SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dawes Device

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    rod718
    Deltagare

Hej!
      Jag har precis fått min DD som jag köpt i England. Vad kan man ställa för tryck på en -00 GT, med ett 3″ komplett rör från turbon?? Inte mappad (ännu). Vad är original tryck?
      Björn Luleå

Lirkus
      Deltagare

Tycker du ska ställa den på mellan 1-1.1 bar, det laddar jag med min, har provat lite högre men då vill de sig inte riktigt med fuelcuts å sånt skoj.

Hellre ligger jag på säkra sidan och kom ihåg 4-5:ans växel och ca 3000 varv och trampa på och laddtrycksmätare 😉

De laddar väl runt 0.9 original.

Adam K
        Deltagare

Var försiktig med vad du ställer DDn på på vintern, om tempen sjunker 10-20 grader får du plötsligt upp till flera hekto högre tryck = fuelcut

DDn klarar oftast inte 1.0-1.1 bar ’från fabrik’ utan du får skruva itu den (var försiktig med kulan som kan komma farande) och dra ut fjädern en bit.

Manor
          Deltagare

Hej!Jag har precis fått min DD som jag köpt i England. Vad kan man ställa för tryck på en -00 GT, med ett 3″ komplett rör från turbon?? Inte mappad (ännu). Vad är original tryck?Björn Luleå

Hur mäter du laddtrycket?
            Du behöver ju en mätare…och om du har en så vet du väl vad den laddar original!!?
            Min laddar lite drygt 1,0 original.
            1,1 (eller max 1,15) skulle jag säga…men som tidigare har nämnts så skiljer det en hel del mellan en varm och en kall dag. Var också medveten om att du kommer missa ”finessen” med att ECU:n kan ställa ner laddtrycket vid problem (exmpelvis när LMM:en säger upp sig). Även om DD är hyfsat ok, så tar du en viss risk.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.