Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1172
    PPP
    Deltagare

      Inte slå mig nu, men jag skulle vilja ta upp de fem saker som jag inte gillar med den nyinköpta WRX 06’an. x( Egentligen i hopp om att någon kanske har några fixar.

      1: Den är ju rätt bullrig! 😮 Jag upplever det som att det mesta oljudet kommer från bakluckan. Funderade på att köpa asfaltpapp (eller vad det kan heta) på Biltema och lägga in som en matta i bakluckan. Åsikter?

      2: Lampan i bakluckan sticker ner och går sönder om man lastar in för höga saker. Dålig design.

      3: Säkerhetsbältet till mittpassageraren sticker ner in i bakluckan från hatthyllan och är i vägen för last. Dålig design igen.

      4: Baksätet går inte att fälla. OK, jag behöver inte det, men det känns lite omodernt. (Finns det kanske någon balk där för att styva upp karossen, eller vad?)

      5: Myntfacket är ju patetiskt. x( Trillar lös hela tiden.

      Med detta sagt så ska ni ändå veta att jag är mycket förtjust i bilen och tänker behålla den i 15 år. :7 Jag blev bara lite besviken för Subaru vill ju jämföra sig med Lexus vad gäller kvalitet, så jag trodde inte att det skulle finnas sådana här störande misssar.

      Men, har någon några ideer eller åsikter?

      // Per

      #43075
      Sasse
      Deltagare

        Imprezan är inte ljudlös, nej. Men då har den ju inte dubbelt armerat glas och en massa ljudisolering heller. Att lägga en ljuddämpare i bakluckan kan nog ta bort en del buller dock.

        Egentligen, hur många bilar har fällbart baksäte idag? Men du har rätt i det du säger, bilen är uppstyvad bakom sätet, just därför är det inte fällbart (längre.. på GT:n är sätet fällbart).

        Att myntfacket skulle trilla lös har jag aldrig varit med om. Vet iofs inte hur myntfacket sitter på 06:an. Antar att du syftar på facket som sitter till vänster om ratten så att säga?

        Angående lampan, går den inte att flytta på? 🙂

        Jag vill inte låta dryg på något sätt, men du verkar angelägen om en bil med goda lastegenskaper. Varför inte köpa kombi? 🙂

        /C

        #43076
        Twinturbo
        Deltagare

          Jag är helnöjd med min -06 WRX SW.
          Lätt att lasta och lagom stor. Har inga problem med lampan eftersom det är en kombi 😉

          Baksätet är jättelätt att fälla och dessutom delbart 😉

          Vad är det för myntfack du pratar om?
          Inget som jag märkt på min bil.
          Måste vara ett måndagsex du fått, min bil är bra hopskruvad och inget som skramlar eller sitter löst 😉

          Däremot så är den inte helt tyst i motorvägsfarter, men med det nya avgasystemet märks inte det 😛
          Skämt åsido så är det väl mest vägljud som hörs i min bil, så lite extra dämpning i innerskärmarna skulle nog hjälpa en hel del om man orkar pilla dit det.

          #43078
          PPP
          Deltagare

            Jag får kanske ge lite av bakgrundshistorien! 🙂

            Vi har en familjebuss (en Peugeot 807) också, så WRX’n ska inte användas för att lasta i. Men, när jag köpte den och skulle köra hem den så fick jag nästan inte in sommardäcken i bilen pga det där säkerhetsbältet som hängde ner i bakluckan, och hade sönder den där lampan när jag styrde in två däck på varandra. Så, första intrycket blev lite surt, och det är så onödiga designmissar. 🙁

            Bullret är, som påpekas, buller från däcken. Motorljudet har jag alls inget emot och det hörs inte över däcksbullret förrän man varvar ordenligt. Och då vill jag ju höra lite rytande! 😉

            Myntfacket är det lilla plastfacket som sitter till vänster om ratten, en bit ner. Och det trillar faktiskt lös varannan gång jag öppnar det. Det är bara en gjuten plastlucka som inte har ordentliga gångjärn. Ja, jag kan kanske flytta mynten någon annanstans, men det känns igen som en onödig miss av Subaru. De har lagt så mycket krut på väghållning och prestanda att en liten aning eftertanke på resten hade inte suttit fel.

            Det icke-fällbara baksätet får man ju helt klart förlåta om det har ett syfte.

            Angående bullret. Det känns mycket enklare att skära till något och lägga i bakluckan än att försöka få fast något i hjulhusen. (Speciellt för en mekaniskt måttligt begåvad person.) Och kanske att det fungerar lika bra. Eller?

            // Per

            #43074
            gotte51
            Deltagare

              Jag kan säga att jag la dämpningsmattor i bagageluckan på min gt och puttade även in lite dämpning bakom skärmarna i bagageluckan men det hjäpte inte mycekt kan jag säga så jag plockade ut dem igen.

              Mvh Johan

              #43077
              Twinturbo
              Deltagare

                Jag tycker det mesta vägljudet kommer från hjulhusen fram, så du får nog ta loss innerskärmarna och klistra fast något på insidan där också om det skall ge full effekt. Försäljaren tipsade om att en kund hade lagt dämpmatta under mattan inuti bilen och det hade gjort jätteskillnad, så det kanske kan vara ett alternativ om du inte vill slita loss innerskärmarna. Honda har lagt dämpfilt utanpå innerskärmarna på den sena CTR’en (hade en sån förut) och det gav något mindre vägljud än de tidiga modellarna har. Kan ju vara ett alternativ om du inte vill skruva för mycket på bilen. Spraya på body utanpå innerskärmarna kan ju vara en kletig snabbfix 😉

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.