Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #683
    Adam K
    Deltagare

      Eländet vägrar starta.
      Den funkade igår kväll från Roslags-kulla hem till stan, den funkade när jag skulle parkera om den imorse, den startar inte nu (Å varför händer det alltid kl. 17.30 på en fredag???).
      Jag hade den strömlös igår när jag monterade extraljus, men har ju kört hem efter det, och startat igen senare.
      Efter telefondiskussioner trodde jag det kanske var imobilisern, för startmotorn går, och jag har haft startkablar kopplade så spänningen finns där, men senaste gången jag testade hände nåt nytt, det luktade en aning besnin, fast inte mycket eller länge, när jag slängde upp huven efteråt, men framföralltlät det ett litet ‘flappande’ ljud i nån sekund när jag stoppade tändningen (‘flapp-flapp-flapp’). Ingne som känner igen något eller vet vad det är/jag kan göra????

      /Adam vad har jag gjort Murhy för ont?

      #39754
      christopher
      Deltagare

        Har du gnista på stiften? Kommer det fram soppa (går soppa pumpen)? Ingen säkring som gått?
        /
        fraSSe

        #39753
        Dawn
        Deltagare

          Kola stiften.
          Luktar det soppa så har det nog blivit surt på stiften. Ta loss dem och gör rent om du orkar.Annars gör du som jag.
          Jag fick det så en gång, då drog vi igång den med en annan bil. Liksom tvingade den ett tag och sen gick det smärtfritt.

          #39755
          Adam K
          Deltagare

            Tack för råden,
            fick igång den några timmar senare, och har startat utan tvekan igen sen dess (några dar, vågar inte ta ut något i förskott än)
            Men jag vet absolut inte varför den bråkade, det var väldigt fuktigt den dan, någon som känner igen det problemet?
            Dan innan hade jag haft den strömlös i flera timmar, men kört efter det, nån som kan koppla ihop det med ‘jiddret’?

            /Adam

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.