SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Demontering dörrhandtag

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Hur sitter främre dörrhandtagen fast på en GT 00?
    Jag har hittat guiden som visar hur man demonterar dörrsidan. Men sen, är det svårt att lossa handtaget? Man vill ju inte sabba centrallåset o larmet.
    Jag behöver inte få loss dem helt, måste bara lossa på dem lite, så att jag kan peta under “ändarna” på en dekal.

Nikke McRae
    Deltagare

Hur sitter främre dörrhandtagen fast på en GT 00?
    Jag har hittat guiden som visar hur man demonterar dörrsidan. Men sen, är det svårt att lossa handtaget? Man vill ju inte sabba centrallåset o larmet.
    Jag behöver inte få loss dem helt, måste bara lossa på dem lite, så att jag kan peta under “ändarna” på en dekal.

Stefan LKPG
    Deltagare

Har för mej att dom sitter med 2 eller 3 skruv från insidan.
    Lite halvtrångt är det men det går;)

Stefan LKPG
    Deltagare

Har för mej att dom sitter med 2 eller 3 skruv från insidan.
    Lite halvtrångt är det men det går;)

Nikke McRae
    Deltagare

Ok, får man in nån stubbmejsel, eller är det riktigt trångt?
    Inget avancerat med låset?

Annars märker jag väl det när jag öppnar. Bara det inte blir; “Oj-där-ramlade-hela-skiten-isär och det-är-nästan-omöjligt-att-sätta-ihop-även-om-man-vet-hur-det-ska-sitta”. 😀

Nikke McRae
    Deltagare

Ok, får man in nån stubbmejsel, eller är det riktigt trångt?
    Inget avancerat med låset?

Annars märker jag väl det när jag öppnar. Bara det inte blir; “Oj-där-ramlade-hela-skiten-isär och det-är-nästan-omöjligt-att-sätta-ihop-även-om-man-vet-hur-det-ska-sitta”. 😀

Manor
    Deltagare

Den sitter med 2 “bultar” med 10 mm skalle, vill jag minnas. En av dem är ganska svår att komma åt, men använder man en lednyckel så gick det perfekt.

Det värsta som kan hända är att någon av “bultarna” har rostat fast, vilket innebär att om man tar i så lossar den fastlimmade (typ) muttern.

Lycka till.

mvh Mats N

Manor
    Deltagare

Den sitter med 2 “bultar” med 10 mm skalle, vill jag minnas. En av dem är ganska svår att komma åt, men använder man en lednyckel så gick det perfekt.

Det värsta som kan hända är att någon av “bultarna” har rostat fast, vilket innebär att om man tar i så lossar den fastlimmade (typ) muttern.

Lycka till.

mvh Mats N

Nikke McRae
    Deltagare

Bultar, ja dem får man loss lite lättare en skruvar. 🙂
    Handtagen har blivit lackade av en tidigare ägare, så förhoppningsvis har de inte hunnit rosta fast.

Tackar.

Nikke McRae
    Deltagare

Bultar, ja dem får man loss lite lättare en skruvar. 🙂
    Handtagen har blivit lackade av en tidigare ägare, så förhoppningsvis har de inte hunnit rosta fast.

Tackar.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.