Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1850
    dlehtihet
    Deltagare

    Hej,

    Ni som bytt downpipen, är det alltid så att katten ryker i och med det? Någon som har besiktigat utan främre katten och måste motorn vara glödhet för att det skall gå igenom? Finns överhuvudtaget någon dp med frikostigare design som även inkluderar kat och ger ett friare flöde? Hur påverkar detta ljudnivån innifrån bilen?

    M v h

    Danne

    #47280
    Aquila
    Deltagare

    Menar du ryker som att det kommer rök, eller menar du ryker som att den försvinner??
    Aquila Without Wheels

    #47277
    Kvarnis
    Deltagare

    Nix.

    Men det är vanligast. MRT har med kat på DP’n, som är helt ok.
    Men ska du ha max effekt så ska du undvika allt som förhindrar flödet 😉

    Har för mig att det skillde ca 10hk på ett sytem med racekat och resonator
    vs. ett utan dvs raka rör tom slutdämpen.
    Detta dock på en bil med +350hk 😀

    /Kvarnis

    #47273
    dlehtihet
    Deltagare

    oops,

    sorry. Ska inte använda 08:a rotvälska i fortsättningen (8:)).

    Tack för infot om MRT. Ska genast gå in och skärskåda deras sortiment. Men hur kommer det fungera sen när SBP ska granska. Går den igenom emissiontesterna utan främre katten monterad. Hur effektiv är en racekat jmf med standard vad gäller rening (dvs, blir det till att montera på orginal inför besiktning)? Var köper man bäst racekatalysator (som helst om möjligt också passar på orginalfästena (om man har Magnex mellanrör + slutdämp)?

    M v h

    Daniel

    #47278
    Kvarnis
    Deltagare

    Kan inte svar för MRT’s DP än ang. SBP. Ser ut typ så här med en VF30
    http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_photo.php?set_albumName=ssi54&id=Jan_K_VF30_MRT_dp

    Men jag besiktade tidigare min Legacy Turbo med endast 1 kat, och det gick bara fint fast den var 7 år och gått ca. 11000 mil.

    Race/fullflödes kat funkar, annars så fanns det väl ingen mening med dom 😉

    Uppsala Avgasteknik kanske…, lär ha race katter :p

    /Kvarnis

    #47274
    dlehtihet
    Deltagare

    Hehe,

    Då var det beställt en Magnex dp med separata utloppskanaler + en jetex performance air filter ifrån Scoobyparts (mrt:s krävde deras eget mellanrör tyvärr). Börjar känna att man glider längre och längre in i träsket nu…

    Tack för svaren

    M v h

    Danne

    #47276
    dlehtihet
    Deltagare

    Kvarnis,

    Vilken kat hade du kvar på legacyn när du gick igenom SBP? Mitten eller främre?

    M v h

    Daniel

    #47279
    Kvarnis
    Deltagare

    Det var den främre, men den hade onekligen ett par år på naken men…de funka 😀

    /Kvarnis

    #47272
    Janne248
    Keymaster

    Kvarnis, bara Kat i DP på Legacyn säger du???
    Tror du det funkar på en Impreza också???

    /Janne

    http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi248
    ________________
    http://www.solace.mh.se/~el302/subaru/

    #47281
    Whiteline
    Deltagare

    Vad får du ge för den beställningen, Daniel, med frakt? Hade tanke att följa dina fotspår med en DP 😉

    /J

    #47275
    dlehtihet
    Deltagare

    Om inte minnet sviker mig nu så gav jag 1800 kronor inkl. frakt (eller om det nu var 2200 för allting, kommer inte ihåg). Det var iaf. en mycket prisvärd modifiering. Bilen blev nästan som förbytt till det bättre 🙂

    M v h

    Danne

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.