tjena fick höra att SBP har börjat med Decibel mätning på bilar nu, ska mappa min bil nu med dom nya sakerna ,
’
hur kommer bilen att må sen efter att man byter till baka till orgi avgassytem vid besiktningen ?, hur kommer avgasvärdena att bli ?? orkar katen att rensa avgaserna lr kommer man få konstiga värden
Min GT är mappad med större avgas. Och jag byter bara tillbaka till original innan besiktningen (inte downpipen dock). Avgasvärdena blir bra om man bara gasar bilen varm innan.
känner mig tvungen att yttra mig i ärendet då jag själv jobbar på SBP..
dB mätning på bilar kommer bara göras om det låter MYCKET mer än vad bilen i fråga uppskattas göra i orginalutförande, men underkännande på bedömning kommer fortfarande göras genom avlyssning, men vi får bara tillgång till dB mätning på bil som stöd för bedömmning! Det har alltså inte blivit hårdare krav, men för att hitta en jämnare bedömningsgrad så införs mätning även på personbilar..så är det=)inte många på SBP förväntar sig att impreza ska låta som en vw lupo…så det är lungt…så länge man åtminstonde har iaf en dämpare=D
/Danne
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.