Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1156
    kungchriz
    Deltagare

      Ja va nere i diket o kollade läget med GTn i helgen, från börjar så de ut som att bara fronten pajat, men när ja sedan körde in bilen i garaget o lyfte upp den var de en plåt “regel” som verkade fått stryk, o huven går inte o få igen.
      Någon här som vet hur pass allvarligt detta där? och vad de i sånna fall kan kosta o laga?
      Bilen går o köra som den ska utan några konstigheter, de märks ingen skillnad!

      Mvh Chrille

      #42863
      locko99
      Deltagare

        Ja va nere i diket o kollade läget med GTn i helgen, från börjar så de ut som att bara fronten pajat, men när ja sedan körde in bilen i garaget o lyfte upp den var de en plåt “regel” som verkade fått stryk, o huven går inte o få igen. Någon här som vet hur pass allvarligt detta där? och vad de i sånna fall kan kosta o laga?Bilen går o köra som den ska utan några konstigheter, de märks ingen skillnad!Mvh Chrille

        Hmm samma vissa här…Svängde ut på “stora” vägen å tänkte se om man kunde slänga ut bettan med handbromsen å åka lite brett regnat å allt…Men oj vad fel det blev…Upp på tvärren å å brett gick det sen betta det så in i…påväg ner i groppen börja jag bromsa…såg att det stog en otrevlig stolpe…så släppte bromsen å styrde undan stolpen.

        Ingår ängla vakt när man köper subaru? Åkte ut 10cm från en stolpen med 2meter tilgoda från busskuren på andra sidan…

        1meter hög slänt…stanna på en grässplätt innan träden…Å visst äre grymt med 4wd! bara baka tilbaka 5meter å körde upp för samma kant…trode jag skrottat iaf frånten…Men jordigt på ena dimljuset å fronten…minmala repor…

        sorry för kapningen!

        Å inget snack om klantighet nu…#### happens bara å tacka när det går bra…

        //Martin

        #42854
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Ummm…klubben arrangerar stup i ett möjligheter att få träna, köra av sig, det är inte alls fel att följa med på de aktiviteterna och lära sig använda bilen.

          Snart är det vinter, se till att hålla bilarna hela och på vägen, så kan ni vara med på isträffar senare. 😉

          /J – tänker inte säga det han egentligen tycker om unga grabbar som inte har en aning om hur man hanterar bilen, men ni förstår säkert. :+

          #42866
          Niklas
          Deltagare

            locko99: Handbroms och Impreza är ajaj! Men det är din mellandiff…

            #42864
            locko99
            Deltagare

              locko99: Handbroms och Impreza är ajaj! Men det är din mellandiff…

              Tackar för den 🙂 så slipper man använda den mer!

              Mvh /Martin

              #42858
              Tallen
              Deltagare

                Ja va nere i diket o kollade läget med GTn i helgen, från börjar så de ut som att bara fronten pajat, men när ja sedan körde in bilen i garaget o lyfte upp den var de en plåt “regel” som verkade fått stryk, o huven går inte o få igen. Någon här som vet hur pass allvarligt detta där? och vad de i sånna fall kan kosta o laga?Bilen går o köra som den ska utan några konstigheter, de märks ingen skillnad!Mvh Chrille

                Hmm samma vissa här…Svängde ut på “stora” vägen å tänkte se om man kunde slänga ut bettan med handbromsen å åka lite brett regnat å allt…Men oj vad fel det blev…Upp på tvärren å å brett gick det sen betta det så in i…påväg ner i groppen börja jag bromsa…såg att det stog en otrevlig stolpe…så släppte bromsen å styrde undan stolpen.Ingår ängla vakt när man köper subaru? Åkte ut 10cm från en stolpen med 2meter tilgoda från busskuren på andra sidan…1meter hög slänt…stanna på en grässplätt innan träden…Å visst äre grymt med 4wd! bara baka tilbaka 5meter å körde upp för samma kant…trode jag skrottat iaf frånten…Men jordigt på ena dimljuset å fronten…minmala repor…sorry för kapningen!Å inget snack om klantighet nu…#### happens bara å tacka när det går bra…//Martin

                Pucko! x(

                /D

                #42857
                Manor
                Deltagare

                  Lugna ner dig lite locko99/Martin, annars har du inte så mycket bil kvar om ett tag. Visst, jag är gubbe men min Impreza har hållit i ur och skur i snart 8 år nu (16000 mil). Jag lider med din Impreza för varje mail du skriver :-(.

                  mvh Mats N

                  #42861
                  kungchriz
                  Deltagare

                    mm..de e tråkit de där me dikena, hur som helst, är de ingen som har ett bra svar på min fråga?

                    Mvh Chrille

                    #42860
                    Desen
                    Deltagare

                      Är omöjligt att bedömma skador efter en dikeskörning utan att ens se bilen.
                      Ta bilen till plåtverkstad och låt dem titta på det, förmodligen blir det ett försäkringsärende.
                      För du står väl själv för försäkringen på den?

                      Kör försiktigt, bilar är materiella ting, går att ersätta. Ditt och andras liv är det värre med.

                      /Andreas, Skåne, Kristianstad

                      http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG

                      #42855
                      simo
                      Deltagare

                        Vad det verkar så borde flertalet av de nya medlemmarna kunna svara…typ locko99 han var ju av här om dagen… :+

                        /U

                        #42865
                        locko99
                        Deltagare

                          Vad det verkar så borde flertalet av de nya medlemmarna kunna svara…typ locko99 han var ju av här om dagen… :+/U

                          Kan ju bara svara förmig.

                          Nåt litet lite lacksläpp längst ner på spoilern. Och lite jord som måste tvättas bort. 🙂

                          Men släng upp en bild på kärran så kanske nån kan svara!

                          //Martin

                          #42867
                          Niklas
                          Deltagare

                            locko99: Handbroms och Impreza är ajaj! Men det är din mellandiff…

                            Tackar för den 🙂 så slipper man använda den mer!Mvh /Martin

                            Gjorde samma sak som dig första vintern med bilen, sen skrev jag det här och fick samma svar som du fick. Efter det använder jag bara handbromsen vid parkering i backe och knappt då. 😀

                            Det är säkert ingen fara med grejorna så oroa dig nu inte över det. Men sluta upp med kryckryckningar för det går sönder förr eller senare om misshandeln fortsätter.

                            #42862
                            kungchriz
                            Deltagare

                              För den som är nyfiken, nu har jag varit hos subaru (Fürstehoff) de “regel” som ja så profssigt uttryckte de är alltså kylar balken, deras råd var att vända mej till en bilplåtslagare då dom ändå inte skulle göra de själva. Bilplåtslagaren jag var hos sa att de kanske handlad om en 1000 lapp om de gick o laga annars ny balk, min gissning max 5000 spänn, ganska överkommligt ändå.
                              Däremot har jag ju nu en fråga, är det någon här som kan rekomendera en bra och billig bilplåtslagare i sthlm området?

                              Mvh Chrille

                              #42859
                              Vectorm12
                              Deltagare

                                Kanalens Bilackering AB i södertälje gör i alla fall jobb på högsta nivå vad gäller priset så är det lite annat… De har tidigare lackat en massa prylar åt mig och kommer fixa till mina älskling i vår efter vandaliseringen x(

                                ring och kolla med dem… 08-55085543

                                #42856
                                GrizzlyBear
                                Deltagare

                                  När vi ändå talar om Södertälje kan jag rekommendera Bilakuten. De gör allt! Riktar, knackar plåt & lackar. Mycket bra resultat blir det också.
                                  Dessutom håller de alltid priset de sagt om du vill betala själv och inte blanda in försäkringsbolaget.
                                  Att de dessutom är med i Kontrollerad Bilverkstad gör inte saken sämre.
                                  Sväng förbi dem och be dem kolla på bilen så får du oftast ett pris direkt. Och de håller det som sagt!
                                  Du hittar dem på Brunnsängsv. 30.
                                  Tel. 08-550 643 50

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.