› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Demontering dörrhandtag
- Detta ämne har 9 svar, 953 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Nikke McRae.
-
FörfattareInlägg
-
24 januari, 2006 kl. 17:08 #959
Nikke McRae
DeltagareHur sitter främre dörrhandtagen fast på en GT 00?
Jag har hittat guiden som visar hur man demonterar dörrsidan. Men sen, är det svårt att lossa handtaget? Man vill ju inte sabba centrallåset o larmet.
Jag behöver inte få loss dem helt, måste bara lossa på dem lite, så att jag kan peta under ”ändarna” på en dekal.24 januari, 2006 kl. 17:08 #41487Nikke McRae
DeltagareHur sitter främre dörrhandtagen fast på en GT 00?
Jag har hittat guiden som visar hur man demonterar dörrsidan. Men sen, är det svårt att lossa handtaget? Man vill ju inte sabba centrallåset o larmet.
Jag behöver inte få loss dem helt, måste bara lossa på dem lite, så att jag kan peta under ”ändarna” på en dekal.24 januari, 2006 kl. 18:26 #41483Stefan LKPG
DeltagareHar för mej att dom sitter med 2 eller 3 skruv från insidan.
Lite halvtrångt är det men det går;)24 januari, 2006 kl. 18:26 #41484Stefan LKPG
DeltagareHar för mej att dom sitter med 2 eller 3 skruv från insidan.
Lite halvtrångt är det men det går;)24 januari, 2006 kl. 21:25 #41485Nikke McRae
DeltagareOk, får man in nån stubbmejsel, eller är det riktigt trångt?
Inget avancerat med låset?Annars märker jag väl det när jag öppnar. Bara det inte blir; ”Oj-där-ramlade-hela-skiten-isär och det-är-nästan-omöjligt-att-sätta-ihop-även-om-man-vet-hur-det-ska-sitta”. 😀
24 januari, 2006 kl. 21:25 #41488Nikke McRae
DeltagareOk, får man in nån stubbmejsel, eller är det riktigt trångt?
Inget avancerat med låset?Annars märker jag väl det när jag öppnar. Bara det inte blir; ”Oj-där-ramlade-hela-skiten-isär och det-är-nästan-omöjligt-att-sätta-ihop-även-om-man-vet-hur-det-ska-sitta”. 😀
25 januari, 2006 kl. 07:59 #41481Manor
DeltagareDen sitter med 2 ”bultar” med 10 mm skalle, vill jag minnas. En av dem är ganska svår att komma åt, men använder man en lednyckel så gick det perfekt.
Det värsta som kan hända är att någon av ”bultarna” har rostat fast, vilket innebär att om man tar i så lossar den fastlimmade (typ) muttern.
Lycka till.
mvh Mats N
25 januari, 2006 kl. 07:59 #41482Manor
DeltagareDen sitter med 2 ”bultar” med 10 mm skalle, vill jag minnas. En av dem är ganska svår att komma åt, men använder man en lednyckel så gick det perfekt.
Det värsta som kan hända är att någon av ”bultarna” har rostat fast, vilket innebär att om man tar i så lossar den fastlimmade (typ) muttern.
Lycka till.
mvh Mats N
25 januari, 2006 kl. 15:30 #41486Nikke McRae
DeltagareBultar, ja dem får man loss lite lättare en skruvar. 🙂
Handtagen har blivit lackade av en tidigare ägare, så förhoppningsvis har de inte hunnit rosta fast.Tackar.
25 januari, 2006 kl. 15:30 #41489Nikke McRae
DeltagareBultar, ja dem får man loss lite lättare en skruvar. 🙂
Handtagen har blivit lackade av en tidigare ägare, så förhoppningsvis har de inte hunnit rosta fast.Tackar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.