› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › D2 coilovers
- Detta ämne har 101 svar, 9,885 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 9 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2006 kl. 12:20 #4866
gotte51
DeltagareJag börjar bli riktigt sugen på lite styvare hållning i bilen och har sneglat lite på d2 coilovers. Jag undrar dock om ni som har erfarenhet av dessa om ni vet hur mycket de sänker bilen. Är egentligen inte ute efter sänkningen då jag brukar bilen flitigt på vintern och vill helst inte att jag ska kunna knäcka extra som snöplog… =) Finns det olika höjd lägen? Mvh johan
14 december, 2006 kl. 12:47 #68747frippe
Deltagarede är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner.
/F
14 december, 2006 kl. 13:11 #68751FeA
DeltagareDu kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀
Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.
14 december, 2006 kl. 14:36 #68700syke
BlockeradDu kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀 Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.
Läskigt. Jobbigt att byta två gånger om året?
14 december, 2006 kl. 15:53 #68752FeA
DeltagareKör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.
Saltar de i Sandviken? Hur långt norrut saltas vägarna?Ingen saltning hittills i GBG i år vad jag vet. :9
Japp, här saltas det för fullt. Men det är inget jag gnäller över (som lastbilschaffis) 🙂
Det saltas upp till Färila, en bit ovanför Ljusdal. Och efter E4an så saltas det väl ända upp till Ö-vik tror jag?14 december, 2006 kl. 15:54 #68753FeA
DeltagareDu kan sänka bilen hur mkt du vill, så pass mkt att den står på underredet med hjulen i luften 😮 😀 Men du kan därimot INTE få den hur hög du vill, max höjd skulle jag vilja säga är som en orginalkokare med sänkfjädrar, kanske liiiite högre.I övrigt så kan jag rek. dessa. Kör dock inte med mina på vintern. Dom är ju tillverkade i alu, och alu tycker som bekant inte om salt.
Läskigt. Jobbigt att byta två gånger om året?
Nä, enklare att ställa av 😉
14 december, 2006 kl. 15:54 #68760gotte51
Deltagarede är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner./F
Ok men jag kan altså bara justera häjden när dämparna är av? Inte när de sitter på? Blir man inte nöjd med höjden får man altså plocka av benen igen? Eller? 🙂
14 december, 2006 kl. 16:04 #68754FeA
Deltagarede är ställbara i höjd, du gängar hela benet upp eller ner./F
Ok men jag kan altså bara justera häjden när dämparna är av? Inte när de sitter på? Blir man inte nöjd med höjden får man altså plocka av benen igen? Eller? 🙂
Nej, det är busenkelt att ställa höjden med benen på plats:-)
14 december, 2006 kl. 16:55 #68701syke
BlockeradNä, enklare att ställa av 😉
Det är tyvärr inget alternativ, dels så är det enda bilen i hushållet, dels så är vintern på tok för rolig.
Tips, idéer?
14 december, 2006 kl. 18:45 #68743simo
DeltagareNja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben
/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…
14 december, 2006 kl. 19:46 #68702syke
BlockeradNja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…
Man måste inte göra fyrhjulsinställning efter varje gång?
14 december, 2006 kl. 19:49 #68791Lundgren
DeltagareJag han köra med mina D2 coilovers i två månader innan jag ställde av bilen. Är helnöjd änsålänge. ska bli kul att komma ut på banan till somaren! 😛
14 december, 2006 kl. 20:00 #68761gotte51
DeltagareHmmm..låter som man kanske skulle inhandla dessa :9 :9 . Får kolla med ekonomin men det är juh riktigt bra priser på dessa! Jag antar att ni som handlat har handlat via Streetperformance? Hur är de med leverands mm.? Tack så mycket för alla svar!
Mvh Johan
14 december, 2006 kl. 20:01 #68755FeA
DeltagareNja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…
Precis, det är ju det som blir det segaste om man ska byta fjäderben varje säsong. En 4-hjulsinst. är ett måste.
Ska du ha coilovers så pungar du antingen ut X antal gråskägg på en uppsättning öhlinare, eller så kör du på med D2 (eller något annat märke i alu) och skiter i hur dom blir att se ut efter en vinter. Dom lär i vilket fall som helst fungera.
14 december, 2006 kl. 20:09 #68744simo
DeltagareNja så jobbigt är det ju inte att byta ben, tar ca 20min/ben/U – som roa sig med sådana saker för ett par år sedan…
Precis, det är ju det som blir det segaste om man ska byta fjäderben varje säsong. En 4-hjulsinst. är ett måste.Ska du ha coilovers så pungar du antingen ut X antal gråskägg på en uppsättning öhlinare, eller så kör du på med D2 (eller något annat märke i alu) och skiter i hur dom blir att se ut efter en vinter. Dom lär i vilket fall som helst fungera.
Är ju inte speciellt jobbigt på orginalarna iaf, bak finns inte mycket att gör o fram sätter man max camber…klart.
Däremot kanske man vill göra en inställning på våren, men de vill man ju ändå./U – som gör hjulinställningen själv
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.