Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 102 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4866
    gotte51
    Deltagare

      Jag börjar bli riktigt sugen på lite styvare hållning i bilen och har sneglat lite på d2 coilovers. Jag undrar dock om ni som har erfarenhet av dessa om ni vet hur mycket de sänker bilen. Är egentligen inte ute efter sänkningen då jag brukar bilen flitigt på vintern och vill helst inte att jag ska kunna knäcka extra som snöplog… =) Finns det olika höjd lägen? Mvh johan

      #68747
      frippe
      Deltagare

        de är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner.

        /F

        #68751
        FeA
        Deltagare

          Du kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀
          Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.

          I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.

          #68700
          syke
          Blockerad

            Du kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀 Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.

            Läskigt. Jobbigt att byta två gånger om året?

            #68752
            FeA
            Deltagare

              Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.

              Saltar de i Sandviken? Hur långt norrut saltas vägarna?Ingen saltning hittills i GBG i år vad jag vet. :9

              Japp, här saltas det för fullt. Men det är inget jag gnäller över (som lastbilschaffis) 🙂
              Det saltas upp till Färila, en bit ovanför Ljusdal. Och efter E4an så saltas det väl ända upp till Ö-vik tror jag?

              #68753
              FeA
              Deltagare

                Du kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀 Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.

                Läskigt. Jobbigt att byta två gånger om året?

                Nä, enklare att ställa av 😉

                #68760
                gotte51
                Deltagare

                  de är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner./F

                  Ok men jag kan altså bara justera häjden när dämparna är av? Inte när de sitter på? Blir man inte nöjd med höjden får man altså plocka av benen igen? Eller? 🙂

                  #68754
                  FeA
                  Deltagare

                    de är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner./F

                    Ok men jag kan altså bara justera häjden när dämparna är av? Inte när de sitter på? Blir man inte nöjd med höjden får man altså plocka av benen igen? Eller? 🙂

                    Nej, det är busenkelt att ställa höjden med benen på plats:-)

                    #68701
                    syke
                    Blockerad

                      Nä, enklare att ställa av 😉

                      Det är tyvärr inget alternativ, dels så är det enda bilen i hushållet, dels så är vintern på tok för rolig.

                      Tips, idéer?

                      #68743
                      simo
                      Deltagare

                        Nja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben

                        /U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…

                        #68702
                        syke
                        Blockerad

                          Nja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…

                          Man måste inte göra fyrhjulsinställning efter varje gång?

                          #68791
                          Lundgren
                          Deltagare

                            Jag han köra med mina D2 coilovers i två månader innan jag ställde av bilen. Är helnöjd änsålänge. ska bli kul att komma ut på banan till somaren! 😛

                            #68761
                            gotte51
                            Deltagare

                              Hmmm..låter som man kanske skulle inhandla dessa :9 :9 . Får kolla med ekonomin men det är juh riktigt bra priser på dessa! Jag antar att ni som handlat har handlat via Streetperformance? Hur är de med leverands mm.? Tack så mycket för alla svar!

                              Mvh Johan

                              #68755
                              FeA
                              Deltagare

                                Nja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…

                                Man måste inte göra fyrhjulsinställning efter varje gång?

                                Precis, det är ju det som blir det segaste om man ska byta fjäderben varje säsong. En 4-hjulsinst. är ett måste.

                                Ska du ha coilovers så pungar du antingen ut X antal gråskägg på en uppsättning öhlinare, eller så kör du på med D2 (eller något annat märke i alu) och skiter i hur dom blir att se ut efter en vinter. Dom lär i vilket fall som helst fungera.

                                #68744
                                simo
                                Deltagare

                                  Nja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…

                                  Man måste inte göra fyrhjulsinställning efter varje gång?

                                  Precis, det är ju det som blir det segaste om man ska byta fjäderben varje säsong. En 4-hjulsinst. är ett måste.Ska du ha coilovers så pungar du antingen ut X antal gråskägg på en uppsättning öhlinare, eller så kör du på med D2 (eller något annat märke i alu) och skiter i hur dom blir att se ut efter en vinter. Dom lär i vilket fall som helst fungera.

                                  Är ju inte speciellt jobbigt på orginalarna iaf, bak finns inte mycket att gör o fram sätter man max camber…klart.
                                  Däremot kanske man vill göra en inställning på våren, men de vill man ju ändå.

                                  /U – som gör hjulinställningen själv

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 102 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.