SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Decibel Mätning på SBP !!!!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    stoffe86
    Deltagare

tjena fick höra att SBP har börjat med Decibel mätning på bilar nu, ska mappa min bil nu med dom nya sakerna ,

hur kommer bilen att må sen efter att man byter till baka till orgi avgassytem vid besiktningen ?, hur kommer avgasvärdena att bli ?? orkar katen att rensa avgaserna lr kommer man få konstiga värden

nån som vet??

Mvh STOFFE

tendency
      Deltagare

Min GT är mappad med större avgas. Och jag byter bara tillbaka till original innan besiktningen (inte downpipen dock). Avgasvärdena blir bra om man bara gasar bilen varm innan.

Imprezan i garaget
        Capricen i garaget

h0lle
        Deltagare

jag besiktigade min bil häromdagen.
          mappad med 3″ från turbon och sportkisse. inga problem med avgasvärden.

CO 0,1 (0,5)
          CO 2500 0,0 (0,3)
          HC 0,52 (100)
          LAMBDA 1,03 (0,90-1,10)

tendency
          Deltagare

h0lle
            jag besiktigade min bil häromdagen.mappad med 3″ från turbon och sportkisse. inga problem med avgasvärden.

Fast nu gällde ju frågan db-mätning och värden med original avgas..

Imprezan i garaget
            Capricen i garaget

h0lle
            Deltagare

h0llejag besiktigade min bil häromdagen.mappad med 3″ från turbon och sportkisse. inga problem med avgasvärden.

Fast nu gällde ju frågan db-mätning och värden med original avgas..Imprezan i garagetCapricen i garaget

varvid jag tillägger att det är fullkommligt onödigt att skifta tillbaka till original då bilen kommer godkännas om den är frisk i allmänhet?

Pedersen
              Deltagare

Det vet vi ju inte än…

Ljudprovning infördes ju 1:a april och det lär ju dröja ett par veckor, minst, innan vi vet hur det kommer fungera i praktiken.

painkiller
                Deltagare

känner mig tvungen att yttra mig i ärendet då jag själv jobbar på SBP..
                  dB mätning på bilar kommer bara göras om det låter MYCKET mer än vad bilen i fråga uppskattas göra i orginalutförande, men underkännande på bedömning kommer fortfarande göras genom avlyssning, men vi får bara tillgång till dB mätning på bil som stöd för bedömmning! Det har alltså inte blivit hårdare krav, men för att hitta en jämnare bedömningsgrad så införs mätning även på personbilar..så är det=)inte många på SBP förväntar sig att impreza ska låta som en vw lupo…så det är lungt…så länge man åtminstonde har iaf en dämpare=D
                  /Danne

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.