Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Daniel
    Deltagare

Hejsan

Vilka av dessa däck skulle ni valt till en Sti -03

Kumho – KU31 225/45 17 ( 995:-/st )

lr

Dunlop – SP 9000 225/45 17 ( 975:-/st )

Kommer användas enbart för gatkörning

Mvh/Daniel

Manor
      Deltagare

Jag slår ett slag för Goodyear EAGLE F1 GS-D3 som jag tycker fungerar toppen till min GT. Priset ligger på 1142:-/styck på http://www.dackonline.se, och räknas somett riktigt kvalitetsdäck.

MittX
        Deltagare

Jag slår ett slag för Goodyear EAGLE F1 GS-D3 som jag tycker fungerar toppen till min GT. Priset ligger på 1142:-/styck på http://www.dackonline.se, och räknas somett riktigt kvalitetsdäck.

ja måste ha nya däck och sitter och spånar på just Eagle F1!
          är dom superba lr? ja kör inget på bana och så, men allmänt på vägarna håller man stummt för jämnan tycker ja 😛

och är http://www.dackonline.se att lita på? är lite rädd för det där internet att handla på 😉 hur lång tid tar det att få hem dom?

förlåt om ja låna tråden, men hade ja frågat på en ny tråd så skulle ja ändå få moderatorerna på mig så ska va snäll för en gångs skull 😛 😛 :9

Nordquist
          Deltagare

och är http://www.dackonline.se att lita på? är lite rädd för det där internet att handla på 😉 hur lång tid tar det att få hem dom?

jag har handlat därifrån några gånger…har funkat alla gånger. Men en sak som du ska kolla upp, priserna kan variera mycket från dag till dag(senaste gången jag köpte iallfall). För mig blev det så att jag fick en orderbekräftelse direkt efter jag tryckt på ”köp” på kvällen.
            En dag senare hade priset gått upp på däcket och jag fick ett mail ifrån dom där de bekräftade att de hade gått igenom min order och beräknad leveranstid, fast på det dyrare priset.:o. Ringde och fick prata med dem så ordnade det sig.

syke
            Blockerad

Jag brukar handla från däckonline, smidigt och billigt! Har även kört på f1:or tidigare, de är väldigt bra, dock inte på bana 🙂

Daniel
              Deltagare

Beställde ett gäng Dunlop däck igår, får väl se om de e nått att ha.

FeA
                Deltagare

Dunlop har jag kört på i 2 säsonger nu, och är grymt nöjd med dom.
                  För övrigt så har dom exakt samma gummiblandning som Eagle F1.

Rallyrille
                  Deltagare

Tråkigt att jag inte såg tråden tidigare…
                    Jag körde med SP9000 förra året, var inte nöjd alls med styrningen på min STI-03.
                    Verkar som bilen är lite för tung i svängar för SP9000!
                    Funkar nog bättre på GT-bilarna!
                    Bytte till Hankooks RS-2! Kan jag rekommendera för övrigt!

Men sen har vi ju alla olika krav, och hoppas att du blir nöjd med Dunlopen!

/Mvh RR

Daniel
                    Deltagare

Får väl testa å se, bra pris på dom iallafall.

Är de mycke vägljud från däcken ?

Mvh/Daniel

Rallyrille
                      Deltagare

Det är väl inget tyst däck precis, men absolut vart med om värre! (bra svar??! ;))
                        Jag körde mina SP9000 med ganska högt ringtryck i slutet, vilket ledde till att det var som att åka omkring på hockeypuckar. Men labba lite med det så hittar du säkert rätt.
                        Tror SP9000 slutade tillverkas för drygt ett år sedan och ersattes med Sportmaxx-serien.
                        Jag körde bara med dom 200 mil innan jag bytte till RS-2:rna!

Lycka till och hoppas din bil inte blir ”för” understyrd! 🙂

Mvh./RR

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.