SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Diameter på krängningshämmare

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Palm
    Deltagare

Har sökt men hittar inte vad det är för orginal dimensioner på krängningshämmarna på en GT MY99, har för mig att det är runt 18-19mm både fram och bak. Behöver måtten i båda ändarna på bilen.

jraberg
      Deltagare

har för mig att det är 19 bak 20? fram

ska du köpa nytt så är jag i tankarna på att byta mina som är nästa steg för din del. ställbara med hårdare droplinks(modellen som ser ut som en utdragen 8).
        kan tänkas sälja dem för en billig peng(typ halva nypris från Perra) då de annars bara kommer ligga och skrota. De är inte utslitna och jag funderar bara på att byta för att de ev. inte matchar mina dämpare och resten av chassiet.
        Hör gärna av dig om du är intresserad.

-johan

Palm
        Deltagare

har för mig att det är 19 bak 20? framska du köpa nytt så är jag i tankarna på att byta mina som är nästa steg för din del. ställbara med hårdare droplinks(modellen som ser ut som en utdragen 8).kan tänkas sälja dem för en billig peng(typ halva nypris från Perra) då de annars bara kommer ligga och skrota. De är inte utslitna och jag funderar bara på att byta för att de ev. inte matchar mina dämpare och resten av chassiet.Hör gärna av dig om du är intresserad.-johan

Du har PM 🙂

jraberg
          Deltagare

nu har jag ingen återvändo mer än att gå på andra krängare. Palm har nu ett par 22mm justerbara i sin ägo. Tack för en smidig affär och trevlig pratstund 🙂

Glömde tipsa om att sätta främre i hålet som inte använts på ett tag om du kör med standard chassie och hårdaste bak. Upplevde min som lite understyrd med för hårt fram(vilket var det den satt på tills de åkte av)

Kan även tipsa kränghämmare affärerna att det finns sug på krängare just nu.. många som frågat efter de mina 🙂

Lycka till!

Mvh
            Johan

Palm
            Deltagare

Tack för tipset, kör med D2 coilovers men dessa lär väl bättra på svängegenskaperna mera, vill ha bort lite av understyrningen 🙂

Men först ska ja försöka kasta in dom på pulverlack idag, australiensisk färg verkar tåla svenkst vinterväglag väldigt dålig 😀

Palm
              Deltagare

Fick tillbaks dom idag, var varma när ja hämta dom hehe.

Blev nog fan bättre än nya, för 200kr fick jag dom blästrade, grundade med galv och sen silver pulerlack på krängarna:D

Före och efter bilder
                http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/whiteline.jpg
                http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/whiteline1.jpg
                http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/whiteline2.jpg

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.