Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34119
    Adder
    Deltagare

      För ett par veckor sedan på väg till jobbet då jag svänger av E4an är de en höger sväng som går att ta i rätt hög fart.
      Som över en natt så vill de dels skrika om däck/däcktjut samt fyrhjulssläpp momentant. Hur kan de komma sig ?

      Har haft dessa hjul i över ett år, Nokian däck ca 6mm inga torrsprickor men kan nog ha några år på nacken.

      215mm bredd 17 tum kör 2.5bar och har gjort de hela tiden.

      #278576
      abacus
      Deltagare

        Kan vara så att asfalten har blivit polerad., av alla som vill ta svängen i höra fart. I slutändan poleras den och blir hal. Vi har ett område hör i Göteborg som dom ibland räfflar asfalten för att den just blir hal…

        Händer bara vid denna kurvan som du upplever det så är det inte fel på bilen bara asfalten, eller din aggressiva körstil :p

        #278581
        Adder
        Deltagare

          Kan vara så att asfalten har blivit polerad., av alla som vill ta svängen i höra fart. I slutändan poleras den och blir hal. Vi har ett område hör i Göteborg som dom ibland räfflar asfalten för att den just blir hal…

          Händer bara vid denna kurvan som du upplever det så är det inte fel på bilen bara asfalten, eller din aggressiva körstil :p

          Bra tanken men de är flera ställen.
          Efter lite funderingar så har jag bytt däckglans medel till Turtle Wet Black. Men enbart tagit på sidorna. Likaså var jag i gds hallen för en tid sen där de var bra oljigt på golvet men de bör väl nötas bort ganska fort. Alt hur tvättar man däcken bäst?

          #278577
          abacus
          Deltagare

            Däck glans ska du absolut inte sätta på slitbanan på däcket. Är väl silkonbaserat och silicon används som smörjmedel alt glidmedel. Avfettning är väl bäst att spruta på och låta verka ett tag och sedan spola av. Bäst är väl att ta av däcket med fälg så man kommer att ordentligt lite bökigt men blir nog bäst. Sen får du ju rena fälgar oxå.

            skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

            #278582
            Adder
            Deltagare

              Däck glans ska du absolut inte sätta på slitbanan på däcket. Är väl silkonbaserat och silicon används som smörjmedel alt glidmedel. Avfettning är väl bäst att spruta på och låta verka ett tag och sedan spola av. Bäst är väl att ta av däcket med fälg så man kommer att ordentligt lite bökigt men blir nog bäst. Sen får du ju rena fälgar oxå.

              skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

              Var du trött kl 3 inatt?
              Dels, varför i hela friden skulle jag ta däckglans på slitbanan? När jag dessutom för att inte få kommentarer som denna skrev “Men enbart tagit på sidorna”.

              #278579
              Fricke.w
              Deltagare

                Man bör ju även ha i åtanke att de börjar bli riktigt kallt i backen och luften + att de blir svårare att få upp någon temp i däcken.
                Är ju fruktansvärt halt på tex bankörningar tidig vår och höst, innan asfalt och däck fåt någon temp i sig 🙂
                Sen är nog inte Nokian speciellt mjuk i blandningen heller och blir ännu hårdare vid låga temper.

                #278583
                Adder
                Deltagare

                  Man bör ju även ha i åtanke att de börjar bli riktigt kallt i backen och luften + att de blir svårare att få upp någon temp i däcken.
                  Är ju fruktansvärt halt på tex bankörningar tidig vår och höst, innan asfalt och däck fåt någon temp i sig 🙂
                  Sen är nog inte Nokian speciellt mjuk i blandningen heller och blir ännu hårdare vid låga temper.

                  Förvisso men de är ju ändå oavsett temp etc så måste vara däcken/bilen. Blir inte värre.

                  #278578
                  abacus
                  Deltagare

                    Jo jag var trött i morse, skulle precis till jobbet, pga än kollega sjukanmälde sig. Kan det vara lite dålig hjulinställning. Annars kanske du kan få låna någons däck och se om det blir skillnad. Finns kanske någon som har en extra uppsättning att låna ut?

                    #278580
                    Igge
                    Deltagare

                      Vet att koll av hjulinställning kan vara rätt billigt, finns en firma här i byn som tar 195 för det vid olika tillfällen och det kan ju vara värt

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.