• Detta ämne har 7 svar, 1,024 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Kvarnis.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1913
    Robban25
    Deltagare

    Hallå. Hade tänkt att byta dumpen på min MY00.
    Vad använder ni för dumpventiler och vart har ni köpt dom?
    Vill helst att det skall vara bolt on så att man slipper bygga om en massa.

    Skriv gärna pris samt inköpsställe!

    BlåSubbaiSkåne

    #47786
    Mange
    Deltagare

    Själv kör jag med en Forge atmosfärisk. Den passar på Orginal IC fästen.
    Köpte den av en i klubben.

    kolla på:
    http://www.grahamgoode.com
    http://www.motornord.se
    http://w1.950.telia.com/~u95000007/ <-- KN racing Finns ett antal märken att välje mellan. /Mange

    #47788
    Robban25
    Deltagare

    Tack för svaret. Hur låter Motornords dump?
    Skulle helst vilja ha ett kvittrande ljud som rallybilarna har.

    BlåSubbaiSkåne

    #47787
    Mange
    Deltagare

    Min forge lät så i början. Öppnade den och gjorde rent den, nu pysssser den fint. Jag tror inte det där kvittrande ljudet är så bra för turbon.

    /Mange

    #47789
    Robban25
    Deltagare

    Varför skulle det inte vara bra för turbon?
    Det låter ju så på rallybilarna av någon anledning.

    Tror nog att jag skaffar en dump av MotorNord. Lagom pris är det också!

    BlåSubbaiSkåne

    #47790
    Kopparberg
    Deltagare

    Någon som har provat dumpen från Bildesign?
    http://www.impreza.nu/ssi2/club/members/discounts/bildesign.php

    #47785
    Evildead
    Deltagare

    Kvittret kommer inte från dumpen.

    som i ditt fall om den inte jobbar ordentligt så tar den inte undan
    allt som behövs, en liten mängd av tryckpulsen studsar tebax
    mot turbons impeller och alstrar kvitter ljudet.

    Vanligare på bilar med rejäla laddtryck, typ 2bar plus, som rallybilar till exempel, då börjar en vanlig dump inte hänga med riktigt.

    -Chrille

    #47784
    Kvarnis
    Deltagare

    Som Chrille säger så är det luft som studsar mot impeller bladen…
    Tyvärr håller varken en TD04 eller en VF serie turbo för väldigt bra..tyvärr,
    Om du ej har en fungerande dump eller en i huvutaget som i Rally

    På en Rally bil så byter man typ turbo efter 200km… Grupp N dvs
    På en A så är et en lite…dyrar en.. 😀

    /Kvarnis

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.