SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning D2´or monterade på 01-

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Pasi_k
    Deltagare

Beställde D2´or till min WRX STI -02.
      Någon som löst justeringen där bak utan att man måste skruva bort baksätet?
      Finns det någon DIY med bilder på moteringen?

Sökte men hittade endast bilder på montering på tidigare bilar.

Någom som sitter på en bra inställning?
      Lika hårt runt om eller hådare fram?

Mvh Pasi.

Lefty
      Deltagare

Du kan nog räkna med att ta lös åtminstone baksätets stolsrygg 🙂 Vet hur det såg ut när det lossades på min STi när bakdämparna byttes.

lunkan
        Deltagare

Finns väl bara ett läge på dom och det är väl max i hårdhet??? 😀 Så kör jag och tycker inte att det blir för stötigt.

Niklas
          Deltagare

Hatthyllan måste väl lyftas i framkant för att komma åt skruvarna i toppen. Så är det på GTn varjefall.

Pasi_k
            Deltagare

Okej , får se om man kan få till en hyffsad lösning på det kanske.

Pasi_k
              Deltagare

Där fick vi ett SMS att dom låg på posten nu.
                Bara att hämta på vägen hemmåt. 😛

Ingen Rabatt tydligen?

Janne248
                Deltagare

Ingen Rabatt tydligen?

Vart shoppade du? Göteborgs affärn’ (http://www.streetperformance.se/)? För 7495:-? I så fall är det tydligen nån rea nu så vi ej får rabatt. Hur betalade du? Med kontokort så har de ingen möjlighet att ta bort rabatten så om du vill ha rabatt måste du pynta på annat sätt.

//J – som beställt bussningar där …

Pasi_k
                  Deltagare

Vart shoppade du? Göteborgs affärn’ (http://www.streetperformance.se/)? För 7495:-? I så fall är det tydligen nån rea nu så vi ej får rabatt. Hur betalade du? Med kontokort så har de ingen möjlighet att ta bort rabatten så om du vill ha rabatt måste du pynta på annat sätt.//J – som beställt bussningar där …

Jo det blev från http://www.streetperformance.se/ mot postförskott , fast hade jag vetat att det inte blev rabatt på dem , hade jag förskotts betalat dom.
                    Men men ska monteras ikväll och 4-Hjulinställning är beställd till på måndag.

Blev det inga nya fjäderben för dej då?

Janne248
                    Deltagare

Blev det inga nya fjäderben för dej då?

Oljudet som jag har i bilen tror min lokala mek beror på dåliga dämpare (bak). Kostar 7500:- på Subaru, så det lutar åt D2’or för samma peng. Dock skall jag till subaru verkstaden som bytte mina bakre dämpare på garantyin för 20 månader sedan och få ett utlåtande först. Men men … som det ser ut nu blir det en beställning på D2’or nästa Torsdag… efter utålåtandet. Hoppas de har på lager!

Gick det fort och få din leverans Pasi? Du beställde efter Emmaboda? Dvs 4 dagar?

Pasi_k
                      Deltagare

Oljudet som jag har i bilen tror min lokala mek beror på dåliga dämpare (bak). Kostar 7500:- på Subaru, så det lutar åt D2’or för samma peng. Dock skall jag till subaru verkstaden som bytte mina bakre dämpare på garantyin för 20 månader sedan och få ett utlåtande först. Men men … som det ser ut nu blir det en beställning på D2’or nästa Torsdag… efter utålåtandet. Hoppas de har på lager!Gick det fort och få din leverans Pasi? Du beställde efter Emmaboda? Dvs 4 dagar?

Jo det gick fort..
                        Beställde i SÖndags vid 15:00 hade dom på posten onsdag.
                        Snabba ryck.. 😛

Janne248
                        Deltagare

Pasi, det var snabbt, tyder på att de har i lager.
                          Vad köpte du för typ??
                          Ser det finns en text som säger Dessa coilovers finns att få i s.k. inverterad utförande. Antingen bara fram eller bara bak, eller både fram och bak. Skriv ett meddelande vid beställning vilken typ du vill ha.
                          Prispåslag för inverterat endast fram eller bak = 1800kr
                          Prispåslag för inverterat både fram och bak = 2500kr

Skall det var ainverterade eller inte på MY02-04? Vad har det för betydelse? Vad har ni andra STI MY02-04 ägarna för nått?

Och som Pasi skrev, vad skall man köra med för hjulvinklar? Max camber kanske blir för myclet om man kör lite långkörning på gata med dessa? Om man inte har ett jättefet däckkonto eller?

dragster
                          Deltagare

Pasi, det var snabbt, tyder på att de har i lager.Vad köpte du för typ??Ser det finns en text som säger Dessa coilovers finns att få i s.k. inverterad utförande. Antingen bara fram eller bara bak, eller både fram och bak. Skriv ett meddelande vid beställning vilken typ du vill ha.Prispåslag för inverterat endast fram eller bak = 1800krPrispåslag för inverterat både fram och bak = 2500krSkall det var ainverterade eller inte på MY02-04? Vad har det för betydelse? Vad har ni andra STI MY02-04 ägarna för nått?Och som Pasi skrev, vad skall man köra med för hjulvinklar? Max camber kanske blir för myclet om man kör lite långkörning på gata med dessa? Om man inte har ett jättefet däckkonto eller?

Det sitter inverterade dämpare stanarad på STi modellerna MY02 och framåt.
                            Har läst någon gång, någonstans att det ska göra att livslängden på dämparen ska bli lite längre.:(
                            Någon mer kunnig kanske kan fylla i eller rätta mig.:+

Camber kan man ju laborera med hur mycket som helst då det är så enkelt att justera det.
                            Många r-räck vill gärna ha -3 grader eller mer, gatdäck bör man ligga nära 0 för att få lite livslängd på däcken.:-)

lunkan
                            Deltagare

D2 kiten finns på lager om man inte har sån otur att just den modellen man ska ha är slut förstås. Ring till dom o kolla om det finns och fråga det där med rabatten. Är nog en trevlig prick vid namn patrik som svarar 🙂

specialized
                              Deltagare

Pasi, det var snabbt, tyder på att de har i lager.Vad köpte du för typ??Ser det finns en text som säger Dessa coilovers finns att få i s.k. inverterad utförande. Antingen bara fram eller bara bak, eller både fram och bak. Skriv ett meddelande vid beställning vilken typ du vill ha.Prispåslag för inverterat endast fram eller bak = 1800krPrispåslag för inverterat både fram och bak = 2500krSkall det var ainverterade eller inte på MY02-04? Vad har det för betydelse? Vad har ni andra STI MY02-04 ägarna för nått?Och som Pasi skrev, vad skall man köra med för hjulvinklar? Max camber kanske blir för myclet om man kör lite långkörning på gata med dessa? Om man inte har ett jättefet däckkonto eller?

Inverterade dämpare är helt enkelt att de monterat dämparen med kolvstången nedåt i fjäderbenet, istället för uppåt som på vanliga.
                                Som jämförelse… en vanlig framgaffel på en mc VS. en uppsidedown-gaffel.

Detta resulterar i något lägre ofjädrad vikt, då kolvstången är lättare än dämparkroppen, samt i alla fall rent teoretiskt lite längre livslängd på dämparen, då oljan smörjer runt glidytorna hela tiden.

Både de vanliga och de inverterade passar efter som de är ihopsatta så de ska passa 🙂

Angående camber så kommer benen med ställbara toppmonteringar fram, med väldigt stort ställområde, iaf de till GT´N.
                                Skulle tippa du kan köra uppåt – 7-8 grader med dem.
                                Men de flesta r-däck ska väl inte ha mer än 3-4 grader negativ…

De vanliga benen räcker…såvida du inte är WRC-förare och kan känna skillnad på 1 kilo lägre ofjädrad vikt per hjul 😉

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                                ———————————-
                                Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Pasi_k
                                Deltagare

Körde på dom vanliga på min med.

Efter att dom vart påsatta:

Lite FÖR låg där bak. 😛

Efter justering:

Nu Är bilen på 4-Hjulinställning.
                                  Sen ska den Justeras till jämnhöjd när fjädrarna satt sig lite.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.