Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1913
    Robban25
    Deltagare

      Hallå. Hade tänkt att byta dumpen på min MY00.
      Vad använder ni för dumpventiler och vart har ni köpt dom?
      Vill helst att det skall vara bolt on så att man slipper bygga om en massa.

      Skriv gärna pris samt inköpsställe!

      BlåSubbaiSkåne

      #47786
      Mange
      Deltagare

        Själv kör jag med en Forge atmosfärisk. Den passar på Orginal IC fästen.
        Köpte den av en i klubben.

        kolla på:
        http://www.grahamgoode.com
        http://www.motornord.se
        http://w1.950.telia.com/~u95000007/ <-- KN racing Finns ett antal märken att välje mellan. /Mange

        #47788
        Robban25
        Deltagare

          Tack för svaret. Hur låter Motornords dump?
          Skulle helst vilja ha ett kvittrande ljud som rallybilarna har.

          BlåSubbaiSkåne

          #47787
          Mange
          Deltagare

            Min forge lät så i början. Öppnade den och gjorde rent den, nu pysssser den fint. Jag tror inte det där kvittrande ljudet är så bra för turbon.

            /Mange

            #47789
            Robban25
            Deltagare

              Varför skulle det inte vara bra för turbon?
              Det låter ju så på rallybilarna av någon anledning.

              Tror nog att jag skaffar en dump av MotorNord. Lagom pris är det också!

              BlåSubbaiSkåne

              #47790
              Kopparberg
              Deltagare

                Någon som har provat dumpen från Bildesign?
                http://www.impreza.nu/ssi2/club/members/discounts/bildesign.php

                #47785
                Evildead
                Deltagare

                  Kvittret kommer inte från dumpen.

                  som i ditt fall om den inte jobbar ordentligt så tar den inte undan
                  allt som behövs, en liten mängd av tryckpulsen studsar tebax
                  mot turbons impeller och alstrar kvitter ljudet.

                  Vanligare på bilar med rejäla laddtryck, typ 2bar plus, som rallybilar till exempel, då börjar en vanlig dump inte hänga med riktigt.

                  -Chrille

                  #47784
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Som Chrille säger så är det luft som studsar mot impeller bladen…
                    Tyvärr håller varken en TD04 eller en VF serie turbo för väldigt bra..tyvärr,
                    Om du ej har en fungerande dump eller en i huvutaget som i Rally

                    På en Rally bil så byter man typ turbo efter 200km… Grupp N dvs
                    På en A så är et en lite…dyrar en.. 😀

                    /Kvarnis

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.