Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1359
    mikke
    Deltagare

      Hur går det med garantier osv på en 06 sti om det sitter en Forge dumpventil på?

      Mvh Mikael, tacksam för svar 🙂

      #44482
      Niklas
      Deltagare

        Minsta förändring skrotar garantierna…så klart.

        #44479
        Digits
        Deltagare

          Minsta förändring skrotar garantierna…så klart.

          Inte alla garantier saklart… T.ex om bromsarna gar sonder spelar ju inte dump-ventilen in direkt 😉

          Sen ar det ju ocksa sa att man kan byta tillbaka ratt enkelt om man nu vill ha en dump-ventil och bilen skulle knasa sig (det ar sakert bedrageri iofs, sa jag rekommenderar det inte, naturligtvis).

          En dumpventil pa en standard-bil ger bara problem, dock, sa byt inte… Kop en san dar elektronisk “dumpventil” fran ebay istallet (hogtalare som spelar ett dump-ljud nar du slapper gasen :D) Problem som kan uppsta ar typ ryckningar pa halvgas, for fet blandning vid gas-slapp osv osv.

          #44483
          Niklas
          Deltagare

            Digits: Nu trodde jag vi snackade motorgaranti då dumpen sitter där den sitter. Pillar du med något som innefattar garantin så finns inte garantin längre. Sen är det upp till dig om du känner att Subaruns tillförlitlighet rent allmänt är tillräckligt stor för att du skall våga sätta i en annan dump. Själv är jag rätt nöjd med min 7 år gamla Impreza som bara fått bromsar, däck och några remmar i motorn bytta pga slitage.

            #44480
            mikke
            Deltagare

              Minsta förändring skrotar garantierna…så klart.

              Inte alla garantier saklart… T.ex om bromsarna gar sonder spelar ju inte dump-ventilen in direkt ;)Sen ar det ju ocksa sa att man kan byta tillbaka ratt enkelt om man nu vill ha en dump-ventil och bilen skulle knasa sig (det ar sakert bedrageri iofs, sa jag rekommenderar det inte, naturligtvis). En dumpventil pa en standard-bil ger bara problem, dock, sa byt inte… Kop en san dar elektronisk “dumpventil” fran ebay istallet (hogtalare som spelar ett dump-ljud nar du slapper gasen :D) Problem som kan uppsta ar typ ryckningar pa halvgas, for fet blandning vid gas-slapp osv osv.

              Ok, Men nu är det så att det sitter på en jag ska köpa, men jag får se lite hur man gör, kan byta tillbaka till orginal 🙂

              Annars kan man ju alltid ha en passagerare som sitter och pyser med rutan nere 😉

              #44481
              crazyarash
              Deltagare

                min va trimmad men dem fatta ingenting.. ja hade större turbo dump grenrör avgassystem (utan kat) men det gick genom. dem är oftas snälla! + att dem inte kan nåt om dessa bilar.

                ja lämna in min bil på svenskabil i göteborg.

                #44478
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Jag tror inte de är så ovetande längre om man skulle ramla in med kolvar som hänger utanför blocket, med större turbo, grenrör, etc.

                  Det är en risk man får räkna med, ställer man till det, så får man ta smällen med…

                  /J

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.