk!!!!
http://www.garaget.org/?car=244851&image=2300101
LYCKA! 😀
Får väl ladda lika mycket som dig då (laddar endast 1.5bar)
så får vi se om du är lika kaxig då som nu!! *ler stort*5 maj, 2011 kl. 06:35 #196372BodyshotDeltagareFår väl ladda lika mycket som dig då (laddar endast 1.5bar)
så får vi se om du är lika kaxig då som nu!! *ler stort*Hehe kommer du ihåg när du sa,; “Du kommer aldrig få mer effekt än mig och aldrig över 520hk med orginal insug” bara därför jag nöjdar mig nu 😉
Jag hörde att du krökte en stake så maskinen rasade i din 2.7l, tråkigt som fasen, men vad hände egentligen?
5 maj, 2011 kl. 09:22 #196490HighLevelOfSwedenDeltagareJag hörde att du krökte en stake så maskinen rasade i din 2.7l, tråkigt som fasen, men vad hände egentligen?
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=614121#post614121
5 maj, 2011 kl. 10:47 #196373BodyshotDeltagareDet som hände kommer att komma fram i en mycket välskriven tråd bla här på detta forum samt i vår film som kommer inom mycket kort och felet stavas enkom JRM och deras OTROLIGA SLARV!! som kostat mig mångt mer än 100000kr som dom till 100% kommer att få stå för om det så skall kosta mig allt!!
Berätta mer! Gärna via pm om så är möjligt.
Jag hade offert från dom på lite över 45.000kr för motorrenovering och fick idag faktura på bra mycket mer :O
5 maj, 2011 kl. 10:53 #196515TomKDeltagareBerätta mer! Gärna via pm om så är möjligt.
Jag hade offert från dom på lite över 45.000kr för motorrenovering och fick idag faktura på bra mycket mer :O
Fy fan det får man ju en hel monster motor för!
5 maj, 2011 kl. 11:56 #196374BodyshotDeltagareJo nu är det dubbla 40 ungefär och innan motor renovering så köpte jag soppasystdm och styrsystem av dom för 55000kr till 😮
5 maj, 2011 kl. 12:40 #196491HighLevelOfSwedenDeltagare5 maj, 2011 kl. 13:43 #196507VinceKeymasterSkrämmande läsning!:mad:
5 maj, 2011 kl. 17:07 #196492HighLevelOfSwedenDeltagare5 maj, 2011 kl. 18:10 #196541ljungbergDeltagareTrist läsning, finns som sagt alltid 2 sidor av en historia. Men om dom har behandlat dig så pass illa så tycker jag du skall sätta dig ner och skriva ihop ett seriöst mail till dom och berätta hur du känner. Ingen är omöjlig att förhandla med.
Jag har själv bara bra erfarenhet av JRM dock är dom inte gratis men vilken svensk tuner är egentligen det? Det många inte heller har gjort inkl mig själv när jag trimmat som jag ångrar i efterhand är att man begär in en skriftlig offert. Allt som tangerar summan ni har kommit överrens om skall diskuteras. Så fungerar alla andra seriösa företag.
Däremot är det nog jäkligt svårt att kunna begära garantier av tuningföretag i Sverige. Många EVO:s och STI:ier byggs hos JRM med väldigt höga effter och säkert misshandlas dom rätt friskt efteråt. Så att räkna med att en bil håller för bankörning varje dag då man tangerar 500 hkr är bara att glömma. Kanske därför dom flesta vännerna gav upp både EVO och Subaru och hamnade i Porscheträsket…
Mig veterligen är det bara RCM i England som erbjuder motorgaranti på sina byggen.
5 maj, 2011 kl. 18:31 #196493HighLevelOfSwedenDeltagare5 maj, 2011 kl. 21:10 #196375BodyshotDeltagareJag har nu hör och häpna äntligen hämtat bilen!
Fyfan vad den går, som en dröm, verkligen sjukt fint register!!!
Här är en Incar film där jag gasar lite från 3an:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.