Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #775
    stockis
    Deltagare

      Alltså den som sitter på instrumentpanelen och lyser röd om dörren är öppen. Min lyser röd hela tiden, fast lite mindre. när dörren är öppen så lyser den mer. Ska det vara så ? ska inte den vara helt släckt om dörren är stängd?

      #40395
      skytiskapilen
      Deltagare

        Hej Stockis !Detta är ett känt problem om man har ett larm monterat (CarGuard har jag), men kan botas med ett motstånd som åtminstone min larmmontör kunde montera i efterskott.Om du sätter dörröppningsljusknappen (pust vilket ord) som sitter på innertakslampan i dess olika lägen så finns det ett läge där inte varningslampan för öppen dörr lyser (har jag för mig ur minnet). Helt bra blir det dock inte utan det lilla extra motståndet.mvh Mats N

        Inget “problem”, en medveten feature från ergonomiavdelningen:D:D

        /Andreas
        – OG –

        #40397
        stockis
        Deltagare

          man tackar 🙂 var lite fundersam för den slocknade ibland 😛

          #40393
          Manor
          Deltagare

            Hej Stockis !

            Detta är ett känt problem om man har ett larm monterat (CarGuard har jag), men kan botas med ett motstånd som åtminstone min larmmontör kunde montera i efterskott.

            Om du sätter dörröppningsljusknappen (pust vilket ord) som sitter på innertakslampan i dess olika lägen så finns det ett läge där inte varningslampan för öppen dörr lyser (har jag för mig ur minnet). Helt bra blir det dock inte utan det lilla extra motståndet.

            mvh Mats N

            #40394
            Manor
            Deltagare

              Ställ om kupébelysningen ett snäpp så ändrar sig “dörröppningsvisningslampan”. Gick med den åkomman i några månader utan att fatta ett skit vad som pågick tills vips en dag då jag snuddade vid kupélampan;)

              …varningslampan för öppen dörr ska alltså inte lysa alls när samtliga dörrar är stängda. Om den gör det (eller endast “glöder” lite svagt) så kan det fixas med hjälp av ett motstånd. På t.ex CarGuard bör detta vara ett fenomen som de väl känner till. Det går dock att ställa om kupébelysningsknappen så att man slipper denna lysande lampa tills man fixat med motståndet.

              mvh Mats N

              #40396
              FRBxxx
              Deltagare

                Ställ om kupébelysningen ett snäpp så ändrar sig “dörröppningsvisningslampan”. Gick med den åkomman i några månader utan att fatta ett skit vad som pågick tills vips en dag då jag snuddade vid kupélampan;)

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.