SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Dämpar frågor…

• Detta ämne har 17 svar, 1,508 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av mikke.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    MittX
    Deltagare

nu är det så här att mina orginal dämpare är kassa bak så skulle behöva ett par nya.

vart köper man billigast orginal (behöver inte vara subaru orginal) dämpare (hade tänkt satsa på det igen, för ja kör inte på bana och sånt så klarar mig nog med orginal dämpare)

lr är det lika ”dyrt” 😉 med några lite vassare saker? om så nu är fallet behöver man byta fram med?

men som sagt frågan: Vart köper man billigast dämpare?

FeA
      Deltagare

Kolla med Mekonomen

kamikaze
        Deltagare
          oskar
          Deltagare

Jag har en uppsättning orginal dämpare liggandes.
            Skulle tippa att dom inte gått mer än 2000 mil.

Ge mig ett bud om du är intresserad.

//Oskar

MittX
            Deltagare

Danke! (PM skickat Oskar)

mikke
              Deltagare

Fyller på lite här.
                Har något som knirrar där bak i min bil när man kör. Ställer man sen bilen stilla och gungar på den snabbt så hörs inget, men om man gör det väldigt långsamt uppåt så knirrar det som fanken, är det dämparen som är paj montro?
                Tack på förhand

Pasi_k
                Deltagare

Fyller på lite här. Har något som knirrar där bak i min bil när man kör. Ställer man sen bilen stilla och gungar på den snabbt så hörs inget, men om man gör det väldigt långsamt uppåt så knirrar det som fanken, är det dämparen som är paj montro? Tack på förhand

Du Har en WRX Va??
                  Vanligt problem på dem..
                  Byts om Du har garanti.
                  Annars är det så att det går att fixa det med ett bra teflon spray.
                  Inget fel på dämparen , mer än att den inte riktigt orkar hålla bilen uppe längst upp.

En Sänkning kan fixa problemet med. 😛

Mvh Pasi.

specialized
                  Deltagare

Du Har en WRX Va??Vanligt problem på dem.. Byts om Du har garanti.Annars är det så att det går att fixa det med ett bra teflon spray.Inget fel på dämparen , mer än att den inte riktigt orkar hålla bilen uppe längst upp.En Sänkning kan fixa problemet med. :PMvh Pasi.

Nu är det väl ändå inte dämparna som ”håller bilen uppe” ? 😉

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                    ———————————-
                    SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

Pasi_k
                    Deltagare

Nu är det väl ändå inte dämparna som ”håller bilen uppe” ? ;)Mvh.Mattias

Nä Men Fjädern har lite hjälp av Gas/Olje dämparna som sitter på.. 😛
                      Det är just det där att dom inte orkar trycka ut kolven som gör att detta knarr uppstår…
                      Min knarrar INGET på vintern men på sommaren är det mer knarrr i det…
                      Fast då fram.

Svårt att förklara…

mikke
                      Deltagare

Japp jag har en wrx 01:a.
                        Ok, har du något tips på vilket teflon spray?
                        Skulle vara fint att slippa byta med tanke på att det snart är dags för bilbyte 😉

Pasi_k
                        Deltagare

Japp jag har en wrx 01:a. Ok, har du något tips på vilket teflon spray?Skulle vara fint att slippa byta med tanke på att det snart är dags för bilbyte 😉

Prova dej fram , var bara ett förslag från en Subaru mek.
                          Så jag fick inget märke på den.
                          Hur gammal är bilen då?
                          Prova kör till subaru och se om dom tar den som goodwill?

Får man vara så fräck och fråga vad han ska ha?

Mvh Pasi.

mikke
                          Deltagare

Jaha okay, tackar för tipset i alla fall. Ska svänga upp till dom nu i veckan och se vad dom har att ge för råd.
                            Wrx 01:a, gått 8000 snart.
                            Helt klart siktet inställt på en STI 06+, får bara se om jag ska köpa en sprillans ny eller någon som gått <1000 mil 🙂

Pasi_k
                            Deltagare

Jaha okay, tackar för tipset i alla fall. Ska svänga upp till dom nu i veckan och se vad dom har att ge för råd. Wrx 01:a, gått 8000 snart. Helt klart siktet inställt på en STI 06+, får bara se om jag ska köpa en sprillans ny eller någon som gått <1000 mil 🙂

Håriga bilar.. 😛

mikke
                              Deltagare

]Håriga bilar.. 😛

Hehe ja man får ju passa på nu när man är ung 😉

Pasi_k
                                Deltagare

]Håriga bilar.. 😛

Hehe ja man får ju passa på nu när man är ung 😉

Visst inte som jag.. Kunde lika gärna köpt en NY subba när jag började jobba istället för 3 helt nya bilar..
                                  Har nog tappat i pengar i bytena säkert halva en ny Subba.. 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.