› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › EBC skivor någon som testat?
- Detta ämne har 7 svar, 1,104 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
2 maj, 2007 kl. 15:07 #5704
Addson
DeltagareBara en snabb fråga om någon har eller kör med EBC skivor? Isf är ni nöjda o fungerar dom bra?
Mvh Adde
2 maj, 2007 kl. 18:09 #74777dragster
DeltagareEBC skivor har jag bara haftproblem med. Körde med det på min tidigare WRX MY01, och dom sprack efter ca 9månader/800-1000mil då en del bankörning dock. Fick nya på garantin, det var ju bra, med dom sprack också.:o
Då tröttna jag och köpte en STi med ”riktiga” bromsar direkt.:+ 😀
Kan tillägga att jag även körde med EBC egna belägg till skivorna.2 maj, 2007 kl. 18:58 #74780Desen
DeltagareNär jag köpte min GT så satt där EBC skivor med redstuffbelägg på. Han sa att de inte suttit på länge. Men de var skeva så de nästan snurrade i åttor när de blev varma.
Mitt råd e att du slår en signal till Per Stacke på Pean Sweden, han kan hjälpa dig att får ner farten på ett kanonbra sätt.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!3 maj, 2007 kl. 06:14 #74779MariaimprezaGT
DeltagareNär jag köpte min GT så satt där EBC skivor med redstuffbelägg på. Han sa att de inte suttit på länge. Men de var skeva så de nästan snurrade i åttor när de blev varma.Mitt råd e att du slår en signal till Per Stacke på Pean Sweden, han kan hjälpa dig att får ner farten på ett kanonbra sätt./Andreas, Skåne, Kristianstadhttp://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG300 st posters av Block 1250kr1st porrfilm 199kr2st öl 28krAtt anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!
Vi säljer ju dem, oftast får man höra de blir skeva när de använts flitit. Men jag tror mest det beror på att man använder fel kombination. Om man INTE kör speciellt tufft alls så kan man ha gröna med orginalskivor. Ska man ha röda keramiska så är turbogroove skivor ett måste, ska man köra hårt dessutom så bör man ha ultimate discs. De klarar även de gula beläggen… Problemet är den värmen som blir… Ett annat tips är också att verkligen köra in bromsarna innan man testar dem ordentligt…
Detta är tips från våran leverantör, själv har jag inte provat men kommer nog att byta till gula belägg iaf fram på min bil.
Maria
Audi is teh ####!!3 maj, 2007 kl. 06:30 #74775simo
DeltagareDe duger till utställning iaf 😉
Skämt o sido, av alla skivor som jag testat så var dessa långt från sämst. Men för ngn hårdare behandling håller det inte.
/U
3 maj, 2007 kl. 18:18 #74778Addson
DeltagareDe duger till utställning iaf ;)Skämt o sido, av alla skivor som jag testat så var dessa långt från sämst. Men för ngn hårdare behandling håller det inte./U
Jag äger väl den ända utställings subaru som får smaka på det hårda? 😉 Den ska veta att den lever o det ska jag visa på mantorp 😉
Ordspråket säger väl ”Ska man vara fin får man lida pin” hehe4 maj, 2007 kl. 20:51 #74776FeA
DeltagareJag har kört med mina i 3 år, och en heel del banåka – och dom håller bra och har fungerat kanon.
Kör då med turbogroove disc och redstuff fram och greenstuff bak.
Jag körde in mina jäkligt länge innan jag började kliva på bromsen hårt.Största problemet med bromsar är beroende av HUR man använder dom, det gäller att bromsa rätt. Och att byta bromsvätskan (castrol, motul, elf te.x.) är det absolut viktigaste!
Jag tror att det näst intill kvittar vad du kör på i orginalstorlek. Ska du ha RIKTIG broms så är det bara att öppna upp lädret.
EDIT: 3år ska det vara
5 maj, 2007 kl. 11:16 #74774Strat
DeltagareTurbo Groove och Pagid Blå var den bästa original setupen jag testat iaf. Körde helt slut på mina skivor utan att de blev skeva.
/Claes
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.