› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dags för ny koppling
- Detta ämne har 10 svar, 1,952 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
10 oktober, 2009 kl. 13:51 #4548
thesmittan
DeltagareHej.
Jag märkte idag att kopplingen börjar slira vid gaspådrag på 5ans växel.Jag har sökt runt lite på forumet och insett att jag ska nog köra på orginal.
Har en wrx 02 med mappning, soppapump etc så inge grovttrim.Eller behöver jag värre?
Hur vet jag vad som ska köpas, tänkte på svänghjul å urtrampningslager.Mvh Jonas
10 oktober, 2009 kl. 14:22 #66078Crippe
Deltagarevarför inte köpa en exedy steg 1 koppling istället för en orginal, håller ju lite bättre än en orginal men man får ju bara inte slira på den för då luktar det f*n efter åt jag vet :$ tror du kan hitta billiga på ebay uk.
10 oktober, 2009 kl. 14:37 #66076Mumin
Deltagarehttp://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=210&products_id=1484
och ett lättat svänghjul så blire kanon 😛
12 oktober, 2009 kl. 20:51 #66072thesmittan
DeltagareOk, en sån är ju dessutom billigare än orginal.
Hur pass svårt är det att byta på en impreza, polarna som ska hjälpa mig har bara gjort det på cossisar…Vad kan det kosta annars om man lämnar in den?
12 oktober, 2009 kl. 21:00 #66079Crippe
Deltagareeller en sån här!
min exedy har sagt upp sig nu i helgen, slirar som bara den på 4:an och 5:an
21 oktober, 2009 kl. 07:46 #66073thesmittan
DeltagareFick mail från scoobyworld där dom sa att dom inte får in steg 1 kopplingen på 6 veckor men att dom hade steg 2 hemma.
Är den mindre snäll mot lådan?
Eller är det kanske lite overkill att köra med den på mina spec?Mvh Jonas
21 oktober, 2009 kl. 19:18 #66074dojjan_74
Deltagareja hade en steg 1 kopplingen den höll bara 8mån
mitt tips köp en lite värre. ja köpte en ACT 6 puckare
min bil är lite trimmad 🙂
21 oktober, 2009 kl. 20:42 #66071specialized
Deltagareja hade en steg 1 kopplingen den höll bara 8månmitt tips köp en lite värre.
Då återstår ju bara frågan hur man kör slut på en ny koppling på 8 månader ????
Ligga på varvstoppet på 5 :an i 30 km/h ?? 🙂Min orginalkoppling har gått 16000 mil varav 9000 av dessa, med 260 och senare 310 hk
Inga problem med den än 🙂
_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg22 oktober, 2009 kl. 05:31 #66075dojjan_74
Deltagareja hade väll räknat me att den skulle hålla hmmm längre…för dom pengarna
inga speciel tokkörningar har ja heller gjort 😉
22 oktober, 2009 kl. 10:28 #66070FeA
Deltagareja hade en steg 1 kopplingen den höll bara 8månmitt tips köp en lite värre.
Då återstår ju bara frågan hur man kör slut på en ny koppling på 8 månader ????Ligga på varvstoppet på 5 :an i 30 km/h ?? :)Min orginalkoppling har gått 16000 mil varav 9000 av dessa, med 260 och senare 310 hkInga problem med den än :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
Jag har hört flera som Exedy stage1 kopplingen inte håller för, det är absolut inget jag skulle lägga pengar på.
Jag har oxå kört över 15k mil med min org koppling, utan problem.
Så köp en ny org koppling eller en ACT är mitt råd, http://www.advancedclutch.com/products/euro_jdm_apps.aspxPå en 5 växlad låda så hade jag definitivt inte kört med en sinterlamell, då är risken för lådras betydligt större.
23 oktober, 2009 kl. 18:17 #66077Mumin
Deltagarejag kört med min 16k senaste 3k milen hård körning 😀 inga problem med org koppling. men kanske ska riva ner skiten och byta packbox mellan motor och låda som läcker 🙁 så tänkte lättat svänghjul + ny koppling. och var inne på Exedy stage1.
så det är alltså inget att satsa på 🙁 fan där rök budgeten 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.