SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Däckdimensioner till 18×8 tum

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Måste köpa 2 eller 4 däck till mina 18×8″ fälgar. Ni med samma fälgstorlek, vad kör ni med för däckdimensioner? Har tidigare kört 225 i bredd, men 215 – hur funkar det på en 8″ bred fälg?

KÖPES: 2st beg/nya Toyo Proxes 225/35-18″
      Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

tendency
      Deltagare

Ingen som kör eller har kört med 215/35-däck på 8″ bred fälg (18″ hög)? Funderar ifall det kanske blir för mkt ”tyskstuk” och att fälgkanterna kanske äter asfalt vid inspirerat svängande? 😉

KÖPES: 2st beg däck 225/35-18″
        Imprezan i garaget
        Capricen i garaget

tendency
        Deltagare

Jahapp. Det får bli Toyo Proxes T1-R 215/35-18, blir nog bra. 🙂

KÖPES: 2st beg däck 225/35-18″
          Imprezan i garaget
          Capricen i garaget

klew
          Deltagare

Jahapp. Det får bli Toyo Proxes T1-R 215/35-18, blir nog bra. 🙂

Hur blev det här? Köpte du 215-bredd? Jag kör på 225/40-18 nu och de skrapar emot yttre skärmkanten baktill när jag kör ”inspirerat” som ni verkar kalla det här 😉 samma problem när jag kör över ojämnheter med 4 pers i bilen (vilket inte händer så ofta men ändå) Nämligen dags att byta däck till nästa säsong oavsett så vill veta om det funkar att köra på 215/40 på fälgarna innan jag lekt upp alla extrapengar jag la undan när jag köpte bilen 😛

challe
            Deltagare

Jag kör med 215/35-18 på ett par 18×8 tums fälgar och fungerar fin fint, trots att dom har varit med om en hel del banåka…

tendency
              Deltagare

klewHur blev det här? Köpte du 215-bredd? Jag kör på 225/40-18 nu och de skrapar emot yttre skärmkanten baktill när jag kör ”inspirerat” som ni verkar kalla det här 😉 samma problem när jag kör över ojämnheter med 4 pers i bilen (vilket inte händer så ofta men ändå) Nämligen dags att byta däck till nästa säsong oavsett så vill veta om det funkar att köra på 215/40 på fälgarna innan jag lekt upp alla extrapengar jag la undan när jag köpte bilen 😛
                Ja, jag köpte däcken med 215 bredd, men de är inte monterade ännu, blir i veckan.

Jag hade samma problem, att det skrapade i kanterna när jag körde med 225/35-18″. Men det försvann när jag valsade skärmarna. 😉 Så jag kan inte säga om det hade blivit någon skillnad med 215… kanske. Det beror på vad du har för ET och vilka däck du kör med.

Imprezan i garaget
                Capricen i garaget

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.