Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1363
    Omme
    Deltagare

      Hej alla,

      Tänkte kanske sätta dragkrok på min Impreza WRX 2001 för att kunna dra skotern på vintern 🙂

      Kan man sätta dragkrok på dem?

      Är det någon här som gjort det?

      Vad kostar det?

      Tackar på förhand!

      Mvh
      /Anders.

      #44507
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Klart det finns, Mekonomen (och subaru) kan trolla fram ett drag från svenska Monoflex, som i stort sett bara är att bulta dit.
        Runt 3500 med elsats kostar det.

        Kan du hantera ett spärrskaft, har tillgång till momentnyckel (eller lägger en 500-ing på biltemas stora nyckel) och kan skruva ihop lite elkablar i kontakten så grejar du det lätt själv.

        Mig tog det 2 timmar kanske att meka dit draget (exkl. elen) med högerarmen kraftigt satt ur spel (klättrade på väggarna och orkade inte vara stilla längre med trasig axel :+ ).

        Säg att det skulle kosta en 1000-1500:- att få det installerat på verkstad.

        /J – fick oväntad hjälp med elen (kram på dig Madde)

        #44509
        Strat
        Deltagare

          Regbesiktning kostar 380:- 😉

          /Claes

          #44508
          SecretAgentMan
          Deltagare

            ….och för det får man precis ingenting – jag var inne med kombin och reggade in mitt drag idag. 😀

            10 minuters humma-hummande över chassienummer, artikelnummer på draget och fipplande på handdatorn, ingen koll på att elen fungerade, eller att något var åtdraget alls (jag hade kunna skita i att dra dig något, gett fan i elen och allmänt ställt till det med andra ord 😀 ).

            Han fumlade även med den löstagbara kroken, så jag fick själv visa hur man tog bort den.

            SBP är fina de…maktfullkompliga, och fullkomligt inkompetenta lite stundtals som det verkar.

            /J

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.