SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Dör vid gaspådrag

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1300
    kackan
    Deltagare

    hej har fått lite problem med min GT -95 igår när jag skulle åka en sväng så slår den ifrån så fort man gasar den, smyger jag på gasen kan jag få mer varv på den. Den går fint på tomgång, så nån som har något förslag ? lmm ?

    MVH Marcus

    #44139
    .zip
    Deltagare

    Vad har gjorts med bilen? Filter? Mappning? Stift? Tändkablar?
    När gjordes den senaste servicen? Bränslefilter? Händer det alltid? Varm eller kall?

    //.zip

    #44143
    kackan
    Deltagare

    den är mappad filter 3″.. har servat den förra veckan. Men inte hunnit byta stift. Det är hela tiden vare sig den är varm eller kall.

    #44140
    .zip
    Deltagare

    Vilken firma mappade bilen? Och när du säger filter, menar du då öppet filter?

    Har bilen börjat på dra ovanligt mkt bränsle även vid lugn körning? I sånna fall är det nog lmm som börjat på bråka.
    Kör du fortfarande med orginal bränslepump så kan det vara den som inte hinner med riktigt.

    //.zip

    #44144
    kackan
    Deltagare

    ja det är öppet filter .. och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet. Tips på annan pump ?

    #44136
    specialized
    Deltagare

    ja det är öppet filter .. och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet. Tips på annan pump ?

    Vore det bränslepumpen så skulle den nog inte bete sig så..:)
    Orginal bränslepump räcker till orginalturbon.Så länge den är frisk.

    Låter väl snarare som LMM eller något tändningsrelaterad såsom stift eller tändkablar.
    Plocka ut stiften och kolla och åk till Subaru-handlarn och koppla upp dig mot en select-monitor och se om du får felkoder.

    Det är en bra början…:)

    Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
    ———————————-
    SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

    #44145
    kackan
    Deltagare

    har en annan lmm liggandes som heter lika 22680 AA160 A36-000 R60 .. men dom svarta siffrorna stämmer inte .. ät det bara ett tillverknings nr ?

    #44135
    Adam K
    Deltagare

    Vad är det för sprut? Unichip? eller Link eller vad?

    Ge oss nåt att spekulera ifrån. Det är din bil du vill ha hjälp med!

    #44133
    b20mannen
    Deltagare

    ja det är öppet filter

    Brukar inte LMM tycka om i längden.
    Fast LMMer brukar även få mens utan anledning.

    och jag tycker den dragit väldigt mycket på slutet.

    Då lutar det åt LMM.

    Tips på annan pump ?

    Walbro GSS340 satte jag i min GT98. Rekommenderas.

    Min checklista är: LMM, blockerat insug på nåt sätt, bränslefilter, bränslepump.

    #44132
    jraberg
    Deltagare

    ehm, låter mer i mina öron som att laddtrycksspärren hoppar in.Om den slår ifrån vid belastning. laddtrycksmätare har du installerat?

    -johan

    #44146
    kackan
    Deltagare

    Den dör redan innan turbon ska slå in så fort man ger den gas så slår den ifrån och blöddrar så det går inte att få varv på den.

    #44134
    b20mannen
    Deltagare

    Om du med varm motor kör en acceleration på ettan/tvåan – Hur ser turbon ut sen då?

    Om den lyser gult/vitt så leanar motorn nåt katastrofalt. Och det beror troligast på bränslebrist.

    soppafilter, soppapump, bränsletrycksregulatorn…

    Om turbon inte lyser, inte ens orange, då slår boxen ifrån. Och då beror det snarare på LMM eller liknande.

    Tänk på att motorn inte mår speciellt bra av att pressas när den slår ifrån sådär. Bästa är att hitta felet utan att köra en meter.

    Du kan inte få någon att läsa ur felkoder från ECUn?

    #44142
    hermelinen
    Deltagare

    Du har inte lite soppa då?

    #44137
    specialized
    Deltagare

    Som en liten funderare så här på natttimmarna…… En gräsklippare som går på vattenskadad bensin beter sig PRECIS som du beskriver märkte jag för någon vecka sen 😉

    Mvh.Mattias – Som undrar över likheten mellan en briggs & stratton och en boxer 4:a 😉
    ———————————-
    SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

    #44147
    kackan
    Deltagare

    Om du med varm motor kör en acceleration på ettan/tvåan – Hur ser turbon ut sen då?Om den lyser gult/vitt så leanar motorn nåt katastrofalt. Och det beror troligast på bränslebrist.soppafilter, soppapump, bränsletrycksregulatorn…Om turbon inte lyser, inte ens orange, då slår boxen ifrån. Och då beror det snarare på LMM eller liknande.Tänk på att motorn inte mår speciellt bra av att pressas när den slår ifrån sådär. Bästa är att hitta felet utan att köra en meter.Du kan inte få någon att läsa ur felkoder från ECUn?

    lite svårt att prova när den slår ifrån så fort jag trycker ner gasen eller kan bara krypa fram inte mer än 2500-3000 rpm. Nej kör inte med bilen den bara står.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.