SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dawes Device WRX 2001

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4457
    Viom
    Deltagare

      Hej.

      Jag vet att detta har behandlats 1000gr innan, men trots alla mina sökningar är jag lite osäker på om jag har förstått det hela rätt. Har bifogat en liten bild jag gjort som jag tror är den rätta inkopplingen. Rätta mig gärna om jag har fel 🙂 .

      http://www1.garaget.org/gallery/archive/6891/698712_c1jy2p.jpg

      #65596
      Viom
      Deltagare

        Ingen som vet om detta är korrekt? 🙂

        #65593
        Adam K
        Deltagare

          ’Innan turbo’ stämmer inte, utgången är den som sitter på trycksidan av kompressorhuset, alldeles innan utången mot ICn.(en 90graders vinklad rörtapp)
          Annars allt riktigt.

          #65597
          Viom
          Deltagare

            Ok, tack. 🙂 Den slang stumpen som sitter orginal mellan T-rör och nippeln på kompressorhuset har ju en liten restriktorkula. Ska denna restriktor kula vara kvar när man kopplar in Dawes eller ska den bort?

            #65594
            Lirkus
            Deltagare

              Jag har bytt slang där helt, vet ej om det är rätt. Men det fungerar för mig på GT:n.

              #65595
              Alexander
              Deltagare

                Jag har för mig att restriktorkulan ska bort om man har Dawes. Ganska säker på det. Nån som kan bekräfta?

                //Alex

                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi1286/DSC00072.jpg
                http://www.garaget.org/?car=95872

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.