› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › D2 coilovers
- Detta ämne har 101 svar, 9,885 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
14 december, 2006 kl. 20:12 #68792
Lundgren
Deltagarejapp jag köpte mina på Streetperformance. fick vänte ca två veckor på leverans. klart prisvärda. bara och köpa. 😀
14 december, 2006 kl. 21:01 #68703syke
Blockeradeller så kör du på med D2 (eller något annat märke i alu) och skiter i hur dom blir att se ut efter en vinter. Dom lär i vilket fall som helst fungera.
Jasså, var det bara utseende det var frågan om, då är det ju skit samma. Inte ofta man tittar där under.
Funktion före form!
/Mvh Stefan som ska ut och popnita fast lite stänkskydd nu 😛 😉
14 december, 2006 kl. 22:54 #68766specialized
DeltagareJasså, var det bara utseende det var frågan om, då är det ju skit samma. Inte ofta man tittar där under. Funktion före form!/Mvh Stefan som ska ut och popnita fast lite stänkskydd nu 😛 😉
Jo, det är mer än utseendet det handlar om.
Salt och slask + aluminium = kärvar i hop.Jag har köpt transparent rostskyddsvax som Street Performance rekommenderade. Viktigast är ju över gängorna där man ställer höjden.
Har dock inte sprutat in dem än, är torktid på 5-7 timmar och så länge står aldrig min kokare still 😉Jag åker också på dem. Är helnöjd. Möjligvis lite för lite returdämpning när man kör dem inställda åt det mjukare hållet.
Så här skrev jag efter ca 2 veckors körning på dem :
”Bara positivt så här långt. Har kört några längre sträckor utan stopp med, ca 15 mil. Inga problem det heller, ställde ned hårdheten till mjukaste och stötigheten är inte så farlig då tycker jag. Det är klart, den är stötigare än både GT:ns och STI:ns orginalfjädring men inget som gör MIG något.
Ställer man upp hårdheten på ett varv från hårdast så har man strykjärn, dvs om vägen är jämn Testade i ganska hög fart där vägen svänger och samtidigt är ganska ojämn och studsade nästan av vägen. Men på en fin slät bana så Kör nu som vardags setup med hårdheten inställd precis mitt mellan hårdast och mjukast.
Dämpningen känns bra avstämd och förhållandet kompresion VS. returdämpning känns även det bra.Ride height är ställd till 325 mm centrum hjul – högsta punkt i skärmkanten.
En av fördelarna med D2 : orna är att man ställer höjden UTAN att man flyttar fjäderns position. Man flyttar i stället dämpare/fjäderns höjd i förhållande till infästningen i spindeln. Inte som på andra modeller där man enbart flyttar nedre fjäderskålen och därmed kortar slaget på dämparen. ””
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————15 december, 2006 kl. 07:42 #68704syke
BlockeradAh, jag lär inte montera dom förrän efter vintern så du får gärna berätta hur det funkar med vaxet!
Vart köper man vaxet, vad kostar det och vad heter det?
Om mina ändå ska ligga över sommaren borde de hinna torka 🙂
18 december, 2006 kl. 21:02 #68793Tommy-SP
DeltagareAh, jag lär inte montera dom förrän efter vintern så du får gärna berätta hur det funkar med vaxet!Vart köper man vaxet, vad kostar det och vad heter det?Om mina ändå ska ligga över sommaren borde de hinna torka 🙂
Medlet heter Mercasol 2 och finns på 600ml sprayflaska. kostar 95kr på Street Performance
21 december, 2006 kl. 19:16 #68762gotte51
DeltagareHar vi i klubben någon rabbat från Street performance?
21 december, 2006 kl. 20:22 #68721SecretAgentMan
DeltagareVi har en kanonsida som hemsida för klubben, där dräller det av info – bland annat en lista över aktuella sponsorer, med aktuellt erbjudande och länkar till hemsidor, alt. kontaktuppgifter. 🙂
Sponsorlistan har vi här.
http://www.impreza.nu/ssi2/shop/sponsors/
/J – vill pusha lite på att fler skall använda OzO’s (mfl) hantverk.
21 december, 2006 kl. 21:30 #68794Tommy-SP
”Street Performance
Ger medlemmar 5% på köp upp till 5000kr och 10% över 5000kr”Taget från sponsorsidan.
22 december, 2006 kl. 13:42 #68763gotte51
”Street PerformanceGer medlemmar 5% på köp upp till 5000kr och 10% över 5000kr”Taget från sponsorsidan.
Mums!! :9 Jag hör av mig till er efter nyår och lägger en beställning.
7 januari, 2007 kl. 18:36 #68764gotte51
DeltagareTar upp min tråd lite igen. Finns det någon som kan mäta lite mer exakt hur låg bilen blir när man har dämparna i högsta läget? 🙂
Har nämligen ett dumt garage där jag bor nu och det känns som att det skulle skrika om utrymme om min bil var lägre en den är.
Jag kommer köra med 17″ fälgar med 45 profils däck….
MVH Johan!
7 januari, 2007 kl. 19:41 #68756FeA
DeltagareTar upp min tråd lite igen. Finns det någon som kan mäta lite mer exakt hur låg bilen blir när man har dämparna i högsta läget? 🙂 Har nämligen ett dumt garage där jag bor nu och det känns som att det skulle skrika om utrymme om min bil var lägre en den är. Jag kommer köra med 17″ fälgar med 45 profils däck….MVH Johan!
Vart vill du att jag ska mäta? Alltså, vart finns risken att det tar i när du ska in i garaget?
Min är inte lägre nu än vad den var när jag körde med H&R sänkfjädrar iaf.
7 januari, 2007 kl. 23:35 #68767specialized
DeltagareJag åker med dem ställda högt nu vintertid. Är väl _nästan_ lika hög som orginal, utan sänkfjädrar.
Om jag minns rätt, så så sticker dämparen ned ungefär halvvägs i den delen som sitter fast i spindeln.
Högre än så ska man nog inte ha, man vill ju ha lite gängor som bär tyngden.
Har inga mått men kan mäta om du vill ?Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————8 januari, 2007 kl. 14:20 #68765gotte51
DeltagareFea: Det är där fram den skulle ta i om den säknkts 🙁 🙂
Specialized: Vill du mäta skulle jag bli otroligt tacksam! Där fram är jag mest intresserad tack på förhand
Hade varit LAGOM kul om man moterat dit fjädrarna och märkt att man inte kommer ur garaget 😀 😀 }( }(
Mvh Johan
18 mars, 2007 kl. 00:09 #68768specialized
DeltagareGlömde visst det där med mätandet 🙁 sorry
Däremot så kan jag berätta att benen inte har ärgat i hop nånting alls, trots att jag inte fick tummen ur och skydda gängorna med rostskyddsvaxet jag köpt :+
Inga problem alls med gängorna där man ställer höjden,ingen synbar ärg ,släppte och snurrade fint direkt. Gjorde rent med avfettning, borste och tryckluft före.
De 2 låsskruvarna till höjden hade suttit sig lite, men inte så farligt. Lite 5-56 och dunderhonung så gick det fint även det 🙂MAO : bra skit det dära 😉
Nu är sommarhjulen på och bilen nere på jorden igen :7
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉11 april, 2007 kl. 20:08 #68795neriksson666
Deltagareni som har d2 coilovers.. få höra era tankar om dom..
måste fixa nya för mina orginaldämpare är snart totalt slut. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.