Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1576
    sereLL
    Deltagare

      Nu när jag bytte till vinterdäck så fick ja ett litet knepigt dovt ljud bak någonstans?

      ligger jag å kör en 50-100 så hörs det rätt väl. låter som någon ihålig trumma eller något liknande? “oooooohhh” låter som om det skulle kunna vara något från nån av dämparna eller liknande. någon som skulle kunna ha nå förslag på vad det skulle kunna vara?!

      #45676
      kamikaze
      Deltagare

        Det är jättesvårt att säga med hjälp av “ooooooohhh” men kolla hjullagren, hissa upp bilen o ta tag kvart i tre och försök “vicka” hjulet ut och in inte vrida, gör sedan samma sak fast med händerna halv tolv glappar det i någon riktning så är hjullagret kass.

        Det är i alla fall något att börja med.

        Det är inte så att du har satt på flong nya dubbade vinterdäck och hör hur det spelar om dubben.

        #45678
        jontegt-08
        Deltagare

          det är inte så att du bra dubb i däck så att det är det som låter när du kör på asfalt, för då låter det ooohhhh! ;)?

          #45677
          sereLL
          Deltagare

            bra dubb har jag i däcken. men de vet jag hur de låter,

            är riktigt knepigt. kommer från och till hela tiden, ena dagen låter de absolut ingenting, andra hela tiden.

            sen har jag precis ovanför 100 strecken, och till 105km/h likadant ljud, hur ja en gör 😀 börjar bli en aningen förvirrad haha

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.