Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #925
    syke
    Deltagare

      Jag har exakt samma problem, bara på passagerarsidan, och ofta när det blir kallt. Det låter inte vackert.

      #41301
      down_the_drain
      Deltagare

        kan det va en lite vind avvisar flärp kanske? inte den fetaste…

        /P

        #41300
        jraberg
        Deltagare

          Tjena,jag har en liten undran, det finns en liten svart plast “flärp” på A-stolpen som går nära sidorutan, ganske ofta när jag stänger dörren så kommer den på insidan av själva dörren och låter och känns som om själva ruta kommer att gå sönder, så min fråga är:Vad är detta för “flärp” och vad gör den, måste den vara kvar.Vadhänder om jag tar bort den.Det är den på passagerar sida som spökar. På förarsidan har jag aldrig haft problem.//Stjärnan

          Kan tyvärr inte ge dig ett rakt “såhär är det” svar. men flärpen du pratar om är förmodligen den lilla plastbit som jag har för mig ska förhindra att rutan hamnar just utanpå listen som oxå flärpen sitter på tror den kallas nåt med styr..nånting(styrflärp?) 😉

          Har aldrig råkat ut för det du har men däremot så har dörren öppnats när jag kört motorväg och som vanligt haft armen på armstödet(jag hänger inte på det) och Click, så har dörren öppnats i 110.. inte kul, men har bara hänt en gång åxå ..har en 99:a förresten.

          #41299
          Manor
          Deltagare

            …har haft samma bekymmer någongång ibland…bara på passagerarsidan, och oftast när det har varit kallt.

            “Styrflärpen” ska inte tas bort, utan sitta där den sitter.

            mvh Mats N

            #41302
            minid
            Deltagare

              Det har hänt för mig oxå… att flärpen kommit innanför rutan…

              Det jag gjorde var att böja upp flärpen lite, sedan dess har jag inte haft samma problem igen..

              MVH

              Philip

              #41303
              Star
              Deltagare

                Tjena,

                jag har en liten undran, det finns en liten svart plast “flärp” på A-stolpen som går nära sidorutan, ganske ofta när jag stänger dörren så kommer den på insidan av själva dörren och låter och känns som om själva ruta kommer att gå sönder, så min fråga är:

                Vad är detta för “flärp” och vad gör den, måste den vara kvar.
                Vadhänder om jag tar bort den.

                Det är den på passagerar sida som spökar. På förarsidan har jag aldrig haft problem.

                //Stjärnan

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.