- Detta ämne har 495 svar, 50,520 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
7 november, 2009 kl. 11:44 #196175BodyshotDeltagare
Turbon och turboinlet plus slang imellan är nu på plats, var ett riktigt helvete att få på men nu är det gjort!
Kommer dock inte ihåg var alla slangar ska sitta, tips om det någon? Kvarnis? 😉
Imorgon har jag bokat 10timmar att viga åt min FMIC från Perrin, den skall på!
Sen är det egentligen bara sätta på nya bromsarna från Hawk och DBA, efter det till JRM för spridarbyte och mappning, dom ska också få sätta dit en extra walbro.
8 november, 2009 kl. 14:29 #196176BodyshotDeltagareTack gilarski för hjälpen med bilder!
Tackar likaså för att du gillar motorspecen, tror den är ganska uppskattad och går att använda 😉
Idag har jag dragit på hela FMIC kittet, gick riktigt smidigt, pannkakslätt!
En sak stör jag mig på dock, smala IC röret på “varmsidan” skall gå upp vid kylaren, och PAFF, där har jag ju ett expansionskärl som inte amerikanska bilar verkar ha, inte vad jag har sett på bild iaf?
Blir att sätta dit den provisoriskt tills jag får tips om någon annan tank som passar bättre/- på något annat ställe.
Sen har jag oljebyte hela drivlinan + sätta dit alla slangar runt turbon som jag nu har lite frågetecken på, och sen är jag klar för spridarbyte på jrm+mappning.
Måste beställa ny dumpventil också, någon som har en begagnad med orginal anslutning liggandes billigt?
Kom på en sak till, mitt CAI (cold air intake) – APS 70mm (3″) passade inte med Perrin intercooler, så jag måste byta mitt dyra APS CAI mot en shortram intake, någon som är intresserad?
9 november, 2009 kl. 19:06 #196177BodyshotDeltagareHKS Shortram intake köpt, nu har jag allt som behövs förutom dumpventil, mappning nästa, och visst fan ska jag minst ha 500hk!!!
10 november, 2009 kl. 09:38 #196108bowserDeltagareHKS Shortram intake köpt, nu har jag allt som behövs förutom dumpventil, mappning nästa, och visst fan ska jag minst ha 500hk!!!
ska du köra med hks filter ? har för mig dessa är skumgummi och det e big nonono om det är så bör du byta filtret mot ett i bomull…
10 november, 2009 kl. 09:49 #196178BodyshotDeltagaretja bowser. Jasså, varför skulle det vara a big “nono”?
Jag körde det på min gamla STI-03 i några tusen mil utan problem? : /
10 november, 2009 kl. 12:03 #196109bowserDeltagaretja bowser. Jasså, varför skulle det vara a big “nono”? Jag körde det på min gamla STI-03 i några tusen mil utan problem? : /
skummgummi filter släpper igenom för mycket skit stor risk att dom förstör luftmängdmassemätaren.
har själv råkat ut för det.
men din gamla sti kanske inte skulle suga luft för 500hk plus?
10 november, 2009 kl. 12:33 #196179BodyshotDeltagareaha, då var det bara byta igen alltså…
Bowser kan du ge mig förslag på godkända filter, så jag slipper köpa fel igen? 😛 Du har inget liggandes som du vill bli av med?
10 november, 2009 kl. 19:01 #196392MariaimprezaGTDeltagareJag heter inte Pierre, men jag kan hjälpa dig ändå 🙂
Vanliga behandlade bomullsfilter, dubbelkonade. Tex K&N 3003 filtret, passar rakt på subarus luftmassemätareanslutning (3″), Kanske för litet för all den effekt du ska ha. Men du ska väl ändå inte köra på lmm? I så fall tycker jag du ska skaffa dig ett riktigt insug å sen ett filter som passar.. Köpte du HKS induction kit? De brukar ha väldigt bra insugsrör, även som pierre sa, filtren suger… Använd röret, köp passande filter, så stort som du har mätt ut får plats… Å sen sälj hks filtret till nån stackare som tycker de är fräckt!
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org10 november, 2009 kl. 20:21 #196136STIredDeltagarelmmen får du bara problem med om du väljer ecuteka bilen. Byter du styrsystem till ett som inte använder lmm och kör mapsensor istället så är det skitsamma vilket filter du väljer. Och de flesta eftermarknaddssprut kör mapsensor så filtret är inget att oroa sig för, bara handla vilket som.
/r
11 november, 2009 kl. 08:33 #196180BodyshotDeltagareOkej, låter vettigt.
Blir dock besviken på HKS, som alltid verkar hålla på kvalité på prylarna? Varför skulle dom tillverka ett luftfilter som inte matchar förväntningarna?
11 november, 2009 kl. 10:34 #196181BodyshotDeltagareNya bilder på fmic monterad!
16 november, 2009 kl. 08:39 #196182BodyshotDeltagareIdag skall jag montera mitt nya shortram intake, blir ett nytt greencotton filter som jag monterar special på hks intaket, siliconeslangen jag hade mellan turbo-inlet och intaket från hks var för kort, så det blir en ny sådan också.
Dumpventil tittar jag efter fortfarande, inte orkat ta mig an detta ännu, men jag undrar lite, jag har blivit erbjuden 2st kopior av HKS SSQV, är detta något att ha, håller dom på ladd runt 2bar?
Snart ska jag byta olja+fylla på kylarvätska och starta upp bilen, jag lovar att filma detta så ni kan få njuta lite 🙂
17 november, 2009 kl. 18:26 #196183BodyshotDeltagareHKS SSQV köpt!
Monteras imorgon kväll! Bilder kommer på garaget imorgon.17 november, 2009 kl. 19:15 #196472SnofiDeltagareBlev det en äkta eller fake? vad skiljer dom åt?
17 november, 2009 kl. 20:05 #196184BodyshotDeltagareBlev en beggad HKS, vågar inte chansa.
Vet inte vad det är för skillnad egentligen…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.