› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Dumpventilsutsläppsfråga :)
- Detta ämne har 5 svar, 948 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 6 månader sedan av
GRID.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2008 kl. 08:35 #1479
GRID
DeltagareVad är det för skillnad på dom här 2 olika ”utsläppsventilerna” ?
http://www.dalhems.com/luftfiltersidor/luftfilterbilder/blitzdump2.jpg
Har det bara med ljudet å göra, eller är den med filtret säkrare så den inte kan dra in nån skit?
6 april, 2008 kl. 08:54 #45154challe
DeltagareNär jag pratade med j-spech, som är ÅF för blitz i sverige, så sa han att det bara är ljudet som skiljer.
Har själv den dumpen på bilden med ett filter som ser ut som ett vanligt öppet filter, och den låter ganska klassiskt ”ptsccch”.
Den där andra varianten skulle tydligen vissla lite mer, men har aldrig hört den själv6 april, 2008 kl. 09:16 #45152b20mannen
DeltagareJag skulle definitivt köra med den till vänster.
Blitz-dumpen klarar uppgiften utan filter, och ljudmässigt så låter den ju så härligt. Inte direkt bullrigt, men ett klassiskt TFATF-sound! 😉6 april, 2008 kl. 11:09 #45153tendency
DeltagareMen det ska ju låta ptsSCHH! och inte pschwiiiIIIP! eller kiiiirrbippsch! 😉
Vill du ha det förstnämnda flåset, så ska du köpa dig en atmosfärisk Forge.6 april, 2008 kl. 11:49 #45155.zip
DeltagareHar det bara med ljudet å göra, eller är den med filtret säkrare så den inte kan dra in nån skit?
Jag var på väg att köpa en Blitz dump för ett tag sen, men nu minns jag inte exakt vad det är för skillnad mellan filtret och hornet.
Så här står det på Blitz hemsida.
-* Optional flange can be purchased.
-** If the filter is used the low boost port will be blocked.Efter lite mer googlande så hittade jag detta.
-The tiny stainless steel filter (inset photo), for use in adverse conditions, gives great protection against dirt and grit getting into the valve. The horn attachment (main photo) simply allows the most air and sound to escape.* DD (Dual Drive) for maximum response (small port for low boost + larger port for high boost).
* Includes mini SUS filter.
* Urethane gasket to ensure complete seal.
* Tension adjustable.
* Holds to 1.2 BAR (18psi).
* Available hard spring for high boost applications.Jag har för mig att Äljen har/har haft denna dump så fråga honom.
//.zip
6 april, 2008 kl. 13:15 #45151GRID
DeltagareAha tack för svaren, både ljud och säkerhet mot skit alltså, känns som det är lika bra å köra på säkerhet då 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
