SSC Allmänt snack Projekt Cosworth 2.5l STI-05

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 496 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Försökte mig på bromsarna bak ikväll, som ni minns så försökte jag göra detta fram men drog av en bult som håller i oket, huvudet lossnade och oket går ej att få loss, detta skall jag lämna till verkstaden då jag har otillräckligt med verktyg för att ordna detta själv.

Men som sagt, tänkte iaf att jag kunde byta bromsar bak, skivor+belägg modell värre som jag har liggandes hemma.

men jag lyckades dra av vänster bak bult som håller i oket, samma som fram, vilket jävla skit! Blir dyrt att fixa detta, tidskrävande om inte annat.

sen undrar jag lite, höger bak gick loss bra, men skivan orginal som satt på verkar sitta fast i någon form av fjäder? inte sett detta tidigare, blev lite paff, bytte iofs senast på min GT-00 och det var inga problem!

Längtar till mina Cosworth toppar, skall ha dem hemma om en dryg vecka! 😀

Snofi
      Deltagare

Snackar bilder här du får ladda upp mer bilder på sakerna !! Annars är detta ett mycket grymt bygge!

Bodyshot
        Deltagare

jag har en film jag vill lägga upp, vet fan inte vart och hur jag gör detta bara, jag har en film där den går på tomgång och även när jag varvar den lite lätt! 😉

Bodyshot
          Deltagare

efter stor efterfrågan är första videon uppe på bilen nu!!!

http://www.garaget.org/video/r1c4clfx8z82

Mvh / W

Mats
            Deltagare

Du menar inte att handbromsbackarna håller emot? Det kan ju kännas som en fjäder om backarna ligger emot skivan och du försöker dra av skivan. Har du släppt justeringsskruven max?

Mats
              Type R ’99

Bodyshot
              Deltagare

tjena Mats! Jag vet fan inte, men inte fan skall dom sitta fast i skivorna? När jag tittar på hur dom nya ser ut så ser jag inget som dom kan sitta fast i, jävligt märkligt.

men hur som helst så får verkstad fixa detta pga dessa jävla dåliga kvalitets bultar…. 😛

Det är inte rimligt att man med vanlig nyckel skall kunna dra sönder 2st!

Mats
                Deltagare

Om det slitits mycket så kan det bli en ”fåra” som handbromsbackarna ligger i. På dom nya skivorna så syns ju ingen fåra då de är nya 😉

Släpp justeringen så mycket det går och sen är det bara att ta till den lilla handsläggan så brukar det lösa sig…

Mats
                  Type R ’99

Bodyshot
                  Deltagare

haha roger på det!

Får testa, tyckte det var sjukt konstigt att det satt som det gjorde utan att skivan egentligen hade något den kunde sitta fast i så att säga!

vad gillade ni ljudet på bilen nu då, har ni tittat filmen?

Blir värre ljud när Cosworth topparna kommer på plats! 😀

HighLevelOfSweden
                    Deltagare

vad gillade ni ljudet på bilen nu då, har ni tittat filmen?Blir värre ljud när Cosworth topparna kommer på plats! 😀

Lät ju som en Polsk kutterbåt!! 😀

Bodyshot
                      Deltagare

Polsk Kutterbåt? Aldrig hört talas om, vad är nu detta?

Min maskin har iaf varit igång! 😉

Fick Xenonkittet att funka igår, fick använda 30amp (realcar skickade mig dessa eftersom 7.5inte räckte) säkringar för att det skulle funka som dem ska, orginal som följde med i paketet var 7.5!!

Jaja, nu funkar det iaf, och bra ljusbild blev det, stooor skillnad!

Bilder kommer ikväll!

Tack holmstedt!

Bodyshot
                        Deltagare

Nu börjar projektet bli klart tycker jag, lite finslipning kommer ske på chassi sidan och även lite små pyssel till med motorn, kommmer köra med två olika mappar, en stadig banmapp och en gatmapp med lite högre ladd för korta stunders fullgas.

Bilen kommer bla ses på Japmeet, Japfaceoff, STACC och gatbil.

Mitt mål är att vara RUSKIGT snabb på bana!

Mera kommer inom kort, mycket på gång!

SecretAgentMan
                          Deltagare

Hahaha…om målet är att vara ruskigt snabb på bana, då är det lika mycket förare som bil, det märks tydligt på potenta hojar (som du märkt 😉 ) – förare är allt.

Turbovalet, du har snöat in lite APS…jag hade nog svängt ihop någon garrettvariant jag, men det är jag det (GT35:a av något slag). 🙂

Jänkarna är betydligt billigare än exil-britterna. 🙂

Kvarnis
                            Deltagare

Hahaha…om målet är att vara ruskigt snabb på bana, då är det lika mycket förare som bil, det märks tydligt på potenta hojar (som du märkt 😉 ) – förare är allt.Turbovalet, du har snöat in lite APS…jag hade nog svängt ihop någon garrettvariant jag, men det är jag det (GT35:a av något slag). :)Jänkarna är betydligt billigare än exil-britterna. 🙂

Han handla en väl FPred till slut, lite bolt-on GT35, men hade personligen gått på en riktigt GT3582, mmed cossietopparna han ska ha så hade det blivit trevligt värre 😀

Bodyshot
                              Deltagare

Cosworth insug är jag sugen på, SAM & Kvarnis vad säger ni om det?

Kvarnis
                                Deltagare

Det är fina grejer det :), har du slantar så handla på ba 😀

Visar 15 inlägg - 91 till 105 (av 496 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.