› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › D2or känns mjuka
- Detta ämne har 11 svar, 1,130 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
15 mars, 2010 kl. 17:15 #5023
Torgan
DeltagareHar nyss monterat nya d2or efter att mina gamla börjat på att läcka! Dom gamla var av första versionen!
Fjädrarna ska vara 8.1? fram och 5,7 bak om ja inte minns fel.. men det är inte fjädern som verkar vara problemet utan sj dämparen som inte orkar hålla imot fjädern! Någon mer som upplevt det? eller är bara jag konstig?;P
15 mars, 2010 kl. 17:19 #69934Mumin
Deltagarejag har mina på mjukaste.. och dom är stötiga. ring och hör med dom och se vad tror.
15 mars, 2010 kl. 17:31 #69937Torgan
DeltagareMåste nog göra det för har ställt justeringen ganska så hårt å det gungar än å på dom gamla hade ja vridit på ca 1 varv av 3-4 å då fanns det inge som helst gung utan va mer som att köra med järnrör!
15 mars, 2010 kl. 18:31 #69930specialized
DeltagareHar nyss monterat nya d2or efter att mina gamla börjat på att läcka! Dom gamla var av första versionen!Fjädrarna ska vara 8.1? fram och 5,7 bak om ja inte minns fel.. men det är inte fjädern som verkar vara problemet utan sj dämparen som inte orkar hålla imot fjädern! Någon mer som upplevt det? eller är bara jag konstig?;P
Det är stooor skillnad på Gen 1-2 och Gen-3 >> dämparna.
Jag upplevde det precis som du, dämparen är för mjuk för fjädrarna och hela bilen gungar till en gång extra efter varje gupp.
Jag åkte också Gen-2 och senare gen-3 och skillnaden var som sagt enorm.Tyvärr så är det så 🙁
Man får slå till på Track Racing kittet om man vill ha hårdare dämpare, men inte ens de är lika hårda som Gen-2 var tycker jag.Balansen mellan högfarts & lågfartskompresion är inte riktigt 100 på Track Racing heller.
Lågfarts-kompresionen är väldig mjuk, medans högfarts-kompresionen är STENHÅRD.
Och när det gäller bilens krängning, är det just lågfarts-kompresionen som påverkar mest…..Generellt, så verkar D2 numera lägga mycket av hårdheten i fjädrarna, medans många andra tillverkare kör med mjukare fjädrar, men betydlig hårdare dämpare.
KW är ju ett exempel, deras coilovers för GT`n kommer med 6 / 4 kg, tror jag. Men är ändå hårda så det räcker för de flesta.Observera nu att jag inte alls sågar D2 : orna 🙂
Det är mycket bra dämpare för lite pengar som räcker till för de flestas behov.
Dock, är man insatt/kräsen, när det gäller fjädring, så kan man kolla på andra,mer etablerade märken med…dock får man ju betala dubbelt upp, eller mer för dem 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg15 mars, 2010 kl. 19:39 #69938Torgan
DeltagareDet blir ju skönare gång med mjuka fjädrar och hårda dämpare…
16 mars, 2010 kl. 20:00 #69935Mumin
Deltagareom du vill åka hårt kan vi byta om du har GT 😀
16 mars, 2010 kl. 20:12 #69931specialized
Deltagareom du vill åka hårt kan vi byta om du har GT 😀
Halvt off-topic, men vad åker du med för ben & fjädrar som du tycker är hårda ? ? 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg16 mars, 2010 kl. 20:26 #69936Mumin
Deltagareom du vill åka hårt kan vi byta om du har GT 😀
Halvt off-topic, men vad åker du med för ben & fjädrar som du tycker är hårda ? ? :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
bra fråga köpte av Perra på APP kommer fan inte ihåg kan maila och fråga om man vet.
är iaf d2 ben nyss påsatta igen. gått max 200mil 😛
16 mars, 2010 kl. 20:41 #69932specialized
Deltagareom du vill åka hårt kan vi byta om du har GT 😀
Halvt off-topic, men vad åker du med för ben & fjädrar som du tycker är hårda ? ? :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
bra fråga köpte av Perra på APP kommer fan inte ihåg kan maila och fråga om man vet.är iaf d2 ben nyss påsatta igen. gått max 200mil 😛
Det är nog Gen-3 ben,och att åka med dem, är ju som att sväva på moln jämfört med
Gen-2 eller de Track Racing ben med 12/10 kg fjädrar jag åker på 😀Verkar som vi har lite olika preferenser :+ 😀
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg:D17 mars, 2010 kl. 17:27 #69928Kvarnis
DeltagareHar nyss monterat nya d2or efter att mina gamla börjat på att läcka! Dom gamla var av första versionen!Fjädrarna ska vara 8.1? fram och 5,7 bak om ja inte minns fel.. men det är inte fjädern som verkar vara problemet utan sj dämparen som inte orkar hålla imot fjädern! Någon mer som upplevt det? eller är bara jag konstig?;P
Det är stooor skillnad på Gen 1-2 och Gen-3 >> dämparna.Jag upplevde det precis som du, dämparen är för mjuk för fjädrarna och hela bilen gungar till en gång extra efter varje gupp.Jag åkte också Gen-2 och senare gen-3 och skillnaden var som sagt enorm.Tyvärr så är det så :-(Man får slå till på Track Racing kittet om man vill ha hårdare dämpare, men inte ens de är lika hårda som Gen-2 var tycker jag.Balansen mellan högfarts & lågfartskompresion är inte riktigt 100 på Track Racing heller.Lågfarts-kompresionen är väldig mjuk, medans högfarts-kompresionen är STENHÅRD.Och när det gäller bilens krängning, är det just lågfarts-kompresionen som påverkar mest…..Generellt, så verkar D2 numera lägga mycket av hårdheten i fjädrarna, medans många andra tillverkare kör med mjukare fjädrar, men betydlig hårdare dämpare.KW är ju ett exempel, deras coilovers för GT`n kommer med 6 / 4 kg, tror jag. Men är ändå hårda så det räcker för de flesta.Observera nu att jag inte alls sågar D2 : orna :)Det är mycket bra dämpare för lite pengar som räcker till för de flestas behov.Dock, är man insatt/kräsen, när det gäller fjädring, så kan man kolla på andra,mer etablerade märken med…dock får man ju betala dubbelt upp, eller mer för dem :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
Jo KW ver.3 som jag köpte skulle vara fina 🙂
Råkade dock rammla över dessa 😉
http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0280.sized.jpgSå blev det ju aldrig till att testa kw benen, har iofs även haft D2(Gen 1 med hårdare fjädrar),men dom va f-n mjukare än benen som kom med bilen från Japan 😀
Allt beror nog på vad man tänkt använda bilen till, Kw nog bland dom bästa allätarna, D2 är ok för pengarna om man jämför med ny priset för KW.
17 mars, 2010 kl. 21:54 #69933specialized
DeltagareJo KW ver.3 som jag köpte skulle vara fina :)Råkade dock rammla över dessa 😉http://www.impreza.nu/expo/albums/album249/CIMG0280.sized.jpgSå blev det ju aldrig till att testa kw benen, har iofs även haft D2(Gen 1 med hårdare fjädrar),men dom va f-n mjukare än benen som kom med bilen från Japan :DAllt beror nog på vad man tänkt använda bilen till, Kw nog bland dom bästa allätarna, D2 är ok för pengarna om man jämför med ny priset för KW.
Fjäderbens-porr, AST 3-vägs va ?
Skulle gärna också snubbla över en sån uppsättning till rätt pris 😀_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg18 mars, 2010 kl. 19:44 #69929Kvarnis
DeltagareJuup AST 3-vägs med eibach fjädrar för banraceing,lämpligt hårda mao 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.