Har nyligen införskaffat mig en WRX 01a och är mycket nöjd..
Roligare bil får man leta efter =) Nu är det så att jag har prövat mig fram lite med olika varvtal o.s.v när det är stillastående starter.. Hur gör ni när ni ska flyga iväg så fort som möjligt?
Kom gärna med lite tips och ideer som ni har klurat ut =)
Det jag märkt är att om man slirar lite med kopplingen för att sedan stampa gasen i botten får man bra starter, men det luktar ju inte så gott och det kan ju inte vara så hälsosamt för kopplingen..
Hej, det finns inga drömstart utan att kopplingen får stryk, nu är det enklare för mig att få en drömstart som jag har launch Control, då är man runt 6000 när man släpper kopplingen, då får man kick och bilen flyger fram, jag vet inte hur det blir med en WRX. Men iaf eller kopplingen får stryk eller drivlinan…
Det jag har märkt också att du får bäst start om du slirar på kopplingen lite, men det luktar inte så gott men vill man få bra starter så får det kosta lite. Inte allt för ofta man gör det heller så =)
Det jag har märkt också att du får bäst start om du slirar på kopplingen lite, men det luktar inte så gott men vill man få bra starter så får det kosta lite. Inte allt för ofta man gör det heller så =)
Jag har gjort ett antal 100 startet i streetrace världen o aldrig fått stryk i någon. Men det har kostat där efeter.. Kopplingen höll 3000 mil bara.
Om du absolut ska göra sådana starter så, jag släpper på 5000, fast det är inget som någon rekommenderar. Kör bilen ordentligt så håller den. Bilen e till för att svängas med! Inga rattlåsrace! Vill du svänga så kommer klubben ha superstage på emmaboda i september. Be there or be square…..
Jag håller runt 4000-4500rpm och droppar kopplingen. Direkt du släppt den, fullgas såklart 😉
Bara de med M/T som har en chans i starten, resten är hopplöst borta 😛 😉
Varvtalet kan variera lite beroende på grepp i asfalten och däck, men mellan 4000-5000 rpm är ett säkert tips och inga mesiga slira-på-kopplingen-starter för då förlorar du 😛
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.