› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Däck mönster
- Detta ämne har 8 svar, 1,247 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 5 månader sedan av
5vensson.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2008 kl. 12:51 #5783
challe
DeltagareDetta har varit på tapeten innan
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=7&topic_id=5168&mesg_id=5168&page=4
13 januari, 2008 kl. 14:06 #753295vensson
DeltagareBlev inte riktigt klok på den tråden. Vad gäller för en STi -02:a? Hur mycket får däcken skilja fram mot bak och höger mot vänster? Antar att däcken ska ha samma djup på samma axel
/Johan
Impreza WRX STi -02
13 januari, 2008 kl. 17:25 #75326challe
DeltagareDet gäller nog alla kokare oavsett årsmodell och typ. Sen kan det ju skilja mellan olika däckstillverkare även om däcken är stämplade med samma storlek
Jag skulle personligen inte köra med olika däck varken fram eller bak, höger eller vänster. Det är ju trots allt en ganska liten slant vi pratar om jämfört med att riskera diffras 😉
13 januari, 2008 kl. 18:06 #753305vensson
DeltagareDet gäller nog alla kokare oavsett årsmodell och typ. Sen kan det ju skilja mellan olika däckstillverkare även om däcken är stämplade med samma storlek Jag skulle personligen inte köra med olika däck varken fram eller bak, höger eller vänster. Det är ju trots allt en ganska liten slant vi pratar om jämfört med att riskera diffras 😉
Det har du ju helt rätt i. Nu är det som såhär att jag råkade ut för en viltolycka och försäkringen ska betala skadorna men kan man kräva dom på 4 nya däck då?
/Johan
Impreza WRX STi -02
13 januari, 2008 kl. 18:25 #75327challe
Deltagare…men kan man kräva dom på 4 nya däck då?/JohanImpreza WRX STi -02
Det tycker jag absolut, förklara för dom hur det ligger till med 4wd osv så tror jag nog att dom förstår
Lycka till 🙂
13 januari, 2008 kl. 18:42 #753315vensson
DeltagareTack! ska ringa dom imorgon.
/Johan
Impreza WRX STi -02
14 januari, 2008 kl. 08:17 #75325Adam K
DeltagareFörsäkringsbolaget kommer säga något om att låta svarva ner däcket så att det får exakt samma diameter som de andra. Det finns inga gränsrer på hur långt moderna förtag kan gå för att inte behöva lägga ut med mer än minimum (att svarva ner kostar säkert som att köpa ett däck till men inte som tre….)
14 januari, 2008 kl. 08:32 #753285vensson
DeltagareFick igår punktering på höger framhjul. Om det inte går att laga däcket hur många nya däck måste man köpa då? Har hört att man inte ska köra med olika däckdjup på 4wd bilar men räcker det att man har samma däckdjup på samma axel?
/Johan
Impreza WRX STi -02
14 januari, 2008 kl. 23:41 #753325vensson
DeltagareHar idag fått reda på från Subaru’s generalagent i Helsingborg att om det inte skiljer mer än 1.5mm på nya däcket räcker det att byta ett annars måste man byta alla 4.
Försäkringsbolaget ville svarva ner däcket men däckhandlaren övertalade dom att det nog inte fanns någon däckfirma som sysslade med sånt längre.
Vi får se hur allt slutar.
/Johan
Impreza WRX STi -02
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.