› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › DP/Kat
- Detta ämne har 10 svar, 1,289 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 1 månad sedan av
dlehtihet.
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2002 kl. 10:35 #1850
dlehtihet
DeltagareHej,
Ni som bytt downpipen, är det alltid så att katten ryker i och med det? Någon som har besiktigat utan främre katten och måste motorn vara glödhet för att det skall gå igenom? Finns överhuvudtaget någon dp med frikostigare design som även inkluderar kat och ger ett friare flöde? Hur påverkar detta ljudnivån innifrån bilen?
M v h
Danne
14 maj, 2002 kl. 13:29 #47280Aquila
DeltagareMenar du ryker som att det kommer rök, eller menar du ryker som att den försvinner??
Aquila Without Wheels14 maj, 2002 kl. 13:58 #47277Kvarnis
DeltagareNix.
Men det är vanligast. MRT har med kat på DP’n, som är helt ok.
Men ska du ha max effekt så ska du undvika allt som förhindrar flödet 😉Har för mig att det skillde ca 10hk på ett sytem med racekat och resonator
vs. ett utan dvs raka rör tom slutdämpen.
Detta dock på en bil med +350hk 😀/Kvarnis
14 maj, 2002 kl. 14:38 #47273dlehtihet
Deltagareoops,
sorry. Ska inte använda 08:a rotvälska i fortsättningen (8:)).
Tack för infot om MRT. Ska genast gå in och skärskåda deras sortiment. Men hur kommer det fungera sen när SBP ska granska. Går den igenom emissiontesterna utan främre katten monterad. Hur effektiv är en racekat jmf med standard vad gäller rening (dvs, blir det till att montera på orginal inför besiktning)? Var köper man bäst racekatalysator (som helst om möjligt också passar på orginalfästena (om man har Magnex mellanrör + slutdämp)?
M v h
Daniel
14 maj, 2002 kl. 18:50 #47278Kvarnis
DeltagareKan inte svar för MRT’s DP än ang. SBP. Ser ut typ så här med en VF30
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_photo.php?set_albumName=ssi54&id=Jan_K_VF30_MRT_dpMen jag besiktade tidigare min Legacy Turbo med endast 1 kat, och det gick bara fint fast den var 7 år och gått ca. 11000 mil.
Race/fullflödes kat funkar, annars så fanns det väl ingen mening med dom 😉
Uppsala Avgasteknik kanske…, lär ha race katter :p
/Kvarnis
15 maj, 2002 kl. 08:38 #47274dlehtihet
DeltagareHehe,
Då var det beställt en Magnex dp med separata utloppskanaler + en jetex performance air filter ifrån Scoobyparts (mrt:s krävde deras eget mellanrör tyvärr). Börjar känna att man glider längre och längre in i träsket nu…
Tack för svaren
M v h
Danne
16 maj, 2002 kl. 12:05 #47276dlehtihet
DeltagareKvarnis,
Vilken kat hade du kvar på legacyn när du gick igenom SBP? Mitten eller främre?
M v h
Daniel
16 maj, 2002 kl. 17:57 #47279Kvarnis
DeltagareDet var den främre, men den hade onekligen ett par år på naken men…de funka 😀
/Kvarnis
8 januari, 2003 kl. 10:33 #47272Janne248
DeltagareKvarnis, bara Kat i DP på Legacyn säger du???
Tror du det funkar på en Impreza också???/Janne
http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
________________
http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/8 januari, 2003 kl. 11:29 #47281Whiteline
DeltagareVad får du ge för den beställningen, Daniel, med frakt? Hade tanke att följa dina fotspår med en DP 😉
/J
9 januari, 2003 kl. 09:01 #47275dlehtihet
DeltagareOm inte minnet sviker mig nu så gav jag 1800 kronor inkl. frakt (eller om det nu var 2200 för allting, kommer inte ihåg). Det var iaf. en mycket prisvärd modifiering. Bilen blev nästan som förbytt till det bättre 🙂
M v h
Danne
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.