› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Dör vid gaspådrag
- Detta ämne har 18 svar, 1,454 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
kackan.
-
FörfattareInlägg
-
3 juli, 2007 kl. 09:57 #1300
kackan
Deltagarehej har fått lite problem med min GT -95 igår när jag skulle åka en sväng så slår den ifrån så fort man gasar den, smyger jag på gasen kan jag få mer varv på den. Den går fint på tomgång, så nån som har något förslag ? lmm ?
MVH Marcus
3 juli, 2007 kl. 10:33 #44139.zip
DeltagareVad har gjorts med bilen? Filter? Mappning? Stift? Tändkablar?
När gjordes den senaste servicen? Bränslefilter? Händer det alltid? Varm eller kall?//.zip
3 juli, 2007 kl. 10:45 #44143kackan
Deltagareden är mappad filter 3″.. har servat den förra veckan. Men inte hunnit byta stift. Det är hela tiden vare sig den är varm eller kall.
3 juli, 2007 kl. 10:51 #44140.zip
DeltagareVilken firma mappade bilen? Och när du säger filter, menar du då öppet filter?
Har bilen börjat på dra ovanligt mkt bränsle även vid lugn körning? I sånna fall är det nog lmm som börjat på bråka.
Kör du fortfarande med orginal bränslepump så kan det vara den som inte hinner med riktigt.//.zip
3 juli, 2007 kl. 10:53 #44144kackan
Deltagareja det är öppet filter .. och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet. Tips på annan pump ?
3 juli, 2007 kl. 12:21 #44136specialized
Deltagareja det är öppet filter .. och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet. Tips på annan pump ?
Vore det bränslepumpen så skulle den nog inte bete sig så..:)
Orginal bränslepump räcker till orginalturbon.Så länge den är frisk.Låter väl snarare som LMM eller något tändningsrelaterad såsom stift eller tändkablar.
Plocka ut stiften och kolla och åk till Subaru-handlarn och koppla upp dig mot en select-monitor och se om du får felkoder.Det är en bra början…:)
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉3 juli, 2007 kl. 12:41 #44145kackan
Deltagarehar en annan lmm liggandes som heter lika 22680 AA160 A36-000 R60 .. men dom svarta siffrorna stämmer inte .. ät det bara ett tillverknings nr ?
3 juli, 2007 kl. 16:43 #44135Adam K
DeltagareVad är det för sprut? Unichip? eller Link eller vad?
Ge oss nåt att spekulera ifrån. Det är din bil du vill ha hjälp med!
3 juli, 2007 kl. 18:41 #44133b20mannen
Deltagareja det är öppet filter
Brukar inte LMM tycka om i längden.
Fast LMMer brukar även få mens utan anledning.och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet.
Då lutar det åt LMM.
Tips på annan pump ?
Walbro GSS340 satte jag i min GT98. Rekommenderas.
Min checklista är: LMM, blockerat insug på nåt sätt, bränslefilter, bränslepump.
3 juli, 2007 kl. 21:15 #44132jraberg
Deltagareehm, låter mer i mina öron som att laddtrycksspärren hoppar in.Om den slår ifrån vid belastning. laddtrycksmätare har du installerat?
-johan
4 juli, 2007 kl. 07:09 #44146kackan
DeltagareDen dör redan innan turbon ska slå in så fort man ger den gas så slår den ifrån och blöddrar så det går inte att få varv på den.
5 juli, 2007 kl. 00:22 #44134b20mannen
DeltagareOm du med varm motor kör en acceleration på ettan/tvåan – Hur ser turbon ut sen då?
Om den lyser gult/vitt så leanar motorn nåt katastrofalt. Och det beror troligast på bränslebrist.
soppafilter, soppapump, bränsletrycksregulatorn…
Om turbon inte lyser, inte ens orange, då slår boxen ifrån. Och då beror det snarare på LMM eller liknande.
Tänk på att motorn inte mår speciellt bra av att pressas när den slår ifrån sådär. Bästa är att hitta felet utan att köra en meter.
Du kan inte få någon att läsa ur felkoder från ECUn?
5 juli, 2007 kl. 02:07 #44142hermelinen
DeltagareDu har inte lite soppa då?
5 juli, 2007 kl. 03:20 #44137specialized
DeltagareSom en liten funderare så här på natttimmarna…… En gräsklippare som går på vattenskadad bensin beter sig PRECIS som du beskriver märkte jag för någon vecka sen 😉
Mvh.Mattias – Som undrar över likheten mellan en briggs & stratton och en boxer 4:a 😉
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉5 juli, 2007 kl. 12:06 #44147kackan
DeltagareOm du med varm motor kör en acceleration på ettan/tvåan – Hur ser turbon ut sen då?Om den lyser gult/vitt så leanar motorn nåt katastrofalt. Och det beror troligast på bränslebrist.soppafilter, soppapump, bränsletrycksregulatorn…Om turbon inte lyser, inte ens orange, då slår boxen ifrån. Och då beror det snarare på LMM eller liknande.Tänk på att motorn inte mår speciellt bra av att pressas när den slår ifrån sådär. Bästa är att hitta felet utan att köra en meter.Du kan inte få någon att läsa ur felkoder från ECUn?
lite svårt att prova när den slår ifrån så fort jag trycker ner gasen eller kan bara krypa fram inte mer än 2500-3000 rpm. Nej kör inte med bilen den bara står.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.