Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23177
    e.k
    Deltagare

      Hej alla subaru fanatiker. Nu har jag inhandlat mig en japanare igen och denna gång blev det en impreza wrx v-limited edition. Precis passerat 13k nu och är i relativt bra skick i lacken.
      Bilen är helt orginal för tillfället förutom ett 3” från turbon. Tanken är att få lite mer hästar ur den till sommarn och köra lite 402 och ev lite bana.
      Gno upp lacken, sänka den och lacka ner sido o bakkjolarna är också i tankarna men först och främst blir det lite effektökning.
      Sen ska jag extraknäcka lite som postbud då jag har nära till brevlådorna 😉

      “Majblomman” ska tas bort (dekalen), vita blinkers är beställda. Har beställt 19” som kommer hem imon. Så kommer lägga upp en bild på hur de blir :).
      Installerad en AEM bredbandslmbda idag så jag kan se om den får tillräckligt med soppa och luft.
      Ska sätta dit den på något lämpligare ställe senare.

      #200913
      Kvarnis
      Deltagare

        Du skulle ha satsat på lätta 17″ med R-däck
        Större spridare vore inte en dumidé
        Sen är det bara att mappa med apexi,simtec,autonic etc så är nog org.turbon god för ca 340Bhp

        Annars ser det ut som en vara en fin bil jag,och många andra skulle nog förslå 22B/wrc looka like om du ska styla. alt Time attack med satsa på nått smak fullt bolla gärna upp ider 🙂

        #200915
        Adam K
        Deltagare

          19″s-hjul??? Hoppas du lyckas sälja dem vidare när du insett…. Folk som köper 18″ brukar försöka sälja vidare sina.
          Annars är bromsarna kraftigt underdimensionerade på de tidiga imprezorna.
          T o m med originaleffekt. Mitt tips är att börja med att gradera upp dem, ev. kit med större skivor, helst 4kolvsok och större skivor, även bak behöver graderas upp om du graderar upp fram.
          Fast ska du köra rattlås-race så är det bara bra med små bromsar, då kan du köra dragradialer på 15″!

          Lycka till med allt! Vitt är helt klart finaste färgen på subborna 🙂

          #200917
          Gilarski
          Deltagare

            Om du vill ha hygglig väghållning är 18 eller 19 ingen höjdare, även om du lyckas få tag i lätta fälgar kommer du inte ned någer vidare. Jag köra Rota Fighter
            16″ , väger ~5,7 kg (ex gummi).

            Oavsett var du täntke göra (förutom det du redan nämnt) så ska jag följa tråden, alltid kul med nya entusiaster 🙂

            #200916
            Turbovin
            Deltagare

              Äh jag tycker inte mina 18″ OZ/Prodrive väger så farligt iaf. Klart det vore bättre med 17″ men det är inte direkt så att bilen blir till en 740 när det svänger 🙂

              Jag har haft original 17″ på mina BMW å Saabar som vägt betydligt mer iaf 🙂

              #200918
              e.k
              Deltagare

                Hej!
                Vilken feedback mycket roligt med alla tips :), 22B/wrc är lite tufft kanske blir att rikta in sig på de. Något eftermarknadssprut får nog vänta till nästa år. Tänkte köra med orginalsprutet i år iaf. Hur mycket går de mappa till om man byter spridare, btr, ic och pump?
                19” är kanske inte det bästa att köra bana med, jag tänkte mer ha dom som lite glidarrims ;). Tänkte köra på 16” orginalfälgarna på bana och slänga på ett par r-däck på dom istället. Orginal bromsarna får va med ett tag till tyvärr, får väll tänka på att bromsa i god tid 🙂 och just nu har jag 180spärr så de är inte skitkul att köra fort.
                Märkte också idag att dämparna bak var inte dom bästa så ett par coilisar blir att inhandla snart, vet inte vilket märke jag ska köra med, har kollat på k-sport är det nån som har haft nån erfarenhet av dom?

                Fick 19” arna idag, personligen tycker jag att dom passade rätt bra. Tar bara i lite när vi körde 4 pers i bilen vid vägbulor o liknande.

                #200912
                Manor
                Deltagare

                  Hej !

                  Det största problemet med 18″ fälgar (och än större) är den pissiga kondition som våra vägar är i.

                  Jag har haft glädjen att få rikta tre av mina 18″ fälgar pga stora potthål som jag åkt ner i av misstag. Det verkar inte vara ett så ovanligt problem när man har hårdpumpade 35-profilsdäck. Mina fälgar har däremot perfekt offset, så jag har inga som helst problem med att de skulle tar emot skärmkanterna…det låter ju inget bra att dina 19″ gör det om än bara då du lastar lite tyngre.

                  #200914
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Tyvärr så kan ingen inom landets gräner mappa org.sprutet på en sån gammal bil,apexi alt unichip är billigaste lösningen om du vill att motorn ska hålla i längden.
                    Du BÖR köra på V-power då den med all säkerhet är mappa för 100oktan.

                    Fälgarna såg fina ut, du får rulla skärmkanterna bak så är problemet löst.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.