Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1108
    Rothnik
    Deltagare

      Är det bra eller anus att ha båda monterade?
      Jag har monterat en dawes i bilen samt en laddtrycksmätare. Bilen laddar ca 14 psi i dagsläget men det var betydligt mer innan dawesen pga en x( ful chippning. Nu är allt frid och fröjd men då min fråga.
      Jag monterade dawesen vart den tidigare laddtrycks prylen som man kunde höja och sänka laddet med satt.

      Exakt likadant som i manualen till Dawes men just bredvid original T-korset på ett annat T-kors som jag tog bort.

      Så nu har jag både dawes och solenoid…kan något pajja? Bör jag plugga solenoiden?

      Hoppas ni fattar 🙂

      Tack
      //Håkan

      #42504
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Enbart dawesen sätts mellan nippeln vid turbons utlopp och nippeln på wastegateklockan, inget annat, inga t-kors, inga solenoider.

        Plugga slangarna till solenoiden.

        /J

        #42508
        Rothnik
        Deltagare

          Ok. Tack tack.

          #42509
          Nordbo
          Deltagare

            Enbart dawesen sätts mellan nippeln vid turbons utlopp och nippeln på wastegateklockan, inget annat, inga t-kors, inga solenoider.

            Plugga slangarna till solenoiden.

            /J

            Gäller detta även på newage sti? har inte tänkt ladda mer änn orginal men har lite problem med laddtrycksspikar efter avgasbyte.

            #42506
            gotte51
            Deltagare

              Enbart dawesen sätts mellan nippeln vid turbons utlopp och nippeln på wastegateklockan, inget annat, inga t-kors, inga solenoider.Plugga slangarna till solenoiden./J

              Ska alla slangarna från solenoiden pluggas? Själv har jag bara pluggat den slangen som blev över när jag installerat dawes:en…:(

              Mvh Johan

              #42505
              Kvarnis
              Deltagare

                Den porten som sitter mot insugetslangen

                #42507
                gotte51
                Deltagare

                  Menar du slangen jag skarvat min laddtrycksmätare till som ska pluggas(se bild)?

                  http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi845/motor.sized.jpg

                  Mvh Johan

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.