SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Däck tryck på lägre profil ?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Hur räknar man ut eller vilket tryck bör man ha i ett par 205 17 40 sulor `?

2.6 eller ? tager tacksamt emot tipps, och nu gäller det inte bankörning utan till vardags med lite gasglatt humör imellanåt oxå.

kamikaze
      Deltagare

2.6 låter bra om du bara ska fisa omkring på gata, jag kör själv med 215/35*18 och har 2,7 runt om och tycker det är helt ok. Hör med dom du köpte däcken av annars, där lär du få bra tips misstänker jag

Manor
        Deltagare

Jga kör med 225/35*18 och pumpar dem med 3.0/3.1, vilket har fungerat bra.

Adam K
          Deltagare

Vilka mått!
            Mats vad är det för bredd o offset på dina fälgar, har du rullat skärmkanterna och hur är det med spelrum mellan bil och däck??

specialized
            Deltagare

Hur räknar man ut eller vilket tryck bör man ha i ett par 205 17 40 sulor `?2.6 eller ? tager tacksamt emot tipps, och nu gäller det inte bankörning utan till vardags med lite gasglatt humör imellanåt oxå.

Jag skulle vilja påstå att detta beror väldigt mycket på vilka däck du har 🙂

Mina gamla Toyo T1-S 205/40/17 åkte jag med 2,8 bar i.
              Men i de Toyo T1-R jag åker nu, samma dimension, åker jag med 2,4.
              De blir vingliga som höghus med 2,8

Testa dig fram utifrån rekommenderat tryck 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

Manor
              Deltagare

Mats vad är det för bredd o offset på dina fälgar, har du rullat skärmkanterna och hur är det med spelrum mellan bil och däck??

OT:
                Hej Adam, jag kör med Radius R3 fälgar som har en perfekt offset (50 eller 53 har jag för mig). Jag har inte rullat skärmkanterna, och det har inte heller behövts. Däremot så lyckades vinderdäcken (185/70*15) nöta ner plastlisten som satt original på bakskärmarna…fälgarna vinterdäcken sitter på har som du förstår inte rätt offset ;-).

Adam K
                Deltagare

Mats,
                  Tack. OP, förlåt kapningen!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.